Ga naar inhoud

Zalman CNPS7000A-Cu *) versus Zalman CNPS7000A-AlCu **)


Aanbevolen berichten

Overweeg een van beide aan te schaffen: Veschil zit dus in materiaal waaruit volgt dat de Thermal Resistance ook verschilt en gewicht verschillen. Vraag: Kan iemand mij in simpele woorden uitleggen wat die " 0.o2 ¡ÆC/W " ongeveer inhoudt [ bedoel zoiets als in de praktijk wordt de CPU 53 graden C en de ander 55 ] Zalman CNPS7000A-Cu Base Material : Pure Copper gewicht 773 g (moet dus niet op een gammel moederbord :-) ) Thermal Resistance: Silent Mode 0.27 ¡ÆC/W Normal Mode 0.20 ¡ÆC/W Speed: Silent Mode 1350 RPM ¡¾ 10% Normal Mode 2400 RPM ¡¾ 10% Noise Level: Silent Mode 20.0dB ¡¾ 10% Normal Mode 25.0dB ¡¾ 10% ` Zalman CNPS7000A-AlCu Base Material : Pure Aluminum & Pure Copper gewicht 445g Thermal Resistance: Silent Mode 0.29 ¡ÆC/W Normal Mode 0.22 ¡ÆC/W Speed: zelfde Noise Level: zelfde
Link naar reactie
Het ziet er ongeveer zo uit: [img:c584857bb1]http://www.tuneworld.de/artikel/zalman7000cu/Bild-new-tests-021.jpg[/img:c584857bb1] Ik vind hem nogal groot :roll: EDIT: En let er vooral ook op dat je mounting holes in je mobo hebt! Ik had hem ook bijna besteld, tot ik er achter kwam dat ik geen mounting holes heb :cry:
Link naar reactie
[quote:c311c3333c="Kaz'Duzar"]ik zeg het maar ff (misschien weet je het al), maar zit je voeding niet in de weg voor deze koeler?? Want hij was volgens mij erg groot...[/quote:c311c3333c] Zit niet in de weg is voor dit moederbord http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=572 En dat past op zo'n manier in de kast dat dat ook geen probleem kan geven. Bedankt voor het meedenken, nu nog antwoord op m'n vraag :D
Link naar reactie
Koelblok van koper is ook een stuk zwaarder.... Vandaar dat die met alu is gemaakt... om het mainboard niet te veel te "stressen" Koelverschil is ook niet echt groot in de praktijk Dus waar koop je em voor? de stilte? Koop dan gewoon die alcu, die zal nog goedkoper zijn ook
Link naar reactie
[quote:542417679d="Allardje"]Het antwoord is simpel:Koper geleid warmte beter, dus dan is het logisch dat een koelblok van koper beter koelt dan eentje gecombineerd met aluminium.[/quote:542417679d] Dat simpele antwoord had ik zelf algegeven zie 2e regel [quote:542417679d]Veschil zit dus in materiaal waaruit volgt dat de Thermal Resistance ook verschilt en gewicht verschillen.[/quote:542417679d] De vraag staat er onder :wink:
Link naar reactie
[quote:e50e342d77="Vandread"]Koelblok van koper is ook een stuk zwaarder.... Vandaar dat die met alu is gemaakt... om het mainboard niet te veel te "stressen" Koelverschil is ook niet echt groot in de praktijk Dus waar koop je em voor? de stilte? Koop dan gewoon die alcu, die zal nog goedkoper zijn ook[/quote:e50e342d77] Nee niet voor de stilte geluidsproductie is gelijk en het prijsverschil is nihil. [quote:e50e342d77]en als je nou niet tevreden bent over de antwoorden ga ff lekker zoeken met google ofzo.....[/quote:e50e342d77] Dit vind ik niet redelijk op wat ik vraag heb ik geen antwoord gehad; wel goedbedoelde adviezen die zijdelings met vraag te maken hadden. Misschien had ik vraag als volgt moeten stellen: Omdat ik niet verder geleerd heb in "warmtetechniek", heb ik er geen flauw idee van wat een Thermal Resistance-verschil van 0.02 ¡ÆC/W tussen 2 cpu-koelers in de praktijk betekend. [ 1,2,3 of 10 graden C ???]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...