Ga naar inhoud

nieuwe fan is nieuwe hitte?


Aanbevolen berichten

net een nieuwe case fan erin gezet en me cpu temp loopt langzaam omhoog naar 48 graden... en word dus zon 5 graden warmer de fan blaast lucht naar binnen met een behoorlijke kracht en staat dicht bij me enorme zalman7000 blazen ze tegen elkaar in ofzo? maakt het trouwes nog uit op welke stekker ik m laat lopen? draait nu op dat kleine stekkertje via me moederboard maar er zitten ook 2 van die grote witte bij, die op je voeding moeten worden aangesloten (1 van de 2 dan)
Link naar reactie
Welk stekkertje je gebruik maak niet uit, alleen als dat fannetje toerenweergave heeft dan kan je dat via de aansluiting op je moederbord uitlezen. Maar heb je die casefan nu dus hoog achterin je kast geplaats vlakbij je cpu koeler? Want als dat zo is dan moet je um eens proberen om te draaien zodat hij warme lucht naar buiten blaast dat zal al een stuk beter zijn.
Link naar reactie
hij zit in het midden zon beetje maar daarboven zit me voeding en die heeft een hele grote fan die al naar buiten blaast verder blaast er niks naar binnen dus het leekme dat deze dat juist wel moest heb eigenlijk spijt dat ik bezuinigd heb op me kast want ik heb er nu alleen maar nadelen van me videokaart is de onderste kaart en de fan die daar opzit blaast naar beneden waardoor het tussen de onderkant en me kaart (toch zon 15 cm)net een sauna is dat word het volgende koel project :wink:
Link naar reactie
Ik wou dat ik de mijne op 48 kon krijgen, amd athlon 2000. Hij staat nu op 53. Omdat de temp. 's zomers in huis stijgt, stijgt de temp van je cpu ook, maar in koudere dagen is de temp. ca. 50 gr. Voor een athlon schijnt dit normaal te zijn. Ik had ook problemen met de temp. Is al boven de 60 geweest. Nieuwe kast en andere voeding met 2 fan's gekocht, 1 voor de aanvoer, de andere voor de afvoer. Werd het al een stuk beter van, maar 48 gr. lijkt mij zeker niets om je ongerust over te maken hoewel lager altijd beter is.
Link naar reactie
[quote:af2f44697c="Bitje"]Ik wou dat ik de mijne op 48 kon krijgen, amd athlon 2000. Hij staat nu op 53. Omdat de temp. 's zomers in huis stijgt, stijgt de temp van je cpu ook, maar in koudere dagen is de temp. ca. 50 gr. Voor een athlon schijnt dit normaal te zijn. Ik had ook problemen met de temp. Is al boven de 60 geweest. Nieuwe kast en andere voeding met 2 fan's gekocht, 1 voor de aanvoer, de andere voor de afvoer. Werd het al een stuk beter van, maar 48 gr. lijkt mij zeker niets om je ongerust over te maken hoewel lager altijd beter is.[/quote:af2f44697c] :o :o :o mijn case word niet warmer als 30 graden, cpu volgens mij 39 of 40 graden ofzo (fan is weer vies dus moet ik weer ff schoonmaken is ie koeler :P maar om jou temps zou ik me niet druk maken hoor
Link naar reactie
ik maak me er wel een beetje druk om 8) me temp is weer gedaald naar 45 nu die de andere kant op blaast en heeft dus eigelijk geen nut behalve meschien voor me kast hij was eigelijk bedoelt om te kijken of me radeon nogsteeds artifacts gaf waarop ik dus ja moet antworden viel me net op me radeon9800pro is krom :o zou het kunnen dat hierdoor de coolblokken en fan nietgoed meer aansluiten? of is het normaal dat ze enigzins krom zijn?
Link naar reactie
[quote:2eaa6034e2="=def=appelseal"]ik maak me er wel een beetje druk om 8) me temp is weer gedaald naar 45 nu die de andere kant op blaast en heeft dus eigelijk geen nut behalve meschien voor me kast hij was eigelijk bedoelt om te kijken of me radeon nogsteeds artifacts gaf waarop ik dus ja moet antworden viel me net op me radeon9800pro is krom :o zou het kunnen dat hierdoor de coolblokken en fan nietgoed meer aansluiten? of is het normaal dat ze enigzins krom zijn?[/quote:2eaa6034e2] een printplaat hoort niet krom te zijn, en ja daardoor kunnen dingen niet goed aansluiten, rma time dacht ik zo :P
