Ga naar inhoud

Artic Cooler


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil voor mijn verjaardag(aankomende zaterdag) een nieuwe cooler voor mijn videokaart en processor vragen maar welke kan ik het beste nemen voor de videokaart mag het max 45 euro worden en voor de processor ongeveer 15 euro weten jullie hier iets voor?? ik hoorde zelf dat de Artic Stronghold cooler goed was... (die stond keertje in de computertotaal) maar ik zou graag jullie advies willen... En voor mijn kast zou ik wel een doorzichtige zijkant willen. ik heb de aOpen QF50 dus miss weten jullie of dat heirvoor is??
Link naar reactie
Snap nog niet helemaal wat je bedoelt.. wil je nu voor 45 Euro Processor EN videokaartkoeling.. of alleen videokaart? Voor je videokaart zou ik iig gaan voor een Zalman HP80C met Fan. Of voor de Artic VGA Silencer. Beide zijn zeer goede videokaartkoelers, en passen ook op jou R9700Pro. Voor je processor zou ik gaan kijken voor een TermalRight koeler, als je echt high-end koeling wil hebben. Een aanrader is ook de Zalman 7000CU, wat een goedkopere, maar zeer stille koeler is.
Link naar reactie
Voor je videokaart is een passieve koeling misschien wel een mooi idee. Lekker stil. B.v. de Zalman ZM80C-HP. Overclocken is dan niet mogelijk, maar stil is ie wel. Ik heb zelf de kleinere ZM50-HP, bavalt me erg goed. Arctic ben ik niet zo over te spreken. Ik heb een Arctic Slim Silent Pro TC. De TC functie ben ik niet blij mee. Oké, de koeler is lekker stil, maar mijn temps vond ik te hoog, en als ie heter werd ging de fan amper harder draaien. Ik heb er nu een potmeter tussen gedaan, maar ik koop binnenkort een CoolerMaster Jet 7.
Link naar reactie
dat van de koeler.. geen idee.. maar als je een doorzichtig raam in je pc wil moet je hem zelf maken, niet zo moeilijk: 1. aftekenen welk deel je doorzichtig wilt maken; 2. pak je ijzer zaag (kan een electrische zijn, of een dremel.. wat je maar wilt) en zaag het een beetje binnen het lijntje uit (HEEL klein beetje..) heirdoor krijg je een beetje speelruimte met schuren (het wordt nooit in 1 keer goed..) 3. erg mooi is als je een stukje rubber ofzo om de rand van het uigezaagde deel maakt.. 4. koop plexiglas (=niet duur) 5. als je een mooi teken in plexiglas wil moet je dat eerst erop maken door bijv op je pc een omtrelk uit te printen erop leggen en overtrekken.. binnen die omtrek ga je met schuurpapier erover heen (het liefst met dremel) en tadaa je krijgt een heel mooi vaag teken in je plexiglas! volgens mij, heb het nog niet gebprobeert, kan je best een ledje aan de zijkant van het p[lexiglas maken en dan licht ALLEEN dat teken op.. moet je maar f proberen.. veel plezier!
Link naar reactie
ehmz is er dan ook een zijkant gewoon voor me kast zonder dat ik hoef te zagen dat is miss wel wat handiger want ik wil miss als het een keertje nodig is nog wel me oude zijkant erop willen zetten en wat betreft die cooler het is wel zo dat het eigelijk erom gaat dat ik wil overklokken dus dat moet de cooler ook wel ondersteunen. voor de videokaart was het 45 euro voor de processor was het 15 euro
Link naar reactie
[quote:07dfcc0ffe]En voor mijn kast zou ik wel een doorzichtige zijkant willen. ik heb de aOpen QF50 dus miss weten jullie of dat heirvoor is??[/quote:07dfcc0ffe] http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=120620 --> het grote casemod topic... in de startpost staat hoe je een window maakt... kosten voor mijn window waren 2 euro voor figuurzaagjes + ong.10 euro voor een stuk plexi van 150x50 en iets van 1 euro voor dubbelzijdig tape... (waarvan je maar heel weinig van gebruikt). ik denk dat je ook wel een kant en klaar sidepanel zou kunnen kopen... pics van mijn window: [img:07dfcc0ffe]http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/pc-klein.jpg[/img:07dfcc0ffe] [img:07dfcc0ffe]http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/window-klein.jpg[/img:07dfcc0ffe] ik ben nog bezig met mijn casemod, dus daarom heb ik nog niet alles zwart gespoten.... er komt oa nog cable mesh en nog veel meer leuke dingen :lol: :lol:
Link naar reactie
weet je hoe vette kast!!!!!!!!! ik weet nu ook wel wat ik ga doen gewoon ff stukkie plexiglas vragen en dan daarmee zelf da doen daarna nog ff koelers met verlichtig kopen en iik ben DE man op me LAN:D:D Ow... nog een vraagje kan je je dvdspeler enzo gewoon spuiten of moet je daar nog wat voor doen en het plastic aan de voorkant van me pc moet daaar nog iets mee gedaan worden?
