Ga naar inhoud

Twijfels 2 CPU Coolers


Aanbevolen berichten

[quote:9fb071b77a="DukeH"]Hmmz , dus ik moet het gewoon zo laten? Idle : 54 Stressed: 65 ?[/quote:9fb071b77a] Zolang je geen problemen krijgt door de warmte gewoon zo laten... En dat die temp zo hoog is... of cooler niet goed gemonteerd of brakke temp sensor... kun je trouwens eens voelen aan je koelblok?? Wordt die ook gloeiend heet of niet?? Als hij niet heet wordt ligt het wel degelijk aan de installatie vd koeler (koelpasta)...
Link naar reactie
[quote:fcc87b78c7="DukeH"]Hmmz , dus ik moet het gewoon zo laten? Idle : 54 Stressed: 65? Als hij stressed is geweest , daalt de temperatuur overigens best snel weer naar rond de 55[/quote:fcc87b78c7] Waarom moet je tussen elke zin 3 enters zetten? Ik stoor me er nogal aan, maarja. Afijn. Kijk, je moet het zo zien. Je bent een gewone gebruiker, voor ons de n00b, die nooit in zijn computer kijkt. Als je dan gewoon een stabiel systeem hebt, dan is het goed. Aangezien jij ook nooit overclocked, o.i.d. maakt het gewoon niet uit. Tenzij je echt last he van hangers en crashes enzo.
Link naar reactie
[quote:4effaf47a6="DukeH"]Hij is nog nooit instabiel of iets geworden :) ... Overigens zit alles goed aangesloten (Koeler enzow) Gr, Duke.[/quote:4effaf47a6] Wil je dan gaan overclocken ofzo? anders zie ik echt helemaal geen reden om een nieuwe CPU-cooler te kopen.. :-? De temps zijn een beetje aan de hoge kant, maar ook weer niet te hoog ofzo.
Link naar reactie
[quote:16092e6b7b="sdh"][quote:16092e6b7b="DukeH"]Hij is nog nooit instabiel of iets geworden :) ... Overigens zit alles goed aangesloten (Koeler enzow) Gr, Duke.[/quote:16092e6b7b] Wil je dan gaan overclocken ofzo? anders zie ik echt helemaal geen reden om een nieuwe CPU-cooler te kopen.. :-? De temps zijn een beetje aan de hoge kant, maar ook weer niet te hoog ofzo.[/quote:16092e6b7b]Overklokken ga ik niet doen nee.
Link naar reactie
Duke kan makkelijk ze ding op 3200+ zetten, 2x 256DDR400, KT600 mobo en een 2500+, daarmee kun je probleemloos 200fsb bereiken. Maar dan moet je CPU wel cool zijn uiteraard :P Ik dacht dat de Spire Whisperrock IV de beste budgetcooler is, kost nog geen 10 euro, goeie koelpasta scheelt ook enorm, 5-8 graden verschil tussen die witte drap en Artic Silver 5. (zie koelpasta topic paar dagen terug)
Link naar reactie
Uit ervaring zou ik de Coolermaster Aero 7 (lite) aanraden. De jet is een variant van de Aero 7. De Aero heeft net als de Jet een regelbare snelheid en zal qua geluidsniveau erg laag blijven tot ongeveer 75% van het vermogen van de koeler. Bovendien is de Aero betaalbaarder dan de Jet. Als het om koelprestaties gaat. Ik heb een Athlon 2800 met Aero 7 lite en 4 case fans. De kast staat in de zon, maar de CPU komt na langdurig intensief gebruik niet boven de 35 graden. De koeler staat hierbij op 50% van zijn totale vermogen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...