Ga naar inhoud

Zanussi F1225 / led knippert 4X


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Hallo ...., ik heb een Zanussie f1225 die niet start met zijn programma. hij blijft via het LED (end) aangeven doormiddel van een knipperkode 4 dat de deur open is. je hoort het slot wel klikken (het magneetslot is vervangen) maar hij sluit niet af. wie weet wat die kan zijn of weet hoe de wasmachiene ziet dat de deur dicht is. gaat dit doormiddel van een voeler?? ik hoor graag van iemand (en anders mijn vriendin wel :))
Link naar reactie
De 4x code is een algemene deur code. Kun je de programma knop 1 klik naar rechts draaien en dan de knoppen Start/Pauze en Extra samen in drukken en ingedrukt houden. Je krijgt nu een uitgebreidere foutmelding door het knipperen van de lampjes End en Start/Pauze. In welk ritme gaat dit knipperen?
Link naar reactie
Beste Harry, allereerst dank voor je reactie, als ik de handeling van je opvolg, dan geeft hij geen code maar laat alle LED\'s achter elkaar branden. als ik daarna de knop naar 0 draai en weer een programma selecteer. dan knippert de start/pause knop samen met de end knop 1 x en daarna de end knop 3 x. verdraai ik dan de progamma knop klikt het rele een paar keer (het lampje bij de deur blijft uit) en hij blijft de kode herhalen. ik hoop dat je hier wat me kan. met vriendelijke groet, Maarten
Link naar reactie
  • Oplossing
De code is dan E41. E41 staat voor \"Door open\" ... het deur relais heb je al vervangen. Dan blijft alleen de bekabeling en de stuur elektronica over. - Trek alle stekers van de stuurmodule af en zet ze weer terug. - Controleer op beschadiging/slechte verbinding van de kabel tussen stuurmodule en deur vergrendeling. - Bouw het de stuurmodule uit en controleer op losse contacten en defecte onderdelen. Maak de module vrij van (zwart)stof gruis.
  • Thanks 1
Link naar reactie
Beste Harry, dank je wel voor je reactie! ik heb de bedrading gevold en ook de printplaat nagelopen. hier vond ik een verbrande printbaan die ik gerepareert heb. de wasmachine draaid weer als nooit tevoren! mijn dank voor je hulp! het word zeer gewaardeerd. met vriendelijk groet Maarten
  • Like 1
Link naar reactie
Beste Harry, dank je wel voor je reactie! ik heb de bedrading gevold en ook de printplaat nagelopen. hier vond ik een verbrande printbaan die ik gerepareert heb. de wasmachine draaid weer als nooit tevoren! mijn dank voor je hulp! het word zeer gewaardeerd. met vriendelijk groet Maarten
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 6 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...