Ga naar inhoud

Wat is de juiste koeling?


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb en asus p4p800 de luxe mobo met een pentium 4 3.0 Ghz nu wil het geval dat de koeling die bij de P4 geleverd is veel herrie maakt zoveel zelfs dat ik hem wil vervangen. :-? Een paar vraagjes: Zijn er meer die hetzelfde mobo hebben en de P4 3.0 Ghz in a box hebben gekocht die dezelfde herrie hebben (de fan maakt die herrie :wink: ) als ik in het bios de fan snelheid terug zet wordt de pentium te warm naar mn zin ong 50 graden en dan doe ik er niks bijzonders mee. Ik wilde eigenlijk de Zalman CNPS 7000 CU kopen, (helemaal koper en in low noise 20 Db) maar past die nu wel of niet op mijn moederbord? de een zegt wel de ander niet! Indien dit niet zou passen wat is dan een goed (lees stil) alternatief? graag hulp want ik weet niet meer wat ik nu moet kopen. :cry:
Link naar reactie
Die past wel, ik heb hem naast me liggen hier, er zitten beugeltjes bij die je in de "haakjes" schuift waar nu je huidige koeler in vastgeklemt zit, dan zit aan de koeler een beugel die erdoorheen loopt met schroefgaten, die hang je op die beugels en dan zitten er kleine boutjes bij, die schroef je erin en dan kan je hem zo vastzetten.
Link naar reactie
[quote:9d63f39de3="Rene Hersbach"] Ik wilde eigenlijk de Zalman CNPS 7000 CU kopen, (helemaal koper en in low noise 20 Db) maar past die nu wel of niet op mijn moederbord? de een zegt wel de ander niet! Indien dit niet zou passen wat is dan een goed (lees stil) alternatief? graag hulp want ik weet niet meer wat ik nu moet kopen. :cry:[/quote:9d63f39de3] Deze zalman koeler is wel vrij fors, dus je moet in elk geval even controleren of je genoeg ruimte hebt in je kast om de koeler te plaatsen, als je een kleine kast hebt waar alle onderdelen dicht op elkaar zitten zou het kunnen dat andere onderdelen de koeler in de weg zitten.
Link naar reactie
[quote:0e0bd782e3="Rene Hersbach"]het is de QF50C van Aopen weet niet hoe ik een foto moet plaatsen maar bij alternate staat hij op de site is een gewone miditower[/quote:0e0bd782e3] dat doe je zo: [code:1:0e0bd782e3][img]urlnaarplaatje[/img][/code:1:0e0bd782e3] Dus in dit geval: [img:0e0bd782e3]http://www4.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqxn27.jpg[/img:0e0bd782e3] 't Is niet echt een grote kast. Het ligt ook nog aan jre moederbord of het past inderdaad, maar ik denk toch dat het meten is weten wordt. Edit: [img:0e0bd782e3]http://www.asus.nl/products/mb/socket478/p4p800/p4p800_l.jpg[/img:0e0bd782e3] Ik weet niet hoe hoog die elco's daar boven de socket zijn, maar dat kan nog wel eens eng zijn. Ook zit het CPU socket wel erg hoog, dus zou je voeding wel eens kunnen gaan jammen.
Link naar reactie
[quote:7d466eb039="Rene Hersbach"]Dankje mooi gedaan[/quote:7d466eb039]Alsjeblieft [quote:7d466eb039]Wat is een elco? :oops:[/quote:7d466eb039]Een Electric Condensator. Het zijn die sort tonnetjes die je erboven ziet, boven die zwarte 'rand' [quote:7d466eb039]wat zou voor andere koeler zou ik dan kunnen nemen?[/quote:7d466eb039]Heu, ik zeg niet dat deze niet past, ik zeg dat er de kans zou kunnen bestaan dat ie niet past. Mja, een CoolerMast Hyper6 is erg leuk, en ook stil. Tja, er zijn zoveel coolers, maar van die hyper6 weet je in ieder geval dat ie niet te breed is. Edit: ik weet niet of je overklokt en dergelijk, maar misschien is die [url=http://www.coolermaster-europe.com/nsite/products/cpu/retail/khc-v81/khc-v81.asp]Hyper 6[/url] wat overdreven. volgens mij overdrijf je namelijk niet als je zegt dat het een van de beste P4-coolers op de markt is. Misschien is een Aero4 wel beter voor jou. En een stuk goedkoper.
Link naar reactie
[quote:59a5f9d074="Rene Hersbach"]weer wat geleerd dank je Ik klok niet over nee maar als ik iets koop wil ik wel het stilste wat er te krijgen is die aero 4 maakt best wat db of vergis ik me en hoe zit dat met die hyper 6?[/quote:59a5f9d074] Nou, die Aero 4 op zin stilst schijnt wel erg stil te zijn. Maar die Hyper6 moet je dacht ik zelf fans nog bijkopen, of je krijgt er een standaard coolermaster geval bij. Dan kan je die in ieder geval vervangen door een Papst/SilenX fan. Dan heb je een errug stille oplossing, stiller dan de Zalman.
Link naar reactie
[quote:2f55497f17="Rene Hersbach"]pcgey heb jij ook die asus p4p800 of heb je een koeler over?[/quote:2f55497f17] Ik heb een msi k8n neo en een AMD64 2800+ (word waarschijnlijk meteen vervangen voor 3000+) besteld en een dragon miditower (Die ik waarschijnlijk ook ga modden) alleen m'n koeler heb ik al de rest wacht ik verdomme nog steeds op. Ps: Als jullie het willen weten: Ik heb onder rembours gedaan dus van mij mogen die gasten het zelf uitzoeken dan haal ik het wel ergens anders :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...