Ga naar inhoud

Overklokte processor weer terug op standaard na power uit.


Aanbevolen berichten

Hoi, ook ik begeef me op het gladde ijs van het overklokken. Zo had ik mijn xp 2500+ Barton op 2 Ghz (van 1800) geklokt via het bios. Het systeem werkt prima, alleen staat de cpu na het uitschakelen van het systeem weer op de standaard waarde tijdens een restart. Ik denk dat dit komt omdat ik ook de stekker eruit trek (schakelaar op stekkerblok), is er een manier om te zorgen dat het bios wel permanent wordt opgeslagen? Xp 2500+ albatron kx 600 pro v 1.04 gr Willem.
Link naar reactie
Ok bedankt voor jullie reacties, ik heb een hoofdschakelaar met daarop aangesloten een stekkerblok waarop dan weer alle randapparatuur en de pc zit. Ik zet 'm uit omdat ik dan niet de printer, monitor, usb hub, lamp apart hoef uit te zetten. Hoe kan ik mijn batterij voltage bekijken? Hij houdt wel de tijd vast, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het daaraan ligt. gr Willem
Link naar reactie
Bios instellingen opschrijven (bijv in moederbordhandleiding noteren); batterij eruit halen, voltmeter ertegenaan houden en vaststellen of het minstens 3,0 volt is. Batterij er weer in en bios weer opnieuw instellen ( als je heel snel bent is dat laatste niet nodig! Als je een tweetal dunne meetstiften aan je voltmetersnoeren hebt kun je ook de pc van het lichtnet afhalen en dan op de batterij -die erin blijftzitten- meten. Voorzichtig en geen sluiting elders veroorzaken. Het voordeel is zo dat je instellingen van het bois behouden blijven. Het nadeel is dat het in je pc meestal donker is (zaklamp!) en dat er allerlei snoeren in de weg zitten zodat je slecht ziet wat je doet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...