Ga naar inhoud

Advies over laptop!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben serieus van plan een laptop te kopen. Nu heb ik er 1 gevonden ( 2dehands ) met de volgende eigenschappen: Laptop merk Microstar (Medion) 1 maand oud · Mobile Pentium 4 processor 2,8 GHz · 512 MB DDR-RAM · 40 GB HD · SiS M650 graphic chipset 64 MB shared memory · 16 bit soundchip en 2 speakers · 15 inch TFT XGA scherm · Supercombo drive DVD-brander alle formatenCD-RW en DVD speler·10/100 MB ethernet 56K v90 modem · 1 x pcmcia, 4x USB 2.0, 1x parallel, 1x PS/2, 1x VGA out, 1x TV out, 1x microphone en 1x line out Is dit een goede laptop. Mijn bedoeling is om muziek en films af te spelen. Nu zit ik met de vraag of die 64 mb goed genoeg is en die 16 bit geluidskaart? En wat is ie ongeveer waard? Alvast iedereen bedankt!
Link naar reactie
Hmmm, shared videogeheugen heeft niet mijn voorkeur, als je ook maar iets meer wil doen dan tekstverwerken of patience. Ik zou je met klem aanraden om een laptop te zoeken met een video-chip die over eigen geheugen kan beschikken, dat komt de prestaties zeer ten goede. Ook zou ik me afvragen: de laptop is maar één maand oud, maar wordt wel al verkocht... waarom? Het lijkt er op dat er iets mis mee zou kunnen zijn (hoeft natuurlijk niet!!). De geluidskaarten in laptops zijn i.h.a. niet fantastisch, maar je kan voor redelijk weinig geld een externe USB-geluidskaart kopen (bijv. Creative Soundblaster Extigy of Hercules PocketMuse (weet niet zeker of-ie zo heet)). En als je hem ook onderweg wil gebruiken, kan je misschien beter een energiezuiniger processor kiezen zoals een Centrino of P4M. Succes met je keuze! [size=6:bf2864d996]Hee, nummer 500![/size:bf2864d996]
Link naar reactie
Die grafische kaart is idd niet fantastisch, maar als je niet van plan bent er echt zware (3D) games op te spelen, voldoet ie prima. Films en muziek afspelen is geen probleem, al zou ik d´r dan wel een hoofdtelefoon of een paar (goede) oordopjes bij kopen. Voor muziek en films is dit systeem echter al overkill. Dan zou je beter nog een ouder en dus goedkoper systeem kunnen nemen. Voor dit laptopje ben je toch nog wel zo´n duizend euro kwijt.
Link naar reactie
voor wat je ermee wilt doen is deze laptop zeer geschikt als je alleen films kijkt en af en toe wat office werk dan maakt het niet uit of je shared geheugen hebt, het is een mobile variant van de gewone p4 dus deze wordt gelukkig niet erg heet en je doet wat langer met je batterij, echter als je er ook eens een spelletje mee wilt spelen zal deze laptop tegenvallen, maar als je dat niet wit zou ik me geen zorgen maken :) de 16-bits geluidschip is in orde hoor als je hem aansluit op je tv of externe boxen dan is het geluid wat er uit komt goed, 32-bits geluid is nergens voor nodig cd's zijn tenslotte ook 16 bits en die vinden we ook goed klinken en de kwaliteit van het geluid van een divx is zo geweldig dat de chip de beperking is.
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor z'n advies. Ik ben toch van plan om de laptop te gaan gebruiken om aan te sluiten op een stereoinstallatie en op een tv. Ook wil ik m gaan gebruiken voor games. Dus wie kan mij advies geven over welke type proccessor en videokaart en geluidskaart ik het beste kan gebruiken. Ik heb nu namelijk een gewone desktop pc en ben niet echt bekend met de laptoptechnologie.
Link naar reactie
Ja.... als geld geen rol zou spelen, dan zou ik kwa grafische chip kijken of je een Radeon 9700 mobility kunt bemachtigen. Die zijn op dit moment zeker nog superieur... Processor... ja als je niet veel reist en hij vaak op het netstroom hangt, dan kun je beter kijken voor een gewoon desktopprocessor, dus een P4 2,8 ghz bijvoorbeeld. Reis je wel veel, dan is een Centrino toch wel aanbevolen, maar daar hangt dan ook wel weer een prijskaartje aan. Geluid... (onboard geluid is vaak wel goed vind ik, iig goed genoeg) suc6
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: Centrino is een combinatie van een pentium M processor, een bepaalde chipset en een energiezuinige wifi kaart. Dat alles samen is dus extra zuinig. Anders is ook een AMD Mobile wel fijn. Of dus een desktop processor. Deze vreten wel stroom en worden behoorlijk warm, dus de koeling zal dan waarschijnlijk continu aan staan, dat is een nadeel.
Link naar reactie
ik weet niet hoe heftig je wilt gamen met de laptop en of je dan gewoon op tafel gaat zitten of onderweg(lijkt me zowieso niet handig met gamen). maar als processor kun je het besten een P4m nemen van minimaal 2,4 Ghz of een centrino met 1,5Ghz (hoger is ook goed natuurlijk) en daarbij toch minimaal een mobility radeon 9000(M9) of een geforce 440 go (=gf4 mx440) met 64 mb eigen geheugen. Stel je veel eisen aan hoge resoluties en veel detail dan moet je gaan zoeken naar een laptop met een radeon 9600(M10) of 9700(M11) of een met een geforce 4200 go of geforce 5600/5700 go
Link naar reactie
Ik ben een beetje op internet wezen zoeken en ben aangekomen bij Ebay. Heeft iemand hier ervaring mee met bestellen en bieden en ook niet belangrijk de levering. Ik heb de volgende nu op het oog: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16972&item=5102951347&rd=1#ebayphotohosting Is dit verstandig en vertrouwd? Bedankt!!
Link naar reactie
[quote:a7cc64d3eb="altec"] Is dit verstandig en vertrouwd? [/quote:a7cc64d3eb] Nee, onverstandig: Deze laptop is ook gewoon voor ongeveer die prijs te krijgen bij Nederlandse shops ... het type is trouwens al verouderd! http://www.tweakers.net/pricewatch/77492?Landfilter=Benelux
Link naar reactie
Let er wel op dat de Pricewatch niet altijd up-to-date is, check daarom altijd bij de leverancier of ze dat model (of vergelijkbaar) wel voorradig hebben voor die prijs. Als je de ervaringen van kopers wilt lezen, kan dat ook bij Tweakers.net onder Shop Survey: http://www.tweakers.net/shopsurvey
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...