Ga naar inhoud

Zalman CNPS7000A-Cu *) versus Zalman CNPS7000A-AlCu **)


Aanbevolen berichten

[quote:8ad2dcc41e="Vandread"]ik bedoel dus WAAROM koop je een van die zalmans? voor de stilte neem ik aan? dan maakt het toch niet uit of tie 2 graden warmer is ongeveer? lekker belangrijk :P in dit topic staat je antwoord: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/930811[/quote:8ad2dcc41e] Ze zijn beide even stil en als het 2 graden zou zijn is dat erg weinig en dus niet iets om je druk over te maken. Maar dat weet ik dus nu juist niet. Link bekeken
Link naar reactie
[quote:4dc09e3cbc="turbulence"]enige voordeel van een koper/alu blok is dat ALU de eigenschap heeft de warmte beter af te geven aan de omliggende lucht. heb zelf ook die 7000 A CU besteld, hoop dat ie op mn bordje past, want als ik die pic zo zie dan kom ik gevaarlijk dicht bij mijn AGP kaart..[/quote:4dc09e3cbc] Die past waarschijlijk wel, ik heb net met iemand gebeld die hem er opgezet heeft. Hoewel ik niet precies weet wat voor videokaart hij heeft. Mooi "bordje", heb ik dus ook in gedachten.[rest van je systeem ook] Je moet wel wat van de onderkant van het bord afhalen wat daar opgeplakt zit om "backplate" te kunnen monteren. Een soort matje of zo; schijnt mee te vallen. Voor het geval je het niet gezien hebt, er staat een instructie-animatie op/via http://www.zalman.co.kr/ Op zelfde site staan ook de maten en kun je zien of genoeg ruime voor je videokaart hebt Persoon die ik belde wist trouwes ook geen antwoord op mijn vraag "Omdat ik niet verder geleerd heb in "warmtetechniek", heb ik er geen flauw idee van wat een Thermal Resistance-verschil van 0.02 ¡ÆC/W tussen 2 cpu-koelers in de praktijk betekend. [ 1,2,3 of 10 graden C ???]" Maar die cu uitvoering koelt in ieder geval meer dan die alcu dus ik denk dat die het wordt
Link naar reactie
[quote:eff4aadf16="ArneLH"]Als je koeler een thermische weerstand heeft van 0,3 W/gr.C en je CPU verbruikt 100 W dan zal hij (100 X 0,3) 30 graden warmer zijn dan de kast temperatuur.[/quote:eff4aadf16] Is ¡ÆC/W een ingewikkelde manier van schrijven voor W/gr. ? Zo ja, dan zou ik het verschil dus zelfs kunnen uitrekenen :D Gebruik CPU moet te achterhalen zijn. op deze vraag: [Is ¡ÆC/W een ingewikkelde manier van schrijven voor W/gr. ?] inmiddels elders antwoord gekregen. Samen gevat is het dus [zo ik het begrijp] zo: Een verschil van 0.02 ¡ÆC/W (anders geschreven 0,2 graden celsius/w) bij Cpu-koeler is de temperatuurstijging per watt gedissipeerd vermogen. Dus als de processor 50 watt vermogen dissipeerd stijgt de temperatuur met 50 x 0,2=10 graden celsius. [dissipatie = verstrooiing van energie met het doel weerstand te overwinnen] Zoals je ziet is er in temperatuurtoename bij beide koelers niet zo'n groot verschil, wel in gewicht, dus als je niet tot het uiterste wil overklokken maakt het niet uit wat je kiest. N.B. Het vermogen wat de processor gebruikt is voor een deel statisch en voor een deel dynamisch. Het statische deel kun je weinig beïnvloeden, tenzij je gaat overklokken. Dit kan al flink oplopen bij gering overklokken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...