Ga naar inhoud

Asus vs. Abit


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:9d605aca14="DukeH"]ASUS of ABIT? Nou , die keus lijkt mij makkelijk 8) ASUS. Ik heb er simpelweg GOEDE en STABIELEN ervaringen mee. Kheb zelf ook een ASUS SocketA bord. Gr, Duke.[/quote:9d605aca14] Nóg zo een? :roll: Lees mijn antwoord op bvvelde eens goed, dat geldt dus ook voor jou...
Link naar reactie
[quote:5b9013e2f7="HardTrance"]Ik heb eens op [url]www.alternate.de[/url] gekeken en nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Kennelijk zijn er 3 verschillende types mobile proccesoren: low power, mainstream en desktop replacement! Zou iemand me hierbij uitleg kunnen geven?[/quote:5b9013e2f7] Er zijn 2 soorten die in de normale socket A moederborden passen. Dat zijn de Desktop Replacement (72w) en de Mainstream (45w) er is ook nog een Low Power maar deze gaan slechts tot 2000+ en passen niet in een normale socket A. Het interresantst voor OC'en is de Mainstream door zijn lage vcore en relatief lage warmte afgifte dus. Op alternate.nl staan trouwes ook mobile's maar ik weet niet hoeveel prijsverschil er is. Als geheugen zou ik trouwens eens naar [url=http://www.icomputers.nl/product_detail.asp?A_ID=609&SS_ID=759&S_ID=412]mushkin bh6[/url] kijken. Hier is een review ervan op [url=http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2015]anandtech[/url] of anders OCZ EB maar geloof dat je dat uit ierland moet halen ofzo? (RD?) Wat kost die voeding? momenteel is de tagan 480 een toppertje voor rond de 100 euro. TT lees ik niet zo veel over in het overclock circuit, meer in het mod circuit...
Link naar reactie
Ok ik snap het nu een beetje hoe het werkt met die mobile cpu's maar maakt het verder nog verschil of ik een 2400-m of bijvoorbeeld een 2600-m neem? Dat mushkin geheugen is inderdaad wel een tip! Die voeding van tt wil