Ga naar inhoud

PC start niet op.


Aanbevolen berichten

Als ik de pc opstart krijg je eerst dat kleine blokje waarin de info over de videokaart staat. Bij het 2e scherm blijft 'ie vastzitten. Dat is het scherm waar die "energystar" staat en waar staat dat je op "del" moet drukken om naar de boot-setup te gaan, en waar ook dat ene staat van "Detecting Primary Slave" (plus nog wat). Die energystar en die tekst over de boot-setup verdwijnen, en de pc gaat niet verder. Wel staat er "[b:652a764033]Trend ChipAwayVirus (R) On Guard[/b:652a764033]" ik weet niet of dit er wat me te maken heeft. OS- Windows XP Pro Moederbord- ASUS (P3V4X) ik weet niet of dat laatste er ook bij hoort.
Link naar reactie
In het moederbord zit waarschijnlijk een chip die als virusscanner fugeerd. Wat je kan doen is deze in het moederbord uitschakelen. Dit programma staat (ON GUARD) dus waakzaam. Het kan hierdoor zijn dat jouw computer niet doorstart. Kan zijn dat de virus applicatie aan het scannen is en dat er daar iets niet goed loopt.. Groet Killerbeast
Link naar reactie
[quote:5d41439c53="KillerBeast1"]In het moederbord zit waarschijnlijk een chip die als virusscanner fugeerd. Wat je kan doen is deze in het moederbord uitschakelen. Dit programma staat (ON GUARD) dus waakzaam. Het kan hierdoor zijn dat jouw computer niet doorstart. Kan zijn dat de virus applicatie aan het scannen is en dat er daar iets niet goed loopt.. Groet Killerbeast[/quote:5d41439c53] Oke, maar hoe kan ik dit uitschakelen?
Link naar reactie
Het uitzetten doe je in de bios setup, dus dat op del drukken gedoe. Dan moet je waarschijnlijk naar de advanced setup gaan. Even een opmerking, volgens mij kan die "virusscan" niet scannen. Het werkt nl zo: als er wat geschreven wordt in de mbr van de harde schijf dan geeft hij een melding, ongeacht of het een virus is of als je windows installeerd. Het is dus eigenlijk een bootsector protection, geen echte virusscan. (correct me if wrong)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...