Ga naar inhoud

300 of 350 Watt?


Aanbevolen berichten

Ik wil een systeempje in elkaar zetten en heb daar een nieuwe kast met voeding bij nodig. Mij is aangeraden om een voeding van 350 Watt te nemen, maar alle kasten die ik mooi vind hebben maar 300 Watt. Toe ik een verkoper daar naar vroeg, zei hij dat het verschil tussen 300 en 350 Watt te verwaarlozen is. Mijn vraag is dan dus of ik gewoon een kast met voeding van 300 Watt kan nemen? Ik wil redelijk zware spellen er op spelen (max payne 2, far cry, pes3, gta, etc.) In mijn systeem komen de volgende componenten: - asus a7n8x-x - athlon xp 2500+ - SB live - 2 hd van 15 en 80 GB - waarschijnlijk een connect 3d ati radeon 9600 - cdrom en cd-rw
Link naar reactie
[quote:bb4a668e89="R-bin"]Dit moet zoals sdh zegt zeker gaan lukken, er zit niet veel in die pc wat veel watt slurpt. Ook was je niet van plan om te gaan overklokken als ik me het goed herriner dus dan moet dit zeker kunnen.[/quote:bb4a668e89] Dat klopt, ik wil voorlopig niet overklokken. Maar als ik later nog meer apparaten er in wil zetten, moet ik dan wel een andere voeding nemen?
Link naar reactie
Je zou van de voedingen van de aangeboden kasten eens de diverse spanningen en amperage met elkaar vergelijken ,daar zit soms een groot verschil in, ik heb bv een 250 watter die grotere stroomsterktes levert als mijn 300 watt voeding. Op elke voeding zit wel een stikker met dit overzicht,en dan pak je de vetste toch. Die grote reklame stikkers van 300 en 400 Watt neem die maar met een korreltje zout,300 watt opgenomen vermogen is beduidend minder dan 300 watt afgegeven vermogen, maar dat staat er meestal niet bij!
Link naar reactie
[quote:60fb487d71="sdh"]moet cker lukken. geen probleem. :wink: misschien is het handig voor als je later wil upgraden dat je wel een 350w voeding neemt, maar voor dit is het voldoende.[/quote:60fb487d71] Je bedoelt upgraden in de zin van een nieuwer moederbord plus een nieuwe krachtigere processor?
Link naar reactie
[quote:6c870aceac="R-bin"]Nou ik denk eerder dat de kans groter is dat als je ga upgraden dat dan die 350 watt voeding ook niet meer genoeg is... tenzij je om de 6 maanden een nieuwe pc koopt ofzo[/quote:6c870aceac] Nou nee, dat is niet de bedoeling. Ik wil met het toekomstige systeem voorlopig 3 drie jaar verder met eventuele veranderingen aan videokaart en hd.
Link naar reactie
sorry, dat ik deze topic omhoog kick, maar ik vind ;t ook een beetje raar om voor deze vraag een nieuwe topic tee starten vraag: is een overkill aan voeding slecht. we hebben namelijk een nieuwe nodig, maar gaan snel aan een nieuwe pc dus dan kan hij er weer uit. ik heb een voeding van 300 ndig heb. gaat er iets kapot als ik er 480w voeding in stop. en is een voeding van 380 of 400 ook al slecht ? bvd.
Link naar reactie
[quote:d073fead81="Alipapa"]Je zou van de voedingen van de aangeboden kasten eens de diverse spanningen en amperage met elkaar vergelijken ,daar zit soms een groot verschil in, ik heb bv een 250 watter die grotere stroomsterktes levert als mijn 300 watt voeding.[/quote:d073fead81]Neem dit heel serieus. Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt met een 350W voeding die slechter presteerde dan een 300W noname voeding.
Link naar reactie
nee, een voeding van 480Watt levert niet altijd 480watt hoor... als je het vermogen van alle onderdelen bij elkaar optelt kom je uit bij het wattage dat de pc gebruikt... als je binnenkort nog een nieuwe pc gaat kopen en je wilt deze voeding daarvoor gebruiken zou je wel bijvoorbeeld een Tagan 480Watt kopen. Ik dacht dat dit een erg goede voeding was... een 380 of 400 watt voeding is ook niet slecht... ga je nog overklokken (ehmm met dit weer ;) ), dan is een goede voeding heel belangrijk. Doe je dit niet, dan volsta je ook met een iets goedkopere voeding, maar bezuinig er niet teveel op! edit: @hans... kan het zijn dat die 300watt voeding gewoon beter was dan die 350... hoe meer watt zegt nog niet dat je lijnen stabieler worden...
Link naar reactie
[quote:ea4a3f6ed0="evisu"]sorry, dat ik deze topic omhoog kick, maar ik vind ;t ook een beetje raar om voor deze vraag een nieuwe topic tee starten vraag: is een overkill aan voeding slecht. we hebben namelijk een nieuwe nodig, maar gaan snel aan een nieuwe pc dus dan kan hij er weer uit. ik heb een voeding van 300 ndig heb. gaat er iets kapot als ik er 480w voeding in stop. en is een voeding van 380 of 400 ook al slecht ? bvd.[/quote:ea4a3f6ed0]Je kan zonder problemen een zwaardere voeding er in gooien. Je computer zal hier niet stuk van gaan. Stel je computer vraagt 30 Watt dan levert de voeding ook 30 Watt, als je computer 40 Watt vraagt krijgt ie 40 Watt van de voeding etc etc. Is je vraag beantwoord? :D
Link naar reactie
[quote:36e02d2a57="Kaz'Duzar"]@hans... kan het zijn dat die 300watt voeding gewoon beter was dan die 350... hoe meer watt zegt nog niet dat je lijnen stabieler worden...[/quote:36e02d2a57]Dat weet ik niet, op zich lijkt de 350W qua vermogen wel wat beter. Wat betreft de maximum stroom levert de 3,3V minder. Zover ik mij herinner vermoedde ik toch wat instabiliteits problemen. Ik gebruik die 350W voeding niet meer. De spec van de 350W ADT voeding: 3,3V 14A 5V 30A 12V 15A -5V 0,5A -12V 0,8A 5VSB 2A 5 + 3,3V maximaal 180W Alles te samen, maximaal 350W De spec van de noname (standaard in kast) 300W: 3,3V 20A 5V 30A 12V 15A -5V 0,5A -12 0,8A 5VSB 2A 5 + 3,3V maximaal 180W Alles te samen, maximaal 300W
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...