Ga naar inhoud

P4 HT of niet ??


Aanbevolen berichten

Ze hebben als het goed is beide HT (hyper threading) De 1mb is de nieuwste versie (de P4 prescott), maar die moet je NIET nemen, hij is namelijk trager als de P4 met 512kb (de northwood). Ook word de prescott aanzienlijk heter dan de northwood. Dus gewoon voor de 512kb versie kiezen dus :wink:
Link naar reactie
[quote:94859d101a="R-bin"]Tenzij je van plan ben te gaan overklokken en de 3,6 ghz oid haalt. Dan is ie weer wel sneller :D[/quote:94859d101a] Maar aangezien dat ding zo heet wordt moet je hem denk ik wel even geod koelen, door er bijvoorbeeld een prommie onder te schuiven, of iets anders extreems. Oftewel, voor die proessor alleen is het dan niet waard, denk ik zo.
Link naar reactie
[quote:ff8415d9b1="NoepZor"]De 1mb is de nieuwste versie (de P4 prescott), maar die moet je NIET nemen, hij is namelijk trager als de P4 met 512kb[/quote:ff8415d9b1] Klopt niet helemaal volgens mij. Doordat de prescott langere (en meer?) pipelines heeft zou hij sneller moeten zijn. In sommige gevallen zal hij dus ook echt beter presteren. Alleen als het vooruitdenken (prefetch of zoiets?) niet klopte, dan moeten die langere piplines laten we maar zeggen doorgespoeld worden totdat de juiste gegevens er zijn, en dat kost dus tijd. Dan presteerd hij dus slechter.
Link naar reactie
[quote:01871856da="MichelG"]Volgens de testjes blijken de northwood en de presscot op deze snelheid ongeveer gelijk te presteren. De northwood soms een beetje sneller maar niet altijd. Maar ik zou voor de northwood gaan vanwege de temperatuur.[/quote:01871856da] Helemaaal mee eens, het prestatieverschil tussen beide CPU's is te klein om iets van te merken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...