Ga naar inhoud

AK-73 Pro (A) -> pikt geen XP 2000+?


Aanbevolen berichten

Okay, ik heb (2e hands) een AK-73 Pro (A) gekocht - met KT133A chipset. In de veronderstelling dat ik er een Athlon XP 2000+ op zou kunnen draaien (12,5*133=1663MHz -> XP2000+) heb ik er een gekocht en geplaatst op het moederbord. Op Auto-detect (standaard instelling) kreeg ik de melding 'your CPU may have a problem' (tis zo'n DrVoice mobo) . Darn. Naja, met dipswitches de snelheid vastgezet op 12,5*133, maar nog steeds doettie het niet :/ (zelfde fout) Is het mobo kapot (ik zie geen gesmolten elco's ofzo), heb ik de processor opgeblazen (reference cooler, gewoon instructies gevolgd) of nog iets anders? Om te testen is dit een 'leeg' systeem met - AK-73 Pro (A) - Athlon XP 2000+ - 256MB 133MHz Kingston ValueRAM iemand een idee? :( :(
Link naar reactie
[quote:796559e1c4="Bosje"] wat zegt het boekje ervan ? En de Aopen website ? Misschien is er een bios update nodig ? OBI wan was sneller en met hem eens : 2e hands, test hem maar met een duron of zo als het werkt. [/quote:796559e1c4] Had de verkeerde link gepakt: K73 Pro zonder (A) ... :oops: Heb 't spul al aangepast hierboven. Maarre, je hebt dus nog steeds een oudere Socket A nodig om te kunnen testen en evt. te updaten als je BIOS-versie te oud is.
Link naar reactie
hmm, darn :) eventjes een vraagje vooraf; is het mogelijk je processor te laten fikken door een slecht mobo? Als dat zo is ga ik eerst even zoeken naar een cheap athlon/duron, anders kan ik ff hier een athlon uit een pc trekken en testen (mjah, ik ben een beetje bang alles op te blazen ;))
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...