Ga naar inhoud

Instellingen DIMM


Aanbevolen berichten

In mijn PC (AMD 3000+ op ASUS A7N8X-X ) zit een 512 MB DIMM met aan iedere kant 8 chipjes, merk infinity. Ik heb het CMOS de default sttings laten gebruiken voor het geheugen, maar heb toch wat problemen. Volgens MEMTEST X86 is er iets mis, test 4 geeft fouten aan. Als ik games speel, dan hangt de pc, reset of gaat terug naar windows (XP), soms al snel, soms pas na langere tijd. De settings staan op: SDRAM Active Precharge Delay 7 SDRAM Ras to Cas Delay 3 SDRAM Ras precharge delay 3 SDRAM Cas Latency 2.5T Hoe kom ik achter de juiste settings? Ik heb op internet gezocht naar de fabrikant, maar tevergeefs. DFI geeft aan alleen MB's te maken. :cry:
Link naar reactie
[quote:3a56e2cf62="REALHUSTLER"]In mijn PC (AMD 3000+ op ASUS A7N8X-X ) zit een 512 MB DIMM met aan iedere kant 8 chipjes, merk infinity. Ik heb het CMOS de default sttings laten gebruiken voor het geheugen, maar heb toch wat problemen. Volgens MEMTEST X86 is er iets mis, test 4 geeft fouten aan. Als ik games speel, dan hangt de pc, reset of gaat terug naar windows (XP), soms al snel, soms pas na langere tijd. De settings staan op: SDRAM Active Precharge Delay 7 SDRAM Ras to Cas Delay 3 SDRAM Ras precharge delay 3 SDRAM Cas Latency 2.5T Hoe kom ik achter de juiste settings? Ik heb op internet gezocht naar de fabrikant, maar tevergeefs. DFI geeft aan alleen MB's te maken. :cry:[/quote:3a56e2cf62] Als ze op default staan, staan ze gewoon goed. Die timings, zo heten ze strakker zetten, dus bijvoorbeeld 11-2-2-2 is gewoon overklokken. Als memtest fouten geeft, zou ik gewoon teruggaan naar de winkel waar je het geheugen gekocht hebt.
Link naar reactie
DFI & Infinity? bedoel je niet infineon? want Infinity is gewoon een type product lijn van DFI... wat staat er precies op de chips/label? als ze het niet goed doen terug gaan naar waar je ze gekocht hebt mit je nog garantie hebt? ander geheugen geprobeerd? (zodat je kan uitvinden of het wel echt daar aan ligt?)
Link naar reactie
infinity is inderdaad een bord van DFI, dus daar zul je het echt nooit vinden :wink: infinity zit vaak op goedkoper oem geheugen. 7,3,3, 2.5 is misschien wat te strak voor dit geheugen. je kan 2 dingen doen. probeer eens de Vdimm te verhogen (zet em op 2,9V bijvoorbeeld.) en probeer het dan nog eens. stel de settings eens op ''expert'' in, en pas de CAS latency eens iets aan... maar misschien is het al verholpen met iets meer Vdimm.. gewoon even testen, en proberen is een optie, als je het voor RMA opstuurt naar de winkel, loop je kans dat je kosten berekend wordt omdat het mem wel goed is, maar gewoon niet goed ingesteld is in je systeem..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...