Ga naar inhoud

ASUS A8V


Aanbevolen berichten

Waarom wil je perse Socket 939 ? Het is een goed platform hoor dat socket 939 maar de keus in moederborden is zo beperkt, enige bord wat leverbaar is op dit moment is de Asus met K8T800 PRO chipste van VIA. Een erg compleet bord maar overklokken lukt niet aangezien VIA er maar niet in slaagt om de PCI/AGP lock voor elkaar te krijgen. Als je niet gaat overklokken is dit bord een prima keuze. Persoonlijk zou ik voor een Socket 754, de keuze van moederborden is voor dit platform veel groter. en de 1mb L2 cache cpu's doen niet onder aan de dual channel Socket 939 cpu's. Het verschil is verwaarloosbaar. Als je perse Socket 939 wilt zou ik wachten tot het aanbod van moederborden wat groter is, zeker totdat de borden met nForce 3 Ultra (gebaseerd op 250gb) goed te krijgen zijn.
Link naar reactie
De nieuwe revisie van de A8V moederborden van Asus hebben wel een PCI/AGP lock. Op deze moederborden zijn 2 resistors toegevoegd, die ze gewoon vergeten waren :-? Hierop werkt de lock dus wel. Of dit de moederborden zijn die hier al te krijgen zijn weet ik alleen niet. Verder ben ik het met RD eens dat het performance verschil niet eens zo groot is, het enige grote verschil tussen de 939 en de 754 is de prijs :P
Link naar reactie
[quote:162e886b89="Vandread"]denk dat heeeeeeeeeel weinig mensen hier ervaringen hebben met een FX/opteron plank.......[/quote:162e886b89] SOCKET 939 is niet alleen voor FX/opteron maar ook voor de "normale" A64. [quote:162e886b89="Red Dragon"]Waarom wil je perse Socket 939 ? [/quote:162e886b89] Meer met het oog op de toekomst, socket 754 gaat er over niet al te lange tijd uit.... in ieder geval is hij bedoeld voor de mainstream processoren, latere high-end processoren zullen allemaal voor socket 939 uitkomen. [quote:162e886b89="Red Dragon"]en de 1mb L2 cache cpu's doen niet onder aan de dual channel Socket 939 cpu's. [/quote:162e886b89] weet ik alleen zullen de clawhammer cores er ook vrij vlot uitgaan, alles wat nieuw komt heeft de new castle core (512kb cache). Een echte overklokker ben ik zowiezo al niet...... [quote:162e886b89="CV"]De nieuwe revisie van de A8V moederborden van Asus hebben wel een PCI/AGP lock. [/quote:162e886b89] Waar heb je deze info vandaan? als dat zo is zou dat fijn zijn! Had eigenlijk eerder een voorkeur voor een nforce board, maar zoals red dragon al aangaf zijn die voor socket 939 (nog) niet te krijgen....
Link naar reactie
Als ik dit zo lees ben je van plan om nu een Socket 939 3500+ te kopen en in de toekomst op het zelfde moederbord een andere CPU? Wie doet dat nog tegenwoordig, een cpu upgraden en het moederbord niet.?? :-? Tegen de tijd dat jij je PC wilt upgraden dan lijkt het me sterk dat je dan weer een socket 939 CPU koopt en geen nieuw moederbord. Over een jaar of wat hebben ze veel betere moederborden met veel meer features (PCI-Express etc etc) dan ga je echt wel weer een nieuw moederbord kopen. Vind het om die reden dan ook geen argument dat Socket 939 een langer leven heeft dan socket 754 en dat je daarom voor de 939 gaat (no flame intended) Ik zou gewoon kopen wat nu goed is en leverbaar. nForce 3 250GB moederbord met socket 754 cpu. is nog goedkoper ook.
Link naar reactie
EDIT: het volgende stukje dat ik schreef is geweldige onzin lezen voor eigen genot :lol: [quote:8b4d7ea536="micky.g"]SOCKET 939 is niet alleen voor FX/opteron maar ook voor de "normale" A64. [/quote:8b4d7ea536] maar ieder "normaal" mens koopt geen "duur" socket "939" board voor een "goedkopere" cpu...... puur bedoeld ging het dus erom dat weinig tot geen mensen hier "ervaring" hebben met een board dat PRIMAIR bedoelt is voor fx/opteron
Link naar reactie
[quote:c9951f933b="Vandread"]maar ieder "normaal" mens koopt geen "duur" socket "939" board voor een "goedkopere" cpu...... puur bedoeld ging het dus erom dat weinig tot geen mensen hier "ervaring" hebben [b:c9951f933b]met een board dat PRIMAIR bedoelt is voor fx/opteron[/b:c9951f933b][/quote:c9951f933b] Daar kan ik je niet helemaal volgen, socket 754 en op den duur 940 verdwijnen en worden vervangen door 939. Socket 939 is bedoeld om inderdaad FX/opteron te gebruiken, maar ook de normale versie van de A64. immers de andere sockets zullen op den duur van de markt verdwijnen. Dus is het zo dat socket 939 niet primair alleen voor FX/opteron bedoeld is, maar voor beiden... Of zie ik dat nu verkeerd? [quote:c9951f933b="Red Dragon"]Tegen de tijd dat jij je PC wilt upgraden dan lijkt het me sterk dat je dan weer een socket 939 CPU koopt en geen nieuw moederbord. Over een jaar of wat hebben ze veel betere moederborden met veel meer features (PCI-Express etc etc) dan ga je echt wel weer een nieuw moederbord kopen. [/quote:c9951f933b] in zekere zin heb je daar gelijk in.... had he trouwens bij jouw zowiezo niet als flame opgevat. :wink: p.s. : als hardware freak zal men je over het algemeen toch al niet tot de "normale" mensen tellen.... :wink:
Link naar reactie
[quote:e576b8b075="Vandread"]ah crap f*ck it :P al die sockets van AMD ook......... ze kunnen het wel verwarrend maken :-? excuus ik heb niks gezegd ;) 940...939...754....123....456[/quote:e576b8b075] Is idd een leuk verhaal, en om het nog leuker te maken hebben ze een FX-53 940 en 939 versie :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...