Ga naar inhoud

Welk werkgeheugen bij een celeron 435MHz


Aanbevolen berichten

Een kameraad van me krijgt zijn hp printer niet geinstalleerd i.v.m. te weinig werkgeheugen. Hij heeft er nu 32 mb inzitten. Bij Aida32 geeft hij 32mb aan maar ergens anders in Aida32 24mb. De klok snelheid is 67 MHz Het vreemde is dat op de doos staat dat je met de minimale specificaties van 32mb je de printer kan gebruiken maar Win 98 geeft bij het installeren aan dat je minimaal 64 mb nodig hebt. 1) Weet iemand welke werkgeheugen ik erbij moet kopen? Het is een oude pc dus ik weet niet of ik nog aan zo'n werkgeheugen kan komen. Er zijn nog twee sloten vrij. 2) Weet iemand ook wat 32mb en/of 64mb nu nog kost? b.v.d.
Link naar reactie
je mag er 99,99% zeker van zijn dat een cellie 433 gewoon sdram heeft, als je geen 66mhz kunt vinden past er ook gewoon 100mhz of 133mhz geheugen in, het werkt dan gewoon op 66mhz ipv zijn eigenlijke snelheid, die edoram dingen zijn nog uit de P1 tijd, zelfs toen was er aardig wat SDRAM al in Pc's
Link naar reactie
Mensen, voor zover ik weet werken Celerons I (dus eerste generatie) altijd met SDRAM-modules, EDO-RAM misschien nog met Pentium I, maar vanaf Pentium II en Celeron is het SDRAM, type 66 MHz FSB en een Celeron 433 MHz werkt dus gewoon met SDRAM 66 MHz FSB. Normaal gezien moet 100/133 MHz SDRAM ook gewoon werken hiermee en deze kan je gemakkelijker vinden dan 66 MHz (wel oppassen voor te grote modules (> 256 MB) en/of eisen met betrekkingen tot single/double-sided DIMM's: zie uw handleiding)
Link naar reactie
De pc heb ik niet hier maar in Aida32 stond sdram. Hij heeft wel nog een andere pc staan die het niet meer doet dus ik dacht kijken of die geheugen reepjes in de pc konden maar helaas waren die twee reepjes die erin zaten veel kleiner dan die we nodig hebben. En ik meen me te herinneren dat op die kleine reepjes EDO stond.
Link naar reactie
[quote:93739cd6d6="Indian Chief"] En ik meen me te herinneren dat op die kleine reepjes EDO stond.[/quote:93739cd6d6] Ik heb het effe na laten kijken en er staat geen EDO op. Maar ze zijn kleiner dan die sdram die we nodig hebben. En omdat ze kleiner zijn, zijn die twee dan EDO ram? @Wim, nu je het zegt dat zou heel goed kunnen.
Link naar reactie
[quote:02b279fe26="Indian Chief"][En omdat ze kleiner zijn, zijn die twee dan EDO ram? [/quote:02b279fe26]Het kan ook fast page zijn. Meestal zit er in een PI systeem EDO, maar dat hoeft niet persé. Geef merk en type van het moederbord, dan kan er gewoon meegedacht worden. Klik in aida op Moederbord en Moederbord ...
Link naar reactie
Ik begrijp het niet goed meer: als ik het goed begrijp heb je het geheugen van je Celeron-PC weggenomen om te vergelijken met het geheugen van een andere type PC (waarschijnlijk SDRAM versus EDO-RAM). Dus het gaat eigenlijk om het type geheugen van je eerste PC, die je wilt gaan upgraden en niet het geheugen van die andere PC, toch ? Als ik het goed begrijp zijn de "onbekende" geheugenmodules van je up te graden PC groter dan die andere, dus subconclusie: waarschijnlijk SDRAM DIMM. Nu nog een andere vraag: zitten er op deze module 2 inkepingen bij de contactpunten die assymmetrisch geplaatst zijn ? Zo ja: 100 % SDRAM DIMM. Beste Hans Vosman: ik denk niet dat het nodig is om te kijken om het al dan niet EDO/Fast Page geheugen is, want het gaat om het geheugen van de Celeron en niet die van de Pentium I (dat lees ik toch, of ben ik soms verkeerd ?)
Link naar reactie
[quote:266216f5a1="Nelson Lau"]Beste Hans Vosman: ik denk niet dat het nodig is om te kijken om het al dan niet EDO/Fast Page geheugen is, want het gaat om het geheugen van de Celeron en niet die van de Pentium I (dat lees ik toch, of ben ik soms verkeerd ?)[/quote:266216f5a1]Klopt. De opmerking van Comp Freak vond ik misleidend. Vandaar mijn opmerking over fast page. Overigens heb ik wel ooit een PII moederbord in handen gehad met 72 pins geheugen slots. Omdat Aida gebruikt is, zou de moederbord informatie beschikbaar moeten zijn. Dan hoeft er ook niet meer gegist te worden.
Link naar reactie
Ik zal eens vragen of hij effe in Aida32 kijkt wat voor moederbord erin zit. Hij is niet vaak thuis dus het kan effe duren. De sdram reepjes zijn nog best prijzig voor iemand die zijn pc waarschijnlijk weinig gaat gebruiken. Bij tweakers is 64mb sdram de goedkoopste € 19,- de meeste liggen rond de € 30,-
Link naar reactie
[quote:12dd91a781="Indian Chief"]Bij tweakers is 64mb sdram de goedkoopste € 19,- de meeste liggen rond de € 30,-[/quote:12dd91a781]Op zich zou ik voor 30 euro toch gaan voor 128MB. Eventueel 32MB zien te bemachtigen, die kosten soms echt niks meer. Niemand wil die hebben. Koop wel zoveel mogelijk geheugen, want de computer werkt er alleen maar prettiger door. Goedkoop betekent vermoedelijk dat de computer alleem maar minder wordt gebruikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...