Ga naar inhoud

Bios setting: Throttle duty cycle


Aanbevolen berichten

Beste mensen, wat is een juiste setting voor de Throttle duty cycle in de bios? Dit heeft te maken met de Harddisk. Welke invloed heeft dit op de prestaties van de pc in het algemeen, wanneer je deze hoger of lager zet? Hj staat in de bios standaard op 50%. Ik hoop een oorzaak te vinden voor het feit dat Unreal Tournament 2004 haperend speelt en niet vloeiend. Wellicht houdt de HDD het niet bij.
Link naar reactie
Ik heb eigenlijk al vanalles geprobeerd. Alle updates heb ik geïnstalleerd, ook de videokaart driver etc. Spyware en virussen staan er ook niet op. Ook heb ik al diverse malen een schone installatie gedaan, maar dat helpt allemaal niet. Maar als de throttle op 50% staat, lijkt het me dat dit op 100 % moet staan of 75%, zodat er in ieder geval "iets"wordt opgeschroefd. Ik denk niet dat het met overklokken te maken heeft, want in mijn andere pc (Pentium2) staat dit ook in de bios, maar dit is geen overklokmoederbord.
Link naar reactie
tevens ben ik zo stom geweest om niet meteen 1024 MBgeheugen te nemen, nu is dit geheugen vrijwel nergens meer verkrijgbaar. Ik had het geheugen al bij twee winkels in bestelling staan, maar 1 winkel kon dit geheugen niet meer leveren (de winkel waar ik de 512 MB had gekocht) en de andere winkel moest het eerst bij de leverancier bestellen (nu een maand geleden). Het ziet er dus naar uit dat ik een ander merk moet nemen dan Kingston, i had dit leiver van hetzelfde gehad, maar helaas.
Link naar reactie
Zoals ik al zei is dat throttle gedoe een power saving optie. Dus die activeert (als ie goed is ingesteld) alleen als de pc een tijdje niks staat te doen. Dat is tijdens gamen absoluut niet het geval. :wink: [Edit] Ik heb ff handleiding revision 3.0 gedownload. Daar staat alleen Throttle Slow Clock Ratio. Ik neem aan dat dit het zelfde is. Zoals ik al verwachtte staat dit onder Power management. Dus is alleen stroombesparend, maar je merkt er niks van als je gewoon aan het werk bent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...