Ga naar inhoud

Welke geheugenkaart voor uitbreiding?


Aanbevolen berichten

Ha forumvrienden, Ik ben in bezit van een 550 mhz desktop, met 128 mb sdram geheugen. Ik wil deze uitbreiden naar 256 mb. Nu heb ik zo al eens op het forum gekeken (paar items terug) en bij de internet winkels, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Dat een pc133 ook als pc100 draait ok, maar ik zie ook aanduidingen als non ecc, non buffered, non cache, Met de informatie die op de kaart staat die nu in de pc zit kom ik ook niet veel verder. Ik zie bij conrad dat er voor een redelijke prijs een sdram 128 mb pc100-6 kaart te krijgen is. Deze wil ik wel bestellen, maar wat nou weer met -6 achter het nummer? Wie kan mij een advies geven? Vr Gr.
Link naar reactie
Ecc en en Buffered geheugenmodules kunnen via een interne check verifieëren of dat data in de module niet corrupt is. Het is een soort van extra veiligheidscheck. Dat wordt eigenlijk alleen toegepast in servers en niet in desktops, omdat dat type module veel duurder is. Je moet dus gewone non-ecc PC-100/133 modules hebben. Wellicht dat die -6 bij die module van Conrad op het aantal chips op de module slaat. Heb je een link naar dat ding? BTW, ik zou ook eens naar een tweedehands module kijken; dan kan je weer een paar centen schelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...