Ga naar inhoud

welke behuizing kopen?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan een nieuwe behuizing te kopen, maar ik twijfel nog tussen twee, namelijk de Sweex Xenon TC CW en de Q-tec T-MD black transparant, met een voeding van Q-tec van 400 watt en een dual fan. De Sweex heeft een temperatuur display, maar de casefan zit in het midden van het zijpaneel, en bij de Q-tec zit de casefan van onderen in het zijpaneel, dit geeft volgens mij een betere airflow door de case. Wie kan mij helpen of heeft er ervaring met een van beide? Bvd Patrick
Link naar reactie
Ik zou voor de Sweex gaan. De Q-tec heeft een Q-tec voeding en deze staan niet bepaald bekend om hun stabiliteit. Alleen de 550 watt voeding van Q-tec is aardig stabiel, maar de anderen zijn zeker niet aan te raden. Als u het over de airflow van de case heeft kunt u het beste 2 case fans plaatsen. 1 Aan de voorkant en 1 aan de achterkant. De fan aan de voorkant kan u het beste in de kast laten blazen en de fan aan de achterkant naar buiten. Zo zorgt u voor een ideala airflow in uw kast.
Link naar reactie
De meeste Sweex kasten zijn niet heel stevig, maar goed genoeg voor de meeste computerbehuizingen. Verder zijn de Sweex en Q-tec voedingen over het algemeen goed genoeg voor huis tuin en keukengebruik, maar niet voor overklokken. Die blowhole van de Sweex kast zit zeker ten hoogte van de CPU koeler?? Hierdoor kun je zorgen dat de CPU koele lucht kan gebruiken om de CPU te koelen en niet hete lucht uit de behuizing... Voor een goede airflow moet je voorin een casefan monteren en achterin ook een goede casefan. BIj de Q-tec kast zal die lage casefan ook als intake kunnen dienen.
Link naar reactie
[quote:b5c2407a87="Kaz'Duzar"] Verder zijn de Sweex en Q-tec voedingen over het algemeen goed genoeg voor huis tuin en keukengebruik, maar niet voor overklokken.[/quote:b5c2407a87] De stabiliteit van een voeding heeft niks met overklokken te maken. De Q-tec voedingen staan er om bekend om een fluctuerende 12 volts lijn te hebben en daardoor instabiel te worden. Een vriend van mij had een 400 watt Q-tec voeding en heeft hiermee zonder te overklokken zijn moederbord, processor en videokaart mee opgeblazen. Ga voor bijvoorbeeld een chieftec kast. Dat zijn degelijke kasten met standaard een stabiele 360 watt voeding voor ca. 100 euro.
Link naar reactie
tijdens het vergelijken op verschillende sites kwam ik nog een andere kast tegen die ook zonder voeding geleverd word, het betrefd de 'Techsolo tc 70', (deze wordt geleverd met ronde IDE kabels, echter wel ATA 100 en geen 133) dit vind ik ook wel een mooie kast ik twijfel nog tussen de Q-tec en deze. Iemand daar nog een mening over. voor de voeding denk ik aan een Zalman, maar ik twijfel nog tussen de 300 Watt en de 400 Watt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...