Ga naar inhoud

Nieuwe pc dood


Aanbevolen berichten

Hoi vrienden. Ik heb voor mijn ouders een pc besteld, maar bij aankomst was ie helemaal dood. Vanwege hun budged heb ik het zo kaal mogelijk gekocht. Dus zonder diskdrive cd-rom en modem. Die heb ik uit een defecte pc gehaald en in hun pc ingebouwd. Ik heb wbt altijd netjes werk gelverd, dus nu ook. Maar na inschakelen van de pc draaide de cpu-fan een paar slagen en niets meer. Het mobo lampje brand wel op groen. Ik bel morgen de leverancier voor garantie, maar open deze draad om te zien wat er mis kan zijn. Zelf denk ik aan een dooie cpu. Dus dat zou eenvoudig moeten zijn. Maar dan nog gaat ie ter reparatie terug. Is er iemand anders met dezelfde ervaring? Het mobo is een Asus A7V8X-MX-SE met een AMD Duron 1600+.
Link naar reactie
Ik heb volgens mij niet over beeps gesproken, was t maar waar dan wist ik meer. Als ik dood zeg, bedoel ik ook dood. Hij komt niet eens aan de post check toe. De cpu-fan draaide 3 rondes en niks meer. Ik vroeg alleen om soort gelijke ervaringen. Mijn conclusie is nu, mobo dood. Het enige wat uit hun defecte pc kwam was t modem. Ik heb zelf een diskdrive en een cd-rom speler gedoneerd. Allemaal werkend spul.
Link naar reactie
Heb je de computer ook al kaal opgestart? Dus zonder aangesloten IDE kabels? Heb je een Clear CMOS gedaan? De netvoeding okay? Dat de ventilatoren eventjes draaien, dat zegt mij niet zoveel. Het brandende groen ledje geeft aan dat dat misschien wel okay is, maar ja, dan blijven de ventilatoren ook draaien. Heb je de spanningen nagemeten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...