Ga naar inhoud

boot virus: wat te doen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Computer: moederbord ASUS p4pe; Intel Celeron 4A skt 478 200, 128kb Box; 2200 Mhz; Chipset: Intel 82845PE MCH Windows XP SP1 Sinds enkele maanden geeft het BIOS waarschuwingen af. Bv mbt CPU 'Improper Speed Setting, of CPU Vcore Setting e.d. Ik en de winkel konden het niet vinden. Bij het maken van een image (met Drive Image 2002), via DOS (Caldera), kreeg ik van Chip Away Virus een waarschuwing dat er een bootvirus zou zijn. De machine herhaaldelijk met de laatste NAV gecontroleerd, maar alles schoon. - van wie/wat is die Chip Away Virus waarschuwing (bios, Drive IMage?); - scant NAV het Bios niet; - hoe kom ik van dat virus af? dank theodosius
Link naar reactie
Ik weet niet zeker of ze oplaadbaar zijn. Maar zelfs oplaadbare batterijen gaan stuk of worden 'lui'. De ene kaar na 12 jaar de andere keer al na een paar maanden. (of 2 jaar of zo :wink: ) Het kan zo zijn dat er een keer een slechte batterij op een nieuw mobo komt. Ik denk toch dat dit gecontroleerd moet worden, zo weet je zeker of het daar (niet) aan ligt.
Link naar reactie
Mobo-batterijtjes zijn zeker niet oplaadbaar (anders wordt er wel mee geadverteerd) en daarom is de levensduur van een celletje afhankelijk van wat je met je compu doet. Haal je elke dag de stekker uit het stopkontakt en gebruik je um maar een uurtje per dag ofzo, gaat je batterij vele malen korter mee dan wanneer je de PC alleen maar uitschakeld. Batterijtje omwisselen is de eenvoudigste manier om te kijken oftie het probleem veroorzaakt. Nameten van een batterij kan, maar dan moet je verdomd goed weten wat je doet en zeer geavanceerde meetapperatuur hebben. Met een standaard multimetertje kan je zeker niet bepalen oftie defect is.... Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...