Ga naar inhoud

Koeler voor AMD XP2800+


Aanbevolen berichten

[quote:91713644f7="R-bin"]Ik hoor iedereen hier altijd zeggen dat de cooler master aero 7 een goede koeler is voor een niet zo hoge prijs. Dus misschien is die koeler een idee? Je heb ook nog een aero 4 die is ff wat goedkoper voor als de prijs te hoog is.[/quote:91713644f7] CoolerMaster, ja, dat klinkt in ieder geval bekend. Zeg, dus deze zou geschikt zijn voor bedoelde proc? En nog wat, ik meen me te herinneren dat sommige koelers, omdat ze nogal zwaar zijn, aan het mobo vastgemaakt moeten worden. Is dat bij deze ook zo, en indien ja, is dit dan geschikt voor mijn mobo? Overigens, wat vindt jij van die temp?
Link naar reactie
Die koeler is zeker geschikt voor je processor, van wat ik gevonden heb op de coolermaster site hoef je deze koeler niet speciaal vast te maken ofzo en ik kan geen lijst vinden met moederborden waar deze koeler niet op kan dus ik neem aan dat deze gewoon op ieder moederbord past. Over je temps: Ja deze zijn best hoog maar je tempratuur sensor kan er ook best naast zitten, als je niet last heb van een instabiel systeem dan kan je het ook gewoon zo laten. Is dit trouwens sinds een korte tijd zo (de tempraturen) of sinds kort? EDIT: wat je is budget? en je kan ook kijken naar een spire whisper rock, die hoor je hier op het forum ook vaker langskomen alleen weet ik niet of deze beter dan de standaardkoeler koelt. Heb je overigens wel casefans in je pc zitten? Zoniet dan kan het toevoegen van 1 of 2 casefans wel eens veel nut hebben.
Link naar reactie
[quote:e3f736aa0b="R-bin"]............Over je temps: Ja deze zijn best hoog maar je tempratuur sensor kan er ook best naast zitten, als je niet last heb van een instabiel systeem dan kan je het ook gewoon zo laten. Is dit trouwens sinds een korte tijd zo (de tempraturen) of sinds kort?..........[/quote:e3f736aa0b] Dank voor je verdere info. Ik heb ook al even gekeken bij pricewatch, zo duur zijn die Cooler Masters niet vind ik. De pc is een maand of drie, vier geleden in elkaar gezet. Alles standdard, dus ook de meegeleverde koelpasta van AMD. De temp was net na de installatie, bij een open kast 41 graden. Vond ik ook al redelijk hoog, maar ach........ Toen de proc wat heen en weer gewreven zal ik maar zeggen, maar dat had geen effect. Enfin, de pc mee naar huis, en daar heb ik nog twee papst fannetjes aan de achterkant er in gezet, die blazen de lucht er uit, en 1 idem fannetje aan de zijkant, die blaast er in. Toen kast dicht, op z'n plek, en ik merkte meteen al dat temp wat hoger was (je "ruikt" als het ware de warmere lucht). Hij staat niet echt ideaal, met de achterkant dicht tegen de kastwand aan, en ook aan de zijkant heb ik maar weinig ruimte. Maar, ook als de kast open is, scheelt dat wel wat, maar niet echt heel veel. Na een maand of drie, eigenlijk redelijk recent dus, keek ik nog eens naar ASUS Probe, en die gaf toen dus die 50 - 52 graden aan. Ik heb geen idiote dingen, alles standaard, geen games, geen overclocking of zo.
Link naar reactie
[quote:63edb842bd="R-bin"]Ik hoor iedereen hier altijd zeggen dat de cooler master aero 7 een goede koeler is voor een niet zo hoge prijs. Dus misschien is die koeler een idee? Je heb ook nog een aero 4 die is ff wat goedkoper voor als de prijs te hoog is.[/quote:63edb842bd] Een Aero 4 is voor een P4
Link naar reactie
[quote:3fb053a748="Interficior"][quote:3fb053a748="R-bin"]Ik hoor iedereen hier altijd zeggen dat de cooler master aero 7 een goede koeler is voor een niet zo hoge prijs. Dus misschien is die koeler een idee? Je heb ook nog een aero 4 die is ff wat goedkoper voor als de prijs te hoog is.[/quote:3fb053a748] Een Aero 4 is voor een P4[/quote:3fb053a748] Woops :oops: ik vond ut al raar dat die prijs even hoog was :lol:
Link naar reactie
Aero 4 heb je in copper en in aluminium en is zoals interficior al aangaf voor de Pentium 4. Voor de AMD heb je de Coolermaster Aero 7 ook in koper en aluminium als ik het goed heb. Ga dan dus voor de Koperen versie. De koeler werkt erg goed en heeft heel erg veel nut bij een beetje airflow in je kast, omdat hij dat zelf niet zo creeërt. Daarbuiten presteert ie gewoon heel erg goed. Ik heb er een heel end mee over kunnen klokken. En nee, hij is idd niet zo duur. een videoreviewtje: [url]http://www.3dgameman.com/vr/coolermaster/aero_7_cooler/video_review.html[/url]
Link naar reactie
[quote:bce09b1a4a="Noesje1"]Mijn temp is momenteel rond 50 - 52 graden, en alhoewel dit niet rampzalig is, is het denk ik toch beter om het wat koeler te krijgen.[/quote:bce09b1a4a]Persoonlijk zou ik geen nieuwe koeler nemen. Met die temperaturen is niks mis. Een nieuwe koeler is m.i. een beetje geldverspilling, tenzij je van plan bent om te gaan overklokken.
Link naar reactie
Ja, nou, zoals gezegd, ik maak me niet echt heel veel zorgen, maar als ik de temp naar de oorspronkelijke 40 graden terug kan krijgen, zou ik het prettig vinden. Gewoon een gevoel, niet gebaseerd op iets van "het moet absoluut". Enne Captain, zo'n koeler kost een 15 euro geloof ik, dus ach, dat zijn de echte kosten nu ook weer niet (vind ik).
Link naar reactie
[quote:bccb35133e="Noesje1"]maar als ik de temp naar de oorspronkelijke 40 graden terug kan krijgen, zou ik het prettig vinden.[/quote:bccb35133e]Is die temperatuur dan ineens zoveel toegenomen? Ik zou daar dan eerst de oorzaak van proberen te achterahlen. Ik begrijp dat de kosten niet bijzonder hoog zijn en natuurlijk moet je het zelf weten. Maar als het allemaal goed werkt...Why bother?
Link naar reactie
[quote:6523884086="Noesje1"]Ik weet niet wat je "ineens" noemt. Het temp-toename verhaal staat hier enkele postings naar boven.[/quote:6523884086]Ik zag in de openingspost 52 graden staan en verder naar onder 41 graden, dus ik vond de temperatuursprong nogal groot. En ik dacht dat dat 'plotseling' zo gekomen was. Maar goed, ik begrijp dat het verschil voor een groot deel te wijten is aan een open c.q. gesloten Pc kast. Op zich vind ik het wel vreemd dat dat verschil zo groot is, ondanks dat je maar liefst 3 case fans erin hebt zitten. Nou weet ik natuurlijk niet in welke mate die kast 'ingesloten' is en hoe goed ie kan 'ademen'. Misschien dat je iets kunt verzinnen waardoor de kast beter aan frisse lucht kunt komen. Je kunt bv. ook kijken of je [i:6523884086]in[/i:6523884086] de kast nog het een en ander aan kabels kunt samenbinden om de luchtstroom te verbeteren. Ik kan je trouwens persoonlijk ook een Spire Whisperrock 4 aanraden. Koelt prima, is spotgoedkoop en vooral lekker stil: http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=105
Link naar reactie
Ach, ik ben het met je eens, die 50 - 52 graden hoeft op zich helemaal geen probleem te zijn. En de toename in temp is te danken aan een paar dingen: Bij de eerste instal was hij 41 graden, toen de progs en data erbij kwmen en de proc wat aan het werk moest, werd het al wat hoger, en toen de kast dus gesloten werd en ook nog in z'n relatief benauwde hokje gezet werd, kroop het naar de 50. In middels moet de proc natuurlijk harder aan het werk, en dat levert dan nog twee graden stijging op. Ja, ik vond het ook vreemd, ondanks drie fannetjes erbij. En nee, het is niet echt makkelijk om de kast een andere plek te geven. Ik heb trouwens twee weken geleden de kast wel van z'n plek gehad, niet open, maar toen zakte de temp wel een aantal graden. Dus ja, hij staat ook wat benauwd, dat is duidelijk. Maar goed, ik heb adviezen van jullie gekregen, en ook jouw tip over die koeler zal ik meenemen, en ook over de pasta heb ik inmiddels wat topics gelezen (Artic Silver) .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...