Ga naar inhoud

overklokken AMD 1333


Aanbevolen berichten

Ik heb op het moment een AMD 1333 met een MSI K7T moederbord, er zit 256 mb ram in, en een geforc 2 mx 400 verder zit er een 12 speed philips cd-rewriter in en een toshiba DVD-rom. Ook heb ik 2 harde schijven van ieder 30 GB. Nu wil ik mijn systeem gaan overklokken, vooral de processor en me videokaart wil ik sneller maken, heeft iemand een mooi programmaatje om dit te kunnen doen? of kan iemand stap voor stap uitleggen hoe ik het beste aan het werk kan gaan? Is het handig dat ik extra geheugen koop en een raid controller, want ik wil er nog een harde schijf van 160 GB bijzetten? zo ja moet ik dit dan doen voor het overklokken of erna of maakt het niet uit? Alvast bedankt roel
Link naar reactie
Eerste vraag, Waarom wil je overklokken? Overklokken kan namelijk beteken dat je systeem onstabiel wordt. tevens produceert een ge-OCde PC meer warmte waarmee je rekening moet houden. Overklokken doe je niet zomaar maar is experimenteren wat haalbaar is zonder je PC in gevaar te brengen. Als je wil overklokken om betere prestaties te krijgen moet er niet te veel van verwachten, 10% meer dan de oude situatie is al heel wat. Gezien je andere topic die je geplaatst hebt is het verstandig om je systeem te upgraden. Wanneer echt wil gaan overklokken ga dan eerst op internet eens info zoeken over hoe en wat. Zoek maar eens op het forum van onderstaande link [url=http://www.tweakers.net]* KLIK * :wink: [/url]
Link naar reactie
En in de FAQ van moederbord, processoren, overklokken en koeling staat dan weer een hele mooie FAQ. Daar staat ook een keurige overklokgids in, die stap voor stap aangeeft hoe je moet overklokken. Overigens is overklokken met jou systeem behoorlijk moeilijk. Je hebt een thunderbird 1333... en die wordt van zichzelf al behoorlijk warm. Om het geheel op hoge snelheid stabiel te houden zul je op z'n minst high-end luchtkoeling nodig hebben.
Link naar reactie
of je kast open houden (doe ik ook).. heb precies dezelfde proc (alleen met aopen ak 73 pro(a) MB) en ik haal 1500 Mhz zonder moeite, geheugen op hoger voltage proc op hoger voltage en loopt stabiel.. heb een cooler master erop (vrij standaard ding) wordt volgens mij niet echt heet.. verbrand klauwtje er niet aan.. het is een best 'aangename' warmte :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...