Ga naar inhoud

Veel herrie xp2000 palamino en vraagje overklok


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een systeem met een xp 2000 palamino en dat ding maakt echt een t...ring herrie het geheel zit in een chiefteq bigtower met 350 w voeding en een asus a7v333 Er zit 1 kast koeler aan de voorkant ( al uitgeschakelt ivm met een paar % minder herrie ) 1 aan de zijkant en nog 1 aan de achterkant , verder natuurlijk de cpu koeler die iets van 7500 toeren maakt ( is dit niet teveel? kan ik deze lager zetten? ) en natuurlijk de koeling van de video en voeding Dit geheel van koelers (of misschien is het er wel 1 die de herrie maakt ,zover ben ik nog niet) maakt gigantisch veel lawaai , heeft iemand tips waar ik naar zou kunnen kijken om het minder te maken? nb. de temp in de bios geeft aan tussen de 40 en 43 graden dus dat zit op zich wel goed dan nog een vraagje over overclocking ik kan de fsb in de bios wel op 166 zetten maar dan start hij niet meer op ( normaal 133 fsb ) het geheugen zou het wel moeten kunnen trekken ( pc2700 ) zelfs niet als ik de multiplier lager zet dus met dezelfde cpu speed start hij ook niet op , alleen als ik hem weer op 133 zet dan is het weer goed.. kan de palamino gewoon geen 166 fsb aan of doe ik iets fout? graag advies..
Link naar reactie
[quote:26bffd0a9e="Comp-Freak"]Om de oorzaak van de herrie te achterhalen kan je 1 voor 1 een fan tegenhouden. Dwz, je drukt op het midden met je vinger. Pas wel op voor de bladen.[/quote:26bffd0a9e] dat hoeft ie zo niet te doen...... hij zegt dat ie op de cpu een fan van 7500 rpm heeft..... nou dat is echt VEEL, ik had een 60 mm fan @ 6000 rpm en dat ding hoorde je ook mijlen ver (zal wel zo'n oud thermaltake blok zijn.... die stonden bekend om best goede prestaties maar een enorme teringherrie) die palomino zal trouwens niet zo heel ver komen verste wat ik met een xp1800 palomino kwam was 153 fsb [quote:26bffd0a9e]ik kan de fsb in de bios wel op 166 zetten maar dan start hij niet meer op ( normaal 133 fsb ) het geheugen zou het wel moeten kunnen trekken ( pc2700 ) zelfs niet als ik de multiplier lager zet dus met dezelfde cpu speed start hij ook niet op , alleen als ik hem weer op 133 zet dan is het weer goed.. [/quote:26bffd0a9e] palomino is gelockt? dus multiplier heeft geen nut om te veranderen... je zult: -voltage moeten verhogen -fsb 166 -multiplier op 5/2/1 [i:26bffd0a9e]misschien[/i:26bffd0a9e] doet ie et dan....
Link naar reactie
Het moederbord is een asus a7v333 , bios 1017 en het koelelement is van cooler master, type onbekend , maar iig een koper kleurig blok met 2 buisjes aan de zijkant...en daarop een 60 mm fan wat betreft overklok zal eens proberen met kleinere stapjes :) iig bedankt voor de feedback
Link naar reactie
Dat moederbord ondersteund maximaal 133 mhz fsb. Wel 166 mhz geheugen. Dus het kan ook gewoon de chipset zijn die moeilijk doet. Voor de duidelijkheid: [url=http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V333&langs=10]link[/url] Verder een nieuwe processor koeler en je bent (waarschijnlijk) van de herrie af.
Link naar reactie
oja en heb maar vast wat isolatie materiaal gehaald want het is echt niet om aan te horen, lijkt wel of er een stofzuiger staat te blazen .. Heb mijn oor ook ff bij de hd gelegt en deze is ook niet echt stil ,een licht hoog piepend geluid.. ( maxtor 60 gb 7200 rpm ).. misschien is isoleren het beste of er gewoon mee leren leven zucht..
Link naar reactie
CPU-koeler is vastgeklemd aan de CPU-socket. Deze kan je voorzichtig loswippen met een schroevedraaier. Let er wel op dat je niet teveel kracht zet, je schiet nl. zo uit en dan mol je je mobo ... Je ziet dan wat witte smurrie, da's koelpasta. Dat zoveel mogelijk weghalen en vervangen door nieuwe koelpasta (Dat koop je ook bij je CPU-koeler). Wel eerst ff de boel stofvrij maken. Koop anders een CPU-koeler met een handleiding erbij, wel zo handig ... :wink: In een oude Palomino zou ik zelf niet veel meer investeren, hij is toch niet echt goed te OC'en. Koop daarom een simpele, maar stille processorkoeler van rond de 15 euro, bijv. de: CoolerMaster Aero 7 Lite of een Spire, die zijn er in verschillende smaken.
Link naar reactie
[quote:63e97dd20d="Comp-Freak"] [quote:63e97dd20d="Obi-wan-kenobi"] CoolerMaster Aero 4 Lite of een Spire, die zijn er in verschillende smaken.[/quote:63e97dd20d] Ehh, die Aero 4 is voor een pentium 4. Je bedoelt de aero7. [/quote:63e97dd20d] Dohhh!!! :o De Aero 7 Lite dus ... ook zo'n 15 euro :wink:
Link naar reactie
heb je dit blok? [img:adf5eda433]http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/airblok2.jpg[/img:adf5eda433] mijn gepoetste versie (met brakke webcam ;)) [img:adf5eda433]http://images.gruntville.com/images/hardware/heatsinks/HHC001/hhc005.jpg[/img:adf5eda433] [i:adf5eda433]dan geen nieuw blok kopen[/i:adf5eda433] is prima blok, mijn xp2400 mobile liep er mee op 2400 mhz ;) en een xp1900 kon ik 2 volt op zetten :P wat je wel heel goed kunt doen is dus een 80->60 converter [img:adf5eda433]http://shop.freezinghardware.nl/productimages/180-207G.JPG[/img:adf5eda433] zo'n ding dus en dan een stil 80 mm fannetje der op zetten :)
Link naar reactie
[quote:ab710f2397="Ravager"]ja dat is hem helemaal :) thx, ik ga op zoek naar zon ding :)[/quote:ab710f2397] heel verstandig...... die fan maakt echt een ter*ng herrie :-? toen ik em vervangen had ging ik nog beetje prutsen met die 60 mm fan had ik beter niet kunnen doen aangezien me vinger er per ongeluk tussen kwam .... gevolg: fanblad brak af en ik had een vette snee.... *drupdrupdrup* al het bloed :P afijn *good ridance*
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...