Ga naar inhoud

Bios + Raid 0 installeren Abit IC7-MAX3


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb de volgende vraag? Weet iemand toevallig hoe ik een raid 0 kan maken. schijven zijn gelijk (2x 160 GB SEAGATE sata serial).ik heb een abit ic7-max3 moederbord.ik ben al wat dingen gaan lezen en heb wat uitgeprobeerd,maar het lijkt wel of hij mijn schijven niet herkent (ene keer wel andere keer niet). :-? ik hoop dat iemand mij er iets over kan vertellen.misschien is het achteraf wel erg makkelijk maar ik ben hier nieuw mee dus vandaar. :wink: op dit moment zit ik zo :o in mijn stoel. alvast bedankt :D :wink:
Link naar reactie
Domme vragen bestaan niet (tja... een enkele uitzondering nagelaten). Maar om een goed antwoord te kunnen krijgen moet je ook een goede vraag stellen. Je zegt nu dat je schijven soms wel, en soms niet worden herkent. Ik heb zelf ook een Raid 0 set in mijn computer. Hierbij was het zo dat ik tijdens het booten naar mijn Raid config moest gaan (voor het winXP opstartscherm) en daar kon ik dan de manier van Raid selecteren, zodat de twee schijven samen gebruikt gingen worden. Vervolgens in Windows naar schijfbeheer en daar formatteren. Waar loopt het bij jou vast dan.. ervan uit gegaan dat je de procedure al hebt gevolgd?
Link naar reactie
[quote:d132334656="GreyHornet"]en is die schijf dan niet toevallig 320 Gb ?? geen idee hoor :-) misschien staan de pinnetjes verkeerd ? om hem op master of slave te zetten ? [/quote:d132334656] Master en Slave bestaat niet meer bij de SATA standaard. En ook in de RAID control zouden er gewoon twee schijven te zien moeten zijn. Daar kun je dan selecteren of je Striped RAID of Mirrored RAID wil. In windows zou de schijf, als er voor striped is gekozen, natuurlijk wel als een 320GB schijf moeten worden gezien. Edit: Ik ben even gaan googlen, en ik zag dat er op jou bord twee controllers zijn voor SATA, namelijk een controller van SiS en een controller in de South Bridge. Deze twee kun je natuurlijk niet samen laten werken, heb je de HD's dus netjes op dezelfde controller aangesloten?
Link naar reactie
Ja volgens mij wel. Je hebt sata 1 en sata 2 op deze 2 gewoon aangesloten.verder heb je dan de rest (sata 3 t/m6). het vreemde van het verhaal is dan ook dat als ik de comp gewoon opstart hij de 2 schijven herkent (dus individueel 2x 160 GB)zet ik deze vervolgens in raid instelling, dan herkent ie maar een schijf(160 GB). :-? lees je al de recenties over de abit ic7-max3 dan zou het vrij eenvoudig moeten zijn :roll: . :o nog maar eens proberen.
Link naar reactie
ik snap er werkelijk helemaal nix van. :cry: Nu heb ik de standaard instellingen gedaan (geen raid) ziet ie 2 schijven, maar hij geeft geen 320 gb aan. ik heb die anderte schijf gekregen zou het dan niet kunnen zijn dat er nog data op staat. :o (ondanks dat hij beweerd dat de schijf leeg is.) :wink: mmm maar eens ff kijken
Link naar reactie
ik heb hem ook Abit IC7-MAX3 moederbord als je pc op start dan moet je ctrl+i in druken als je SATA 1 en SATA 2 gebruikt maar als je SATA 3 en 4 en 5 en 6 gebruikt dan moet je ctrl+s in druken en houwen tot dat je een een menu komt waar je HDD in raid 0 kan zetten als goed is moet je zo het doen zo heb ik het ook gedaan maar als je XP op je raid 0 wilt zetten dat weet ik niet wand dat lukt bij mijn ook niet
Link naar reactie
Dat heb ik idd geprobeerd maar geen resultaat.Hoe heb jij je processor zo geclockt heb je waterkoeling of de Zalman CNPS7000A-CU ? deze koeler heb ik namelijk ,dus als jij deze ook hebt :wink: . om even terug te komen op raid 0. ik heb echt van alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...