Ga naar inhoud

welke van deze 2 amd proc`s


Aanbevolen berichten

welke kan ik het beste kopen voral om te gamen met een nforce 3 250 msi plankje 3200 1gig geheugen clawhammer Athlon 64 3200+ voor socket 754 met single channel PC3200 geheugen controller, 1 Mb L2 cache en 128kb L2 cache. klok: 2.0GHz en werkt op 1,55V. of deze newcastle AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED welke is het beste wat zijn de prestatie verschillen. bij voorbaat dank
Link naar reactie
ik heb zelf de 512kb L2-Cache versie , de NewCastle dus.. maakte mij niet zoveel uit , maar cache kun je er niet bij zetten , en kloksnelheid wel , dus je kan volgens mij beter voor de 1MB L2-Cache gaan , waar je volgens mij alleen prestatiewinst in ziet met videobewerking etc?
Link naar reactie
de 1mb cache versie is vooral sneller in games waar veel AI in zit, (Kunstmatige interligentie van je tegenstanders). Ik zou voor de 1mb cache versie gaan. een 2ghz versie met 1mb cache is net zo snel als een 2,2ghz met 512mb l2 cache. Dat geeft al aan dat een 1mb cache versie op de zelfde kloksnelheid dus sneller is, zeker als je gaat overklokken.
Link naar reactie
[quote:2c4c6ef39d="handbalroels"]Verder is het ook een iets stabieler processor.[/quote:2c4c6ef39d] :roll: Hier is een duidelijke link, kan je het verschil in snelheid goed zien. [url]http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?s=53535c9a5741c3b927bdf296b4d8f88a&threadid=35186[/url] Verder is het zo dat het minimale aantal FPS in games bij een Newcastle lager ligt dan bij een Clawhammer, door 1MB Cache dus...
Link naar reactie
[quote:56fc10e957="handbalroels"]ik heb er geen link voor maar me opa heb ze alletwee. met dezelfde hardware enzo en software en dan loopt de 1mb gewoon net ff beter en hij loopt dus minder vaak vast vraag niet hoe dat kan maar het is zo[/quote:56fc10e957] Die conclusie is heel erg voorbarig. Ik geloof wel dat de ene pc vaker vastloopt dan de andere, maar dat betekent niet dat 't aan de CPU ligt. Misschien een of ander software probleem, of brakke hardware. Probeer eens de CPU's te verwisselen en kijk of het probleem mee verhuist.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...