Ga naar inhoud

computer maakt raar geluid


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een vraag want mijn computer maakt een heel raar geluid als deze opstart, naarmate de computer langer aanstaat wordt het geluid iets minder. Het is een hard/ratelend (later zoemend) geluid. Ik denk zelf dat het de koeling is, omdat ik al een keer eerder terug ben geweest voor dit probleem, volgens mij is mij toen verteld dat de koeling is doorgesmeerd. Weet iemand hoe je dit moet doen en of dit wel het probleem is?? Ik heb een AMD Athlon(tm) XP 1600+ Kloksnelheid 1.40 GHz 256 MB RAM geheugen alvast bedankt, broxo
Link naar reactie
[quote:0a4e122505="Broxo"]het zal niet de harde schijf wezen, die zit er pas in:S maare hoe duur is een nieuwe koeling?:S anders breng ik hem wel ff weg naar computerzaak met risico genaa*d te worden:S mzzls[/quote:0a4e122505] andere cpu koeler kan zo duur zijn als je zelf wilt, je kan waterkoeling halen maar ook een simpele koeler van een euro of 15. ik raad je de earo7+ aan van coolermaster (de intelversie heet volgens mij earo4 ofzo, moet je bbx even pb'en die heeft hem) en die heb je voor 30 euro, je moet wel even uitvogelen welk toerental je wilt gebruiken op maximaal maakt hij een takke herrie maar je kan hem langzamer laten draaien en dan is hij weer heel stil en koelt ie nog goed :D
Link naar reactie
[quote:041e3fd8bd="Broxo"]ik heb een vraag want mijn computer maakt een heel raar geluid als deze opstart, naarmate de computer langer aanstaat wordt het geluid iets minder. Het is een hard/ratelend (later zoemend) geluid. [/quote:041e3fd8bd]Duidt inderdaad op de koeling. Vrij makkelijk na te gaan. VOedingsteker uit de harde schijf en die zal helemaal stil blijven. Hetzelfde voor eventueel de CPU ventilator. Echter doe dat laatste niet te lang, bv hooguit 10 seconden. Als het geluid niet verdwijnt, moet je het storende geluid in een ander onderdeel zoeken. In de voeding zit er overigens ook eentje. Voor een computer die dagelijks gebruikt wordt, moet je de ventilator vervangen. Smeren is gewoon uitstel. Naaimachine olie schijnt niet zo'n goede keus te zijn, teflon olie is beter.
Link naar reactie
[quote:905d89df82="Hans.Vosman"][quote:905d89df82="Broxo"]ik heb een vraag want mijn computer maakt een heel raar geluid als deze opstart, naarmate de computer langer aanstaat wordt het geluid iets minder. Het is een hard/ratelend (later zoemend) geluid. [/quote:905d89df82]Duidt inderdaad op de koeling. Vrij makkelijk na te gaan. VOedingsteker uit de harde schijf en die zal helemaal stil blijven. Hetzelfde voor eventueel de CPU ventilator. Echter doe dat laatste niet te lang, bv hooguit 10 seconden. Als het geluid niet verdwijnt, moet je het storende geluid in een ander onderdeel zoeken. In de voeding zit er overigens ook eentje. Voor een computer die dagelijks gebruikt wordt, moet je de ventilator vervangen. Smeren is gewoon uitstel. Naaimachine olie schijnt niet zo'n goede keus te zijn, teflon olie is beter.[/quote:905d89df82] ik denk dat je beter even de fan kan indrukken in het midden dan die stekker eruit halen. zeker bij een moderner mobo wil het mobo weleens uitvallen in dat geval omdat het "denkt" dat er iets met de cpu koeling is
Link naar reactie
[quote:285809d9cc="Broxo"]hahaa owja oke alleen eh waar moet ik em dan indrukken, ik had em al lossgescroefd alleen ik snap niet waar je dat dan moet doen:S (lol ja dit is de eerste keer problemen met de hardware nu ik geen garantie meer heb:P)[/quote:285809d9cc] je hebt dus die ventilator, die kan gewoon op de plek blijven zitten dit is beter zeker als het de cpu ventilator betreft!! maar die ventilator kan je in het midden indrukken (tegenhouden zeg maar) als je heel even wacht regel ik een pic voor je
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...