Link naar reactie
[quote:e8b47816b6="pcguy"]die voedingsfan die heeft maar heel weinig aanvoer en nut voor de lucht in de kast, dus je moet deze omdraaien en uit laten blazen. en niet eigenwijs doen maar gewoon proberen, onderdruk is beter dan overdruk[/quote:e8b47816b6]Een voedingsfan blaast iha toch naar buiten? Heeft wel nut, de vraag is alleen of het zin heeft dat de warme lucht uit de kast ook nog eens door de voeding gaat. Een ventilator net onder de voeding kan dat deels voorkomen. Een casefan voor (wel onderin) moet in ieder geval de kast temperatuur een paar graad omlaag krijgen. Als dat geen effect heeft, dan zit die kennelijk verkeerd. Bij een lagere kast temperatuur zou ik uiteindelijk een lagere CPU temperatuur verwachten. Oh ja, zoals al eerder was gezegd, 48 graden voor de CPU, lijkt me inderdaad okay.
Link naar reactie
[quote:1e9522e9c3="Hans.Vosman"][quote:1e9522e9c3="pcguy"]die voedingsfan die heeft maar heel weinig aanvoer en nut voor de lucht in de kast, dus je moet deze omdraaien en uit laten blazen. en niet eigenwijs doen maar gewoon proberen, onderdruk is beter dan overdruk[/quote:1e9522e9c3]Een voedingsfan blaast iha toch naar buiten? Heeft wel nut, de vraag is alleen of het zin heeft dat de warme lucht uit de kast ook nog eens door de voeding gaat. Een ventilator net onder de voeding kan dat deels voorkomen. Een casefan voor (wel onderin) moet in ieder geval de kast temperatuur een paar graad omlaag krijgen. Als dat geen effect heeft, dan zit die kennelijk verkeerd. Bij een lagere kast temperatuur zou ik uiteindelijk een lagere CPU temperatuur verwachten. Oh ja, zoals al eerder was gezegd, 48 graden voor de CPU, lijkt me inderdaad okay.[/quote:1e9522e9c3] ik bedoel dat die voedingsfan geen reeele casefan is, c.q. niet die rol kan vervullen. dus je zou altijd meer outtake fans moeten plaatsen dan intake fans of evenveel. als de ts 1 outtake heeft heeft dat flink effect, 1 intake ook wel maar minder. als hij 1 outtake i.c.m. 1 intake gaat gebruiken dan heeft het meer nut. dan krijg je een mooie airflow door de kast
Link naar reactie
[quote:547f99551b="pcguy"]ik bedoel dat die voedingsfan geen reeele casefan is, c.q. niet die rol kan vervullen. dus je zou altijd meer outtake fans moeten plaatsen dan intake fans of evenveel. als de ts 1 outtake heeft heeft dat flink effect, 1 intake ook wel maar minder. als hij 1 outtake i.c.m. 1 intake gaat gebruiken dan heeft het meer nut. dan krijg je een mooie airflow door de kast[/quote:547f99551b]Helemaal mee eens. Onlangs ook een intake fan toegevoegd. Leverde in eerste instantie weinig op tot dat ik ontdekte dat de outtake fan stilletjes op 5V draaide ipv 12V. Na aanpassen scheelde dat met beide fans 8 graden, zonder intake, zo'n 4 graden.
Link naar reactie
Van temp. van zelfs onder de 40 gr. kan ik alleen maar dromen. Systeem: Athlon 2000 XP, 450 W Q-tec voeding met daarin 2 fans, 1 aanzuigend, 1afvoerend. Verder de cpu-koeler, Arctic Copper Silent. Midi tower kast, staat vrij opgesteld, dus hoe krijg ik mijn temp. nu 52 gr. dan naar beneden. Koelpasta al eens vervangen. Wie heeft er nog een goeie tip.
Link naar reactie
Als je er genoeg plaats voor heb kan je er 2 extra fans in doen, 1 voorin onderaan en 1 achterin bovenaan. Je zou ook een andere cpu koeler kunnen nemen want er zijn genoeg koelers die heel wat beter koelen dan die koeler die je nu heb. Hoe is het trouwens met de kabels in je kast? Btje netjes aan de kant of hangen er een hoop gewoon door de kast. Door de kabels op te ruimen kan je ook betere tempraturen bereiken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...