Ga naar inhoud

Geheugen vraagjes


Aanbevolen berichten

Ik heb gister mijn nieuwe AMD athlon xp mobile 2500+ (mainstream) processor besteld (en vandaag de bevestiging gekregen dat hij al verzonden is :lol: ), maar nou ben ik nog aan het twijfelen over het geheugen. Ik denk toch dat met een te extreme fsb overklok te veel risico's zijn verbonden, dus ga ik waarschijnlijk de fsb verhogen van 266 naar 400 (niet verder) en de multi-plier verlagen van 14 naar 12.5!! Dit betekend dat ik eigenlijk aan pc 3200 geheugen voldoende heb, maar is dat nou ook dan de beste keuze (is niet bijvoorbeeld pc 3500 een betere optie). Wat zijn nou goede timings voor geheugen? Is dit CAS/Timing: 2-6-3-3 1T@PC3200 bijvoorbeeld goed? MvG, HT
Link naar reactie
[quote:a2d0a10e82="plextor"]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=48101&productType=1[/quote:a2d0a10e82] lekker nuttig.... pc4000 geheugen link geven? 2-2-2 is het best maar vaak ook het duurst.... 2-3-3 zie je vrij veel is ook wat goedkoper voorbeeldje: dit is wel een leuk high end lijstje van geheugens... http://www.icomputers.nl/product.asp?S_ID=412 aan de prijs en de timings zie je wel wat hoe duur kost en ook wel waarom Geil zou ik echter nooit nemen..... over het algemeen worden zeker OC'ers daar het minst enthousiast van zeg maar ;) Corsiar, OCZ, mushkin zijn de meest gangbare...
Link naar reactie
[quote:b70c5e612a]waarom wil je niet hoger als 400? als je pci en agp gelockt zijn kan je met air cooling wel wat hoger komen, ik heb hem op 230 (dus 460) gehad met me asus plankiej[/quote:b70c5e612a]Nou omdat het dan toch een beetje gokken blijft hoe ver ik haal en gokken doe ik liever niet aangezien het aanschaffen van interngeheugen vrij duur is!
Link naar reactie
het is niet zo dat hij bij 201 mhz poef zegt en er een rookwolkje opstijgt, je kunt het merken aan het feit dat hij soms vastloopt of reboot. dan issie instabiel en zit je iets te ver, dit kun je met prime 95 heel goed testen, wat betreft geheugen sluit ik me aan bij vandread, alledrie topmerken die zowiezo redelijk goed over te clocken zijn, en lekkere timings hebben.
Link naar reactie
Je kunt denk ik gewoon pc3200 nemen, geheugen kan je altijd sneller laten lopen dan de opgegeven 400Mhz. En waarom is 6-2-2-2,0 geheugen nou zo duur dan? :-? Ik heb 512mb OEM geheugen begin vorig jaar gekocht voor 80 euro en dat draaid bij mij op 5-2-2-2,0 zonder zijn voltage te verhogen (op mijn Abit NF7-S).
Link naar reactie
2-3-3-6 timings zijn idd niet echt speciaal. Zelf heb ik nu Corsair PC3200 XLPT geheugen. Dat doet 2-2-2-5 op 200Mhz FSB. En wordt door Corsair gegarandeerd t/m een FSB van 250 (alleen dan wel op hogere timings). Dit leek mij het beste geheugen wat er momenteel te koop is. Kosten wel ongeveer 340 Euro.
Link naar reactie
[quote:ddca534b3d="-=DDA=- Raptor"]Je kunt denk ik gewoon pc3200 nemen, geheugen kan je altijd sneller laten lopen dan de opgegeven 400Mhz. En waarom is 6-2-2-2,0 geheugen nou zo duur dan? :-? Ik heb 512mb OEM geheugen begin vorig jaar gekocht voor 80 euro en dat draaid bij mij op 5-2-2-2,0 zonder zijn voltage te verhogen (op mijn Abit NF7-S).[/quote:ddca534b3d] oeh wat staat er op die chips.....
Link naar reactie
Ik wil wel voor je kijken, maar dat wordt dan wel weer een gekloot hier :( Mijn geheugen krijg ik heeeeel moeilijk weer in zijn bankje. [EDIT] Op de sticker van het geheugen staat: [list:28227149ae]Seitec 184DR512M338,SE,BC10 512MB DDR-333Mhz-CL2,5 0302-0101m-0349[/list:u:28227149ae] En op de geheugen modules zelf: [list:28227149ae]0306W Seitec DDR32M8AT-7[/list:u:28227149ae][/EDIT]
Link naar reactie
kan je je geheugen sneller zetten? namelijk... OMG dat zou best eens een soort winbond kunnen zijn.... in de richting van bh5/6 :D als ik deze japanse sites eens doorkijk staan winbond en seitec wel vaak heel dichtbijelkaar enzo... en ook bij dat groene siteje met die tabelen? http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Bay/8386/WINBOND-TYPE/WINBOND-BH-TAISEI.htm http://www012.upp.so-net.ne.jp/ohij2/mem.htm http://homepage1.nifty.com/kubokubo/memory/seitec_pc3200_512mb/seitec.html zien de chips er zoiets uit? [img:7498b2b0e6]http://homepage1.nifty.com/kubokubo/memory/seitec_pc3200_512mb/02.jpg[/img:7498b2b0e6]
Link naar reactie
Ja zo'n label is het, eerst een type nummer, daaronder naam, en daaronder nog een soort type nummer. En wat is bh5/6 eigenlijk? :-? En om nu even niet teveel offtopic te raken: Als je OEM geheugen koopt is de kans aanwezig dat je aardig snel geheugen in huis krijgt, maar dan moet je wel meteen pc3200 geheugen kopen. Want mijn pc2700 geheugen vind dacht ik 200Mhz met mijn timings niet zo leuk.
Link naar reactie
[quote:ba3f840061="-=DDA=- Raptor"]Ja zo'n label is het, eerst een type nummer, daaronder naam, en daaronder nog een soort type nummer. En wat is bh5/6 eigenlijk? :-? En om nu even niet teveel offtopic te raken: Als je OEM geheugen koopt is de kans aanwezig dat je aardig snel geheugen in huis krijgt, maar dan moet je wel meteen pc3200 geheugen kopen. Want mijn geheugen pc2700 geheugen vind dacht ik 200Mhz met mijn timings niet zo leuk.[/quote:ba3f840061] Tegenwoordig komt et niet zo vaak meer voor dat je snel geheugen op oem zooi,maar tijd terug wel. bh5 is geheugen dat 2-2-2 timings doet op 240mhz+ op 3+ volt maar wat ik met name belangrijk vind... zitten er 2 *stippen* op het geheugen? zoals je wazig kunt zien :) PS: sorry dat ik zo doorvraag maar dit is gewoon vollop interresant :P
Link naar reactie
@Vandread: Ik heb maar weer eens mij budget vergroot want met je bh6 gezeur :P heb je me overtuigd die dingen zijn werklijk goed (kheb verschillende reviews gelezen). Dus ik ga voor Mushkin 1024MB dual channel bh6 geheugen, mits het over +/- 2 weken niet is uitverkocht want dan krijg ik pas weer mn loon! :oops: Iedereen bedankt voor het advies. :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...