Ga naar inhoud

Sempron


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:a26a0c099a="Red Dragon"]voor dergelijke vragen zou ik naar de website van je moederbord gaan op het moment dat de Sempron leverbaar is. Overigens kan je beter een AthlonXP 3200+ op je moederbord kwijt, dat is de snelste Socket A die er is en dat zal hij ook wel blijven.[/quote:a26a0c099a] Je bedoelt zeker de 3000+.. :wink: de 3200+ kan niet op me mobo omdat die een FSB van 400MHz heeft en me mobo ondersteund maar tot 333MHz. Maar dat terzijde..
Link naar reactie
Omdat Sempron voor de Socket 754 en 939 is bedoeld, het is een compleet nieuwe lijn CPU's gebaseerd op de Athlon64 de Duron was gebaseerd op de AthlonXP. blijkbaar vind de marketing afdeling het verstandig om geen Duron 2 te maken maar een nieuwe naam te geven aan de nieuwe budget lijn.
Link naar reactie
[quote:18c0fd187d]De Semprons zijn in eerste instantie gebaseerd op Athlon XP cores en zullen geen 64-bit ondersteuning bieden, noch andere K8-features zoals de No eXecute-instructie. [/quote:18c0fd187d] Dit was al duidelijk, natuurlijk gaat AMD het AXP ontwerp nu niet meer zwaar aanpassen voor een paar budgetmodellen. Veel interessanter is de 3100+, die is wel gebaseerd op het K8 ontwerp. De grote vraag is of AMD daarvan ook de K8 features uitschakelt, en tot op dit moment heb ik alleen nog veel commentaren gezien met verwarring tussen de AXP en A64 Sempron.
Link naar reactie
[quote:f17ec22bdc]Dat wordt dus het einde van de Athlon...[/quote:f17ec22bdc] Hoezo? De eerste Semprons zijn gewoon K7 Athlons met een andere naam. AMD blijft de "Athlon" naam gebruiken voor Athlon64. En als je het jammer vindt dat K8 K7 straks helemaal gaat vervangen, K8 = K7 plus heel wat extra features/prestaties. K8 is nergens op achteruit gegaan. Verder zoek ik nog steeds een ondubbelzinnige bron om te verklaren of de K8 versie van Sempron straks wel of niet 64 bit en NX heeft. Het spreekt voor zich dat de K7 Sempron versie dat niet heeft... :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...