Ga naar inhoud

[ASRock K7S8X] Fout tijdens POST, kan niet booten


Aanbevolen berichten

Gedaag, Ik heb net een moederbord overgenomen blabla, maar hij boot dus niet. Ik heb al 1 HD geprobeerd en 2 CDROM drives, maar ik krijg telkens de melding [code:1:8855fe2229]!!!!!!!!!!!!!!IDE DRIVES INSTALATION!!!!!!!!!!!!!! For best reliability & performance, please change the stand alone slave drive to master. System Halt...[/code:1:8855fe2229] en dan kan ik dus niets meer dan ctrl-alt-del/reset... Iemand enig idee wat ik hieraan doe? Bvd, Lodyx
Link naar reactie
Mijn broertje heeft ook zon (piep) ding... Die heeft t zo staan: [u:769887c1e9]First[/u:769887c1e9] 1. HDD op master [u:769887c1e9]Secundery[/u:769887c1e9] CD-Rom op master Dit heb ik overigens ook en die melding wil zeggen dat je de apparaten die nu op SLAVE staan moet omzetten naar MASTER... SCCS :wink: JayDay...
Link naar reactie
Oke, ik kan nu booten, maar het is nog niet goed : Als ik XP instalatie start, dan krijg ik (na het laden van de stuurprogramma's) een STOP : "getallen&cijfers"... Knoppix zegt tijdens boot : [code:1:3197432e6a]hda : lost interrupt hda : lost interrupt hda : lost interrupt crc error(6)Freeing initrd memory: 478k freed Kernel Panic: VFS: Unable to mount root on 01:01[/code:1:3197432e6a] Is mijn hd dan kapot? Wat doe ik daaraan? Er staat veel data op die niet weg mag! [color=blue:3197432e6a][edit][/color:3197432e6a]Ik zie net, dat ook als ik geen hd heb aangesloten, dat knoppix dan dezelfde fout aangeeft... Ligt het dus toch aan het moederbord?[color=blue:3197432e6a][/edit][/color:3197432e6a]
Link naar reactie
Is je kabel wel goed? HD in andere PC geprobeerd? Kan het niet zijn dat het BIOS brak is omdat je de eerste keer de melding al tijdens de POST kreeg. Zit maar even wat te gissen. OVerigens, je hebt 2 soorten mensen. Mensen die hun data gaan verliezen en mensen die hun data hebben verloren. M.a.w. zorg altijd voor een goede backup.
Link naar reactie
HD in andere pc getest : werkt prima. XP geinstalleerd etc. Ook linux wil in de andere pc op die hd gewoon draaien. Wat ik zo raar vind, is dat ik ook knoppix niet kan starten, want die gebruikt geen hd (alleen om te mounten, maar ik heb hem niet aangesloten)... Ik ga zometeen even andere IDE controller proberen. [color=blue:581d456dbb][edit][/color:581d456dbb] Ook andere IDEcontroller en andeere kabels werkt niet... Grafische kaart vervangen biedt ook geen uitkomst... Ook geprobeerd : WindowsInstaller (bootable cd) zijn bestanden naar hd laten kopieren @ pcX en daarna die hd in mijn pc gehangen, kreeg een leuk blauw scherm... (hele setup wou dus niet laden). Zo dus : xp cd erin pc aan boot xpcd "bestanden laden : "bestand"" blauw scherm--> pc vast blauw scherm melding: [quote:581d456dbb="Windows XP installer"]Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. [i:581d456dbb]Heel verhaal over dat ik contact moet opnemen systeembeheerder etc...[/i:581d456dbb] Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x0000007 (0xC0000005,0x3F3F3F3F,0xF9E85130,0XF9E84E30)[/quote:581d456dbb] RedHat en Suse komen met Init stopped meldingen, en Init could not load e.d. (weet niet precies meer) [color=blue:581d456dbb][/edit][/color:581d456dbb] Iemand ideen ?
Link naar reactie
Zet alle on-board apparataen eens uit die niet nodig zijn, zoals ide, fdd controller en onboard sound. Probeer dan knoppix eens te laden. [Edit] O ja, en zet dan ook hdd op none. En dus alleen een cd rom station, geen diskette en hdd. Nu zie ik ook mijn fout in. Zonder ide controller, geen cd rom. :roll:
Link naar reactie
[quote:9c4c597aad="turbo-pascal"] Er staat veel data op die niet weg mag! [/quote:9c4c597aad] Dan moet je vooral een OS erop gaan installeren. :lol: Enne, wat bedoel je met "andere IDE controller geprobeerd"? Bedoel je zo'n controller die royzwiers aanhaalde of heb je de HD op de secondaire IDE controller aangesloten? Even een snelle gok; ik denk idd je mobo kapot en dan met name je IDE controllers.
Link naar reactie
[quote:3e375fa9c0="spiderned"]Dan moet je vooral een OS erop gaan installeren. :lol: Enne, wat bedoel je met "andere IDE controller geprobeerd"? Bedoel je zo'n controller die royzwiers aanhaalde of heb je de HD op de secondaire IDE controller aangesloten? Even een snelle gok; ik denk idd je mobo kapot en dan met name je IDE controllers.[/quote:3e375fa9c0] Waarom zou ik dan geen OS kunnen installen... Meerdere partities... 8-) Ik bedoelde gewoon Secondairy IDE ipv Primary IDE... Ga geen geld uitgeven aan zo'n aparte IDE controller... [quote:3e375fa9c0="plextor"]wat een ellende. en dat voor €30.00. http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=515&cat=9[/quote:3e375fa9c0]Ja... Dus? Weet je wat jij moet doen: neem een freewebs freehostpakket en install je eigen phpBB2 forum, en ga daar lekker al de onzin zitten postten die je wilt...
Link naar reactie
[quote:4ad6f9f8f0="spiderned"] Even een snelle gok; ik denk idd je mobo kapot en dan met name je IDE controllers.[/quote:4ad6f9f8f0] Weet wel cker dat dat niet zo is. er zijn veel meer mensen die hetzelfde probleem met dat moederbord hebben. voor de rest is het overigens een perfect mobo'tje hoor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...