Ga naar inhoud

pc hangt bij memory test


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de cpu-fan vervangen nadat de laatste dagen de processor iets te heet werd. Na het verwijderen van de oude en het installeren van de nieuwe blijft het systeem hangen bij het opstarten. Ik heb eerst de oude fan er weer opgezet, zonder resultaat, een andere processor er in gezet, zonder resultaat en toen nog enkele combinaties van beide wederom zonder succes. Ik heb alle aansluitingen en bedrading gecontroleerd, maar dat was allemaal in orde. Na het bekijken van de D-Bracket tijdens het opstarten blijft het systeem hangen bij 'testing base and extended memory', vergezeld van waarschuwende geluidjes. Moet ik ervoor vrezen dat mijn mobo het heeft begeven na het verwisselen van de fans? Of is er iets waar ik overheen gekeken heb? systeem: AMD Duron 1300 MSI 745 Ultra mobo
Link naar reactie
Hmm, dit coolblok kan er maar op 1 manier op om voeding te ontvangen en goed bevestigd te zijn aan de socket. Dus dat lijkt me niet het probleem. Het gekke is dat ik wel vaker een fan of een cpu heb vervangen, soms ook samen en nooit resulteerde het in een failure. De Duron 1300 was een upgrade en ik heb mijn oude fan daar toen opgezet. Dit heeft 3 maanden goed gewerkt tot gisteren de cpu temp rond de 70 bleef schommelen. Uit voorzorg heb ik dus vanochtend een nieuwe cpu-fan gekocht.
Link naar reactie
De led's blijven staan bij 'testing base and extended memory'. Het gebeurt op het moment dat ik het msi-logo op het scherm zie. De processor initialization en memory detection test geven geen probleem. ik zie dan ook gewoon de juiste processor en de juiste hoeveelheid geheugen op het scherm staan bij het opstarten.
Link naar reactie
[quote:f5f09a5b23="the flower king"]De led's blijven staan bij 'testing base and extended memory'. Het gebeurt op het moment dat ik het msi-logo op het scherm zie. De processor initialization en memory detection test geven geen probleem. ik zie dan ook gewoon de juiste processor en de juiste hoeveelheid geheugen op het scherm staan bij het opstarten.[/quote:f5f09a5b23] ja natuurlij blijven die ledjes staan maar wat is de kleur combinatie.
Link naar reactie
Als ik je verhaal zo lees lijkt me dat je toch iets op het moederbord hebt aangeraakt. Bij een hele kleine spanning van je vinger kan je moederbord al kapot gaan. En daarbij hoef je geen schok te krijgen. Heb je al geprobeerd of je systeem wel in Veilige Modus wil opstarten? Dat doe je door net na het bios scherm vaak op F8 te drukken totdat je een windows schermpje ziet waarin je Veilige Modus kunt kiezen.
Link naar reactie
[quote:5f972a40c4="-=DDA=- Raptor"]Heb je al geprobeerd of je systeem wel in Veilige Modus wil opstarten? Dat doe je door net na het bios scherm vaak op F8 te drukken totdat je een windows schermpje ziet waarin je Veilige Modus kunt kiezen.[/quote:5f972a40c4] Eeeeh, dan moet ie toch opstarten?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...