Ga naar inhoud

Overclocken en geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb een Intel Celeron, 700Mhz, en heb geprobeerd te overclocken, dit gaat niet vanuit de bios, dus doe ik het met CPUCool , ik ga altijd 1 stapje hoger, maar vanaf 787Mhz, wordt elk geluid dat ik afspeel als ruis weergegeven. Mobo = Gigabyte GA-6WMM7 Geheugen = 192 MB SDRAM (133, denk ik) Geluidskaart is on board AC'97.. als ge een idee hebt, post dan plz, thx, glenn.
Link naar reactie
[quote:5e48cb15c6="Captain_Kansloos"]Ik neem aan dat je de bussnelheid aan het opvoeren bent ipv de multiplier voor de CPU? In dat geval draaien nl. alle PCI apparaten op een freq. van 75mHz ipv de originele 66mHz. Daar kan je geluidskaart kennelijk niet zo goed tegen.[/quote:5e48cb15c6][quote:5e48cb15c6]Geluidskaart is on board AC'97.. [/quote:5e48cb15c6] Een onboard geluidskaart is toch onboard en niet PCI? Of heb ik dit verkeerd? Correct me if iam wrong :)
Link naar reactie
[quote:0c40259e25="Captain_Kansloos"]Ik neem aan dat je de bussnelheid aan het opvoeren bent ipv de multiplier voor de CPU? In dat geval draaien nl. alle PCI apparaten op een freq. van 75mHz ipv de originele 66mHz. Daar kan je geluidskaart kennelijk niet zo goed tegen.[/quote:0c40259e25]pci bus loopt op 33.3mhz
Link naar reactie
[quote:53566cc75b="DukeH"]Een onboard geluidskaart is toch onboard en niet PCI? Of heb ik dit verkeerd? Correct me if iam wrong :)[/quote:53566cc75b] wrong onboard geluid kan je zien als ingebouwd pci slot zeg maar.... gaat gewoon over de pci bus... kom op dukeh... valt me van je tegen ;)
Link naar reactie
[quote:92dc28c9c9="Vandread"][quote:92dc28c9c9="DukeH"]Een onboard geluidskaart is toch onboard en niet PCI? Of heb ik dit verkeerd? Correct me if iam wrong :)[/quote:92dc28c9c9] wrong onboard geluid kan je zien als ingebouwd pci slot zeg maar.... gaat gewoon over de pci bus... kom op dukeh... valt me van je tegen ;)[/quote:92dc28c9c9]Ik weet het .... Maar ik weet ook niet alles :wink: :oops:
Link naar reactie
[quote:c93df66c49="plextor"]pci bus loopt op 33.3mhz[/quote:c93df66c49]Ach ja, da's waar ook. Een Celeron heeft een FSB van 66mHz. De PCI-bus draait op een divider van 2. Betekent alsnog dat als je de FSB opvoert van 66 naar 75mHz, die PCI bus van 33 naar 37,5mHz gaat. Da's nog steeds boven de specificaties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...