Ga naar inhoud

vraagje over plaatsing geheugen


Aanbevolen berichten

Dat ligt er aan of je mb dual channel ondersteund (waarschijnlijk wel anders heb je geen 2 kleuren geheugenslots). Als je gebruik wil maken van dual channel dan moet je waarschijnlijk je 2 geheugenmodules in 1 kleur slots stoppen, maar anders moet je even in de handleiding kijken of dit misschien anders is.
Link naar reactie
Wat voor moederbord heb je? Het zou namelijk ook kunnen dat je een moederbord hebt dat zowel SDR SDRAM als DDR SDRAM ondersteund. Je kunt dan maar een van de twee soorten tegelijk gebruiken (dus of blauw of bruin). In welke kleur je de geheugenstickies dan moet stoppen is afhankelijk van het soort geheugen. Het is dan makkelijk ze in het goede slot te passen want de inkepingen zijn fysiek anders.
Link naar reactie
Vaag, op de site van Asus heeft dat mobo alleen maar DDR SDRAM sloten. Anyway, gebruik alleen de blauwe DDR (Double Data Rate) SDRAM sloten, dit geheugen is immers sneller dan SDR (Single Data Rate) SDRAM geheugen dat in de bruine sloten gaat. Tenzij je al geheugen hebt liggen dat je erin kan prikken. Let er wel op dat je moet kiezen: OF DDR OF SDR! Combineren van beide gaat niet. http://nl.asus.com/products/mb/mbindex.htm
Link naar reactie
de twee sloten zijn idd voor je sdram en ddr gegeugen. je moet goed je best doen om de twee te verwisselen want pootjes zijn verschillend. dus kleurtjes zijn gewoon een extraatje. je kan het beste ddr geheugen gebruiken zonder sdram omdat deze niet zo lekker met elkaar kunnen samenwerken. ook is sdram een stuk duurder dan ddr geheugen omdat ddr geheugen nu veel meer gefabriceerd word. Let ook op of je dubbelsided of singlesided sdram geheugen gaat gebruiken in je moederbord hoe of wat staat vermeld in de documentatie van je moederbord.
Link naar reactie
SDRAM sloten op een P4P800 moederbord lijken me extreem onwaarschijnlijk... [quote:24fda09bcf]Betekent dat ik mijn 2 geheugen kaarten in de beide blauwe slots moet doen?[/quote:24fda09bcf] Steek twee identieke geheugenmodules in de blauwe sloten, eventueel kun je later twee identieke modules in de zwarte sloten nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...