Ga naar inhoud

geheugen + harde schijf vraag


Aanbevolen berichten

Hallo allen, Ik heb een vraagje?? :D ik heb het volgende systeem: Processor: P4 3,2 Ghz 800 FSB Moederbord: Abit IC7-MAX3 Geheugen: 2x PMI 512 mb 400 DDR PC3200 Cpu koeler: Zalman CNPS7000A-CU Harddisk: 2x Seagate Barracuda 160 GB CD/RW: MSI 52 x 24 x 52 Floppy drives: 2x samsung 1,44 FDD Videokaart: Asus X800 pro 256 mb (Besteld) Behuizing: Aspire X-Alien supercase (met 550 watt voeding.) TV kaart: MSI TV Anywhere het volgende is het geval: :wink: A) die geheugen modules maakt het een groot verschil als ik daar een Corsair TWINX1024-4400PT 2x512MB 550MHZ inzet (of een andere) (zo ja hoe groot in %) :-? B) Is het niet makkelijker om er een Western Digital Raptor 73,6 GB 10.000rpm als primary hdd inplaats van alleen 2x 160 GB in raid 0.dan zou ik die wd raptor als primairy schijf hebben en die 2 seagates als secondairy schijven.of is dit eigenlijk gewoon onzin ??? :roll: Ik gebruik dit systeem voornamelijk voor spellen, office programma's (werk) , en natuurlijk voor de dagelijkse dingen (surfen, etc) :D [i:70bde41501]titel bewerkt door egslim[/i:70bde41501]
Link naar reactie
Ben het inderdaad met bovenstaand persoon eens. Verander de titel want je zit niet in nood !!! Maar even op jouw vraag te komen.: een snellere harddisk is altijd lekker met opstarten windows en andere programma's die erop staan. Dit gaat sneller. En als je het geld ervoor over hebt dan kun je het best doen. En over het geheugen. Ik denk niet dat het heelveel zin heb. Omdat als je dat geheugen koopt je het geheugen niet volop gebruikt. Het zou wel handig zijn als je gaat overclocken. Dan kun je met gemak je fsb omhooog gooien omdat je geheugen het ook aankan. (moet natuurlijk wel je moederbor een agp en pci fsb lock hebben)
Link naar reactie
Interessante vraag. ;) Als het puur om bandbreedte gaat wint de RAID array, hoewel de prestaties daarvan ook enorm afhangen van de RAID controller. Maar de Raptor heeft lagere zoektijden en dergelijke, en dat verschil is behoorlijk groot: http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php Denk eraan dat een RAID array nooit tweemaal zo snel is als een enkele schijf, het verschil is altijd kleiner.
Link naar reactie
allereerst mijn verontschuldeging voor de titel!!!! De Abit-IC7MAX3 heeft in totaal 6 sata aansluitingen,het is dus wel mogellijk met die 2 Raptors.ik las net bij 2ehands.nl 2x seagate cheetas 15.000 rpm voor 300 euries dat zou natuurlijk perfect zijn.en dat overclocken verhaal, tjah, waarom eigenlijk volgens mij is dat helemaal niet nodig :-? toch????Maar als ik de laatste reactie lees maakt het helemaal niet uit of ik nou een scsi of een raid neem ????
Link naar reactie
[quote:7f3010760f]Maar als ik de laatste reactie lees maakt het helemaal niet uit of ik nou een scsi of een raid neem ????[/quote:7f3010760f] RAID en SCSI sluiten elkaar niet uit. Ik ging ervanuit dat je een RAID array van SATA harde schijven bedoelde, in plaats van een RAID array van SCSI schijven. Die laatste zullen veel beter presteren, maar je hebt er wel een speciale (dure) SCSI controller voor nodig. En die nieuwste Raptors doen het bijna net zo goed als een eersteklas SCSI schijf voor desktop gebruik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...