Ga naar inhoud

Morse piepjes bij weigering opstarten


Aanbevolen berichten

De volgende computer wil niet opstarten: COMPAQ DESKTOP. Geeft morse piepjes als volgt: ___ . ____. _____ . . (____ ongeveer 1 seconde piep, . korte piep) Tussen de twee groeps van piepjes is een pauze even lang (ongeveer) als de lange piep. Monitor start niet op. HD is even actief. Geheugen gewisseld voor een goede. Batterij van 3 Volt is 2.9 Volt Reset van Bios (jumpertje verplaatsen en terug) geen effect. Lichtje van Caps lock van Keyboard gaat intermitterend knipperen. Voeding waarschijnlijk in orde, alle spanningen op de 2 x 10 rij witte plug aanwezig: +5, -5, + 12, - 12, 3.3Volt. Er is een witte draad die geen spanning voert, maar zal de schakel-draad zijn die de voeding via de interuptor op het front inschakelt? En hoe gaat dat? Wat betekent de piep code? Alle extra kaarten eruit genomen, zoals modem, netwerk, sound. Ook CD rom afgekoppeld. Wie kan me helpen? MVG perloc
Link naar reactie
Nogmaals: Bij het uploaden van mijn bericht is de spatie tussen de twee piep-groepen weggevallen, eruit gehaald. Zal ze nu onder elkaar zetten. Na de eerste groep is een pauze van ongeveer 1 seconde. _____ . ______ . _____ . . Bovendien kan ik geen .JPG tekeningetje pasten. Kan dat? En hoe? MVG perloc
Link naar reactie
Obi, Best mogelijk dat het de monitor-kaart is (Aparte kaart in speciaal slot). Maar mijn twijfel is of daardoor het hele systeem niet opstart! Enne, hoe kom ik aan een andere monitor kaart... Dat wordt zoeken... Kom hierop nog terug! Ik WEET dat die piepjes-code aangeeft wat er mis is met het mobo. Maar ik heb geen lijst (en geen doc. van het mobo) van varklaringen wat deze piepjes betekenen. Bedankt voor de behulpzame antwoorden. perloc
Link naar reactie
[quote:8208062912="perloc"] Obi, Best mogelijk dat het de monitor-kaart is (Aparte kaart in speciaal slot). Maar mijn twijfel is of daardoor het hele systeem niet opstart! [/quote:8208062912] Systeem start blijkbaar wel enigszins op, omdat de HDD activiteit laat zien? [quote:8208062912="perloc"] Enne, hoe kom ik aan een andere monitor kaart... Dat wordt zoeken... Kom hierop nog terug! [/quote:8208062912] Zit er geen geintegreerde video op, waar je je monitor ook op kunt aansluiten? [quote:8208062912="perloc"] Ik WEET dat die piepjes-code aangeeft wat er mis is met het mobo. Maar ik heb geen lijst (en geen doc. van het mobo) van varklaringen wat deze piepjes betekenen. perloc [/quote:8208062912] Heb je het type Compaq ook op de kast staan? Via de site van HP kan je vaak nog veel terug vinden qua documentatie voor oudere Compaqs.
Link naar reactie
Wat gebeurt er exact (zover ik me herinner, want het is een van de computers op het plaatselijke ziekenhuis (ben nu thuis), waar ik de problemen moet oplossen met computers. Vrijwel altijd software-problemen): Druk op de net-schakelaar: beide lampjes, net en HD lichten op (hoor de HD starten), de drie lichtjes van het keyboard lichten snel na elkaar op, lichtje van HD gaat uit, hoor de morse piepjes, en dan gaat de CapsLock lichtje (middelste op keyboard) staan te knipperen. Verder gebeurt er niets meer, monitor lichtje blijft geel (zou groen moeten worden en scherm moeten oplichten). Er zit GEEN monitor aansluitplug op het MOBO. Ik zal op de site van Compaq/HP zoeken naar meer informatie, maar ik ben bang dat ik voor dit probleem weinig op de site zal kunnen ontdekken. Anyway, Dank perloc
Link naar reactie
1 lang en 2 kort plus een knipperende CAPS lock is normaal gesproken bij Compaq een probleem met je VGA adapter. Probeer eens een andere VGA kaart. Heb het ooit ook eens gehad dat mijn AGP kaart niet herkend werd. Toen een PCI eringezet en de laatste BIOS gedownload bij Compaq. Daarna werkte de AGP kaart weer.
Link naar reactie
[quote:21fdc4d346="perloc"]Inderdaad, video-kaart!! Heb ergens uit een andere computer een V-kaart geleend, en de computer werkte! De BOIS wil kennerlijk toch een (werkende) video-kaart "zien" in het speciale slot, om verder op te starten. Alle antwoorders bedankt. MVG perloc[/quote:21fdc4d346]óke'dan
Link naar reactie
Megatronics: Die VGA kaart heeft ongeveer vier jaar gewerkt, en zoals met alles in deze wereld: het heeft allemaal een end. Ik denk dat de bios flashen (heb ik geen ervaring mee) die kaart niet tot leven zal brengen. Heb inmiddels een nieuwe VGA kaart gekocht, 110 dollar hier voor een kaart Radeon met 64Mbyte geheugen, video aansluiting en flatscreen aansluiting. Maar de eerste flatscreen moet ik hier nog zien, het is allemaal buizen wat de klok slaat in dit land. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:617a8186cb="perloc"]... Heb inmiddels een nieuwe VGA kaart gekocht, 110 dollar hier voor een kaart... [/quote:617a8186cb] waarom in dollars? in nederland zijn ze ook te krijge en dan stuk goedkoper ook! voor als je weer die piepjes krijgt [URL]http://www.computerhope.com/beep.htm[/URL] daar staat op uitgelegd wat het betekend staat onderaan ergens
Link naar reactie
[quote:70f0094203="Obi-wan-kenobi"][quote:70f0094203="Nexohrion"] waarom in dollars? in nederland zijn ze ook te krijge en dan stuk goedkoper ook! [/quote:70f0094203] Euh, misschien omdat ie in donker Afrika zit? 8)[/quote:70f0094203] o stond dat ergens? dan hek er overheen geleze:P
Link naar reactie
[quote:480eb3f26f="Nexohrion"] [quote:480eb3f26f="Obi-wan-kenobi"] [quote:480eb3f26f="Nexohrion"] waarom in dollars? in nederland zijn ze ook te krijge en dan stuk goedkoper ook! [/quote:480eb3f26f] Euh, misschien omdat ie in donker Afrika zit? 8) [/quote:480eb3f26f] o stond dat ergens? dan hek er overheen geleze:P [/quote:480eb3f26f] Ja dat staat bij elke post ergens onder z'n naam bij 'Location/Woonplaats' ... :wink:
Link naar reactie
[quote:080fc63a2a="Obi-wan-kenobi"][quote:080fc63a2a="Nexohrion"] [quote:080fc63a2a="Obi-wan-kenobi"] [quote:080fc63a2a="Nexohrion"] waarom in dollars? in nederland zijn ze ook te krijge en dan stuk goedkoper ook! [/quote:080fc63a2a] Euh, misschien omdat ie in donker Afrika zit? 8) [/quote:080fc63a2a] o stond dat ergens? dan hek er overheen geleze:P [/quote:080fc63a2a] Ja dat staat bij elke post ergens onder z'n naam bij 'Location/Woonplaats' ... :wink:[/quote:080fc63a2a] OMFG HOE KON IK ZO BLIND ZIJN! *slaps hisself*
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...