Ga naar inhoud

SOCKET 939 wanneer verkrijgbaar?


Aanbevolen berichten

Vanaf wanneer zullen de socket 939 processoren en moederborden verkrijgbaar zijn? Wilde eerst een socket 754 kopen met een mobo met Nforce3 250 of via kt8 pro chipset, maar aangezien dit op mij steeds meer als een "test" product overkomt en socket 754 straks alleen nog maar voor mainstream beschikbaar zal zijn sla ik deze denk ik maar over.....
Link naar reactie
[quote:6e20b3b806="sdh"]kijk hier maar es: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=121203 Hier zijn al erg veel topics over geweest... :wink:[/quote:6e20b3b806] Ik ken dat topic ja, heb ze allemaal gevolgd.... Dat was echter niet mijn vraag, info over de hardware is er genoeg te vinden. Het ging me meer om de beschikbaarheid op de nederlandse (of duitse) markt
Link naar reactie
Ik vermoed eind juni op zijn vroegst en dan nog schaars ook. Ik zelf heb er ook op gewacht echter de prestatie winst van Dual Channel vond ik na het lezen van de diverse reviews niet de moeite waard om te wachten, heb daarom maar gisteren een Athlon 64 3400+ en nForce 250GB mobo besteld. ruim een maand wachten op een 3500+ die dual channel ondersteund en daarmee een tikkie sneller is vond ik niet de moeite waard.
Link naar reactie
[quote:e15caf7f1f="Red Dragon"]nForce 250GB mobo besteld. ruim een maand wachten op een 3500+ die dual channel ondersteund en daarmee een tikkie sneller is vond ik niet de moeite waard.[/quote:e15caf7f1f] welk en waar als ik vragen mag? kwa snelheid zal het inderdaad niet zoveel uit maken tussen een 3400 754 en een 3500 939, het gaat me echter meer om de toekomstige upgrade mogelijkheden..... (alhoewel dat in de pc wereld toch al nooit erg lang is.)
Link naar reactie
Precies, ik denk nooit aan een toekomstige upgrade, als ik weer upgrade komt er toch een nieuw moederbord met PCI-Express erop, dan heb ik dus nog niets aan een socket 939 moederbord op dit moment. bovendien doe ik altijd een CPU+Mobo upgrade en zelden alleen de CPU of Mobo. Ik heb een MSI K8N Neo Platinum Edition (nForce 3 250GB) besteld bij www.pcmegastore.nl Hun krijgen hem maandag binnen. (en ik dus Dinsdag als TPG zijn best doet) Het schijnt dat www.eynstein.nl en www.informatique.nl ook al de MSI K8N Neo op voorraad hebben. Zie ook: http://www.tweakers.net/pricewatch/82467 Als de Socket 939 cpu's en moederborden nu te koop waren zou ik die aanraden, echter nu ze er nog niet zijn zou ik er niet op gaan wachten, zoveel winst haal je er niet mee.
Link naar reactie
heb inderdaad ook de test van dit board gelezen en het kwam er niet slecht uit.... Wat me opvalt is dat deze boards vier mem-slots hebben (voor dual channel), neem aan dat je ook gewoon drie modules kunt blijven gebruiken? Wat ik vreemd vind is dat Asus zo laat op de markt is met zijn nforce3 250 (K8N-E Deluxe) en k8t800 pro (A8V Deluxe) borden?
Link naar reactie
Ik had wat gelezen over de [url=http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=K8N-E%20Deluxe&langs=01]Asus K8N-E[/url] (nForce 3 250GB) maar na het lezen trok ik de conculsie dat de MSI een betere keuze was. weet zo snel niet meer waar ik wat gelezen heb. Geen slecht bord hoor, maar niet speciaal genoeg om op te wachten. Moet je even zoeken met google naar een review van de K8N-E van Asus de MSI plank is erg compleet en is goed over te klokken
Link naar reactie
[quote:c89ece58ce="DukeH"]@ Red Dragon , dus die AMD 64 is jouw pc voortaan ipv die je nu hebt? Of heb ik het verkeerd?[/quote:c89ece58ce] juist ja..... is een nieuwe toevoeging aan zijn amd pc :) ja toch? dat zeg ik... gamma :P maar sommige mensen hebben ook meerdere pc's he duke ;) dus "jouw pc" is misschien wat kort door de bocht ik denk dat ik lekker tot socket 939 wacht, heb voorlopig genoeg om mee te spelen en dan gaan we daar weer verder mee spelen.... nadeel is dat ik dan voor me wc weer nieuw blokkies moet gaan kopen :o
Link naar reactie
@DukeH Zoals je ziet heb ik 2 pc's (zie onderschrift) de AMD pc krijgt een upgrade. (AthlonXP word Athlon 64 ) de Intel PC heb ik net 1 week, die ga ik natuurlijk niet vervangen. @Vandread. Gelukkig past de DangerDen RBX A64 ook op een socket 939, hoef ik dat blok niet nog een keer te kopen. eind dit jaar doe ik nog een upgrade naar Socket 939 en PCI-Express en dan heb ik geen zin om mijn WC spullen ook te vernieuwen.
Link naar reactie
Socket 939 heeft ook 'maar' 512kb lvl 2 cache geheugen, en krijgt bij gamen hierdoor bijvoorbeeld een grote inzinking in het minimum fps. OP sommige gebieden is een 754 dus zelfs sneller, omdat de meeste hier 1mb cache hebben. Ook is dc niet zo belangrijk door de geheugencontroller van de A64
Link naar reactie
[quote:21c734ce29="CV"]Socket 939 heeft ook 'maar' 512kb lvl 2 cache geheugen, en krijgt bij gamen hierdoor bijvoorbeeld een grote inzinking in het minimum fps. OP sommige gebieden is een 754 dus zelfs sneller, omdat de meeste hier 1mb cache hebben. Ook is dc niet zo belangrijk door de geheugencontroller van de A64[/quote:21c734ce29] Uit alle tests en reviews die ik tot nu toe gelezen heb blijkt dat de dual-channel functie de kleinere cache meer dan goed maakt. De socket 939 processor is in geen enkel geval langzamer i.v.m socket 754 met 1mb cache!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...