Ga naar inhoud

AMD Systeen 'hangt' stopt na korte tijd.


Aanbevolen berichten

Wie kan mij op weg helpen naar aanleiding van het volgende probleem. via eenkennis heb ik een ASUS AVA266 met DURON 1400 MHz gekregen om de PC van mijn dochter meer snelheid te geven. (haar oude systeem P3 450MHz.) Oude eruit en het nieuwe moederbord er in. Afmonteren en starten maar. En ja hoor het systeem start op. Format C: uitgevoerd en software installeren (XP). Zo ver alles goed. Na de laatste herstart kan ik kort 15 - 60 seconden met XP werken en dan plotseling weigert XP dienst. CTRL ALT DEl helpt niet niets gebeurd, vast gelopen. BIOS update uitgevoerd, opnieuw format C:. Niets helpt. Na kortere of iets langere tijd stopt hangt (bevriest) het systeem. De processor temp na een herstart varieert tussen de 60 -63°C. Wie kan mij een tip geven waar ik de oorzaak kan zoeken? voeding?
Link naar reactie
a7a266 toevallig? ava266 kan ik niet vinden gokje: ik denk dat de a7a266 de duron1400 niet volledig ondersteund en daarom kuren vertoond heb je toevallig een lijst van de complete hardware? kan je in de bios kijken naar de voltage van de 3,3 5 en 12v lijn? die temps is dat alleen in het begin of ook als je in windows zit?
Link naar reactie
idd zeker voor een duron1400.... zijn nou niet echt hete cpu'tjes ;) Spire whisperrock 4 is een leuk goedkoop blok dat stil is, goed koelt en maar 10 euro ^_^ edit: [quote:88d1c0d0d7="jayday"]Kom op jongens hier heeft de TS niks aan :wink:[/quote:88d1c0d0d7] inderdaad! Als jullie willen ouwewijven ga dan ff op msn ofzo [img:88d1c0d0d7]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:88d1c0d0d7]
Link naar reactie
[quote:f0eba389fd="Vandread"]idd zeker voor een duron1400.... zijn nou niet echt hete cpu'tjes ;) Spire whisperrock 4 is een leuk goedkoop blok dat stil is, goed koelt en maar 10 euro ^_^[/quote:f0eba389fd]hmm, ik heb d8 ik dezelfde koeler en mijn AMD 1900+ wordt maar zo'n 45 graden stressed.. :D zie mn specs.
Link naar reactie
[quote:2a88179999="sdh"][quote:2a88179999="Vandread"]idd zeker voor een duron1400.... zijn nou niet echt hete cpu'tjes ;) Spire whisperrock 4 is een leuk goedkoop blok dat stil is, goed koelt en maar 10 euro ^_^[/quote:2a88179999]hmm, ik heb d8 ik dezelfde koeler en mijn AMD 1900+ wordt maar zo'n 45 graden stressed.. :D zie mn specs.[/quote:2a88179999]Zozo das netjes :) ...
Link naar reactie
[quote:15ddadee36="DukeH"][quote:15ddadee36="sdh"][quote:15ddadee36="Vandread"]idd zeker voor een duron1400.... zijn nou niet echt hete cpu'tjes ;) Spire whisperrock 4 is een leuk goedkoop blok dat stil is, goed koelt en maar 10 euro ^_^[/quote:15ddadee36]hmm, ik heb d8 ik dezelfde koeler en mijn AMD 1900+ wordt maar zo'n 45 graden stressed.. :D zie mn specs.[/quote:15ddadee36]Zozo das netjes :) ...[/quote:15ddadee36] En ook zonder extra casefans o.i.d... :D [edit] sorry jayday, we gaan weer OnTopic! :P
Link naar reactie
Inderdaad is het een A7A266 bord, sorry. Aan de temp. zal ik gaan werken. Andere koeler zoeken incl. kastkoeler. Voor wat de voeding: ga ik na kijken. Ik lees minimaal 230WATT. Ik meen 200WATT gelezen te hebben. Voor wat de Ampere's. Kijk ik na. De nieuwe drivers van Ali zijn geinstalleerd. Het bord & processor zouden foutloos gewerkt te hebben tot dat zij vervangen werden door een sneller en nieuwer. Overigens begrijp ik niet goed het het mogelijk is dat ik na een format c: een XP installatie kan draaien. Immers de PC staat dan toch ±45 minuten te werken. Na de laatste reboot en na enige seconden gaat het fout. Nu eerst opzoek naar een andere (test) voeding & koeler. Jullie alvast bedankt.
Link naar reactie
WIN98 ga ik zeker eens installeren. Al is het maar om eens te kijken of er een verschil vast te stellen is. Overigens is er een 'leen' voeding naar mij onderweg. Wanneer de voeding er is wordt deze direct gemonteerd. Hoe het dit afloop zal ik hier laten weten. Nu eerst eens met WIN98 aan de slag (als test)
Link naar reactie
Op de ASUS site staat dat het bord max. 1GHz aan kan terwijl op de doos van het moederbord saat 1.2GHz. In de BIOS heb ik de keuze uit 1050 of 1400 MHz. In eerste instantie draaide de processor op 1400MHz. Ik heb deze de laatste dagen op 1050MHz ingesteld gehad. Maakt geen verschil. Ik hoop over 2 dagen een zwaardere voeding (300WATT) te kunnen in bouwen. Op deze manier weet ik zeker dat de voeding in orde is. Navraag bij de vorige gebruiker leverde niets op. De problemen waren bij hem onbekend. Het bord is omgewisselt om de snelheid en nergens anders om. Nu eerst maar wachten wat de 'nieuwe' voeding oplevert. Jullie allen iedergeval bedankt voor het meedenken. (Ik hou jullie op de hoogte)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...