Ga naar inhoud

met welk prog de juiste temp?


Aanbevolen berichten

Nou, mijn ervaring met al die systeemtooltjes is dat de temperaturen sowieso nogal veel verschillen. Ik heb nog nooit 2 tools gezien die precies hetzelfde aangaven. Mijn advies is dan ook: Schaf jezelf een apparaat aan (bijvoorbeeld de Coolermaster Musketeer) die een temperatuursensor heeft en plak deze op je harde schijf dan heb je altijd een accurate waarde. Ik had hier ook Everest en die gaf bij mij een temperatuur aan van 34 graden, en nadat ik dit apparaat had gekocht bleef er een temperatuur over van 28 graden! Groetjes van Jan Willem. P.S. Deze Musketeer heb ik vorige week op 'n computerbeurs gekocht, hij kostte op de beurs €39 en dan krijg je er ook nog een volt- en een VU meter bij. Staat nog hartstikke goed ook, met die mooie blauwe verlichting.
Link naar reactie
[quote:cfe859e4a2="Peiky"]Ik werk al een geringe tijd met Hardware Sensor Monitor..Loepzuiver.. De temperaturen wijken praktisch niets af van de BIOS-temperaturen. Mvrgrt.Peiky [img:cfe859e4a2]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/Hardware%20Sensor%20Monitor.gif[/img:cfe859e4a2][/quote:cfe859e4a2] Het is moeilijk om je temperatuur te vergelijken met die in windows, omdat je de processor zo goed als niet gebruikt in de bios wordt deze minder belast en dus minder warm. Tegenovergestelde als in windows :wink:
Link naar reactie
[quote:dd60b52f9c] [img:dd60b52f9c]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/Hardware%20Sensor%20Monitor.gif[/img:dd60b52f9c] het is moeilijk om je temperatuur te vergelijken met die in windows, omdat je de processor zo goed als niet gebruikt in de bios wordt deze minder belast en dus minder warm. Tegenovergestelde als in windows :wink:[/quote:dd60b52f9c] de temperaturen die je in het screenshotje ziet zijn idle-temperaturen en schelen amper met die ik in het BIOS zie., maar je hebt logischerwijs gelijk dat het BIOS onbelast leest.. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
klopt maar als je alleen maar met aida kijkt, kun je dus niet zien wat verschillende programma's voor waardes geven. Ik zelf bekijk altijd naar Everest, Asus Probe (inclusief recording) en Speedfan. Ze liggen echter allemaal heel dicht bij elkaar. Scheelt soms een graadje, maar dan heb je het ook gehad.
Link naar reactie
MBM5 gebruik ik zelf nog het meeste... of het meegeleverde tooltje van DFI (kun je ook mooi alle voltages op een rijtje zien... MBM5 heeft als voordeel dat je handmatig de Winbond sensors in kan stellen, zo moet je misschien wel even zoeken welke de goeie is, maar je hebt dan wel altijd de goeie uitlezing te pakken...
Link naar reactie
[quote:a3deeef6af] Leuk dat je dit post, maar misschien heb je een download link erbij? Weten we ook waar ie te vinden is. Programma ziet er btw wel heel overzichtelijk uit.[/quote:a3deeef6af] Hier even een link naar het applikaat. [URL]http://www.hmonitor.com/[/URL] Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...