Ga naar inhoud

Nieuwe processor: klopt dit?


Aanbevolen berichten

2,17 ghz klopt gewoon Ingrid :wink: maaruh ik wil nix zeggen hor: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=94481][color=red:b2a92f43f6][size=18:b2a92f43f6]Mededeling: FAQ, versie 0.25 [Lees dit, voordat je een topic begint][/size:b2a92f43f6][/color:b2a92f43f6][/url] staat er gewoon in.... bovenaan het forum... for your info :roll:
Link naar reactie
[quote:457a7fbe30="HardTrance"]Voor de duidelijkheid: de reden waarom AMD andere rathings gebruikt, dus de AMD 3000+ noemt is omdat deze processor ONGEVEER evensnel is als een pentium 4 met 3 ghz.[/quote:457a7fbe30]Die AMD voert meer instructies uit per clock cycle dan een P4... dus vandaar. Dat is ook de reden dat een P3 altijd van een P4 wint clock on clock ;)
Link naar reactie
[quote:a614611222="Ingbeest"]Dus eigenlijk moet ik niet naar die kloksnelheid kijken?[/quote:a614611222]Idd, kloksnelheid is marketingtaal. Van de andere kant, dat maakte het vergelijken van processoren in het verleden wel gemakkelijker; het model met het hoogste getal was het snelst. De nieuwe 'rating' getallen (zoals 3000+, 3200+) zijn ook toegevoegd om de consument een idee te geven van de 'relatieve snelheid'.[quote:a614611222]Ik heb mij ook nog laten vertellen, in amateurtaal dat met een lege computer de kloksnelheid 3.0 Ghz is, en met programma's e.d erop 2.17 Ghz (in mijn geval dan). Klopt dit een beetje?[/quote:a614611222]Nee, dat is klinklare onzin. Een processor draait altijd op dezelfde frequentie (snelheid), ongeacht de hoeveelheid software die op de PC geïnstalleerd staat. Het is in de praktijk vaak wel zo dat hoe meer software er op een Pc geïnstalleerd wordt, hoe trager deze reageert. Maar dat komt vaak omdat er in dat geval allerlei 'onzichtbare programma's' op de achtergrond processorkracht en werkgeheugen opeisen. Dat betekent automatisch dat programma's die je zelf start minder systeembronnen toegewezen kunnen krijgen; een deel wordt immers al gebruikt. En dat betekent vaak dat het een en ander langzamer werkt / trager reageert.
Link naar reactie
[quote:dfba0382df="Obi-wan-kenobi"]@Ingbeest: Je mag trouwens ook wat voorzichtiger zijn met het achterlaten van persoonsgegevens op het i-net ... :wink: http://www.***.jpg[/quote:dfba0382df] en anders stuur je dat ff in een PB ? voor de gein had ik trouwes ff getest of ik er kon vinden... jup :P
Link naar reactie
[quote:92c81fb748="Vandread"] [quote:92c81fb748="Obi-wan-kenobi"] @Ingbeest: Je mag trouwens ook wat voorzichtiger zijn met het achterlaten van persoonsgegevens op het i-net ... :wink: http://www.***.jpg [/quote:92c81fb748] en anders stuur je dat ff in een PB ? voor de gein had ik trouwes ff getest of ik er kon vinden... jup :P [/quote:92c81fb748] @Ingbeest: ff je plaatje met je echte naam uit de eerste post verwijderen ...
Link naar reactie
Ik snap niet wat jullie bedoelen met "mn echte naam uit mn eerste post verwijderen" en "wat voorzichtiger omgaan met persoonsgegevens" :S Dat plaatje bestaat niet eens meer en was een paar jaar geleden van mn basketbalclub... :roll: Ik snap het al wat jullie bedoelen, wel zielig dat jullie meteen alles van mij op gaan zoeken enzo. Ik verwacht wel dat jullie die link uit je post verwijderen....
Link naar reactie
De links zijn al verwijderd. Van de ene kant kan een foto van een basketbalwedstrijd in mijn ogen weinig kwaad, van de andere kant is het vaak inderdaad wel verstandig je persoonlijke gegevens persoonlijk te houden. En om te voorkomen dat dit een flamefest wordt gaat hier maar een slotje op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...