Link naar reactie
[quote:52c8ee8678="KiPSiE"]weet je hoe vette kast!!!!!!!!! ik weet nu ook wel wat ik ga doen gewoon ff stukkie plexiglas vragen en dan daarmee zelf da doen daarna nog ff koelers met verlichtig kopen en iik ben DE man op me LAN:D:D[/quote:52c8ee8678] Als je maar wel wat origineels verzint, anders ben je toch weer niet helemaal de Man Op De LAN. Aangezien er vast wel meer mensen zijn die zowiets hebben.
Link naar reactie
[quote:0acd3bdaff="Heiden"]Voor 10 Euro is het natuurlijk niet verkeerd. Maar een echt goede koeler is het niet. Voor serieuze high-end [b:0acd3bdaff]lucht[/b:0acd3bdaff]koeling moet je gaan kijken bij TermalRight. Dan koop je wel een los koelblok, de fan moet je er dan dus nog bij kopen.[/quote:0acd3bdaff] Of een Swiftech.
Link naar reactie
[quote:dd8208b41e="KiPSiE"]Ik heb trouwens alleen voor me videokaart koeler veel geld te besteden en niet voor me processor en een koeler met ledje is toch maar iets van 7-8 euro?[/quote:dd8208b41e] zou je het niet omdraaien?? 20 euro voor een vga silencer en dan heb je wel veel geld voor je processor koeler... en op de meeste heatsinks kun je niet zomaar een (80mm) led fan plaatsen... daarom zul je denk ik of een apart koelblok + ledfan moeten kopen of standaard koeler met leds... maar als je al een ccfl hebt maakt het niet veel uit of je cpu fan nu wel of niet een led heeft... en als je je cd -rom wilt gaan spuiten: 1 maak hem open en ontkoppel hem (hij moet open blijven) 2. haal het plaatje dat naar voren komt eraf (dit gaat heel makkelijk) 3. haal nu het frontje eraf. hiervoor moet je misschien nog iets indrukken aan de bovenkant 4. schuur, ontvet en maak de 2 frontjes stofvrij... spuit dan een dunne laag met grondverf (primer) 5 schuur weer e.d. en spuit dan een aantal dunne lagen met de kleur die je het wilt hebben 6 desnoods kun je hierna er nak met lak overheen gaan als het echt moet gaan glimmen... alternatief: stealthen. dit houd in dat je zn afdekplaatje op je cd romdrive plakt met bv dubbelzijdig tape... hiervoor moet je je cd rom drive wel iets naar achteren in de behuizing plaatsen. kijk voor een kleine how-to hierover eens op de sites die vermeld staan in de startpost van het grote casemod topic... suc6
Link naar reactie
[quote:b1be399005="KiPSiE"]oke thnx ik ga nu gelijk deze zondag beginnen ff lkkr gaatje zagen :wink: en dan daarna spuiten en zou ik trouwens nog een fan op de zijkant kunnen krijgen... moet ik dan gewoon want gaatjes op de goeie plaats boren zodat ik daar een fan kan zetten?[/quote:b1be399005] kijk hier eens --> http://www.twistedmods.com/article.php?artid=169&page=2 en hier --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/513670
Link naar reactie
[quote:699e8168ff="Eelke van den Bos"]Zo Kips.. Ben je anders niet helemaal de man op de LAN jongen.. dat vindt je zekers wel belangrijk he.. noujah, casemodding zowat.. dan zou ik eerst een fatsoenlijke kast gaan kopen.. Grtz.. Eelke :evil: :evil:[/quote:699e8168ff] Hoezo. Dat kan toch voor iemand belangrijk zijn. Het idee is toch van een lelijke kast een mooier, origineler ding maken. Ik zie niet waarom je gelijk boos wordt enzo, dit kan wel nogal tot flamegedrag gerekent worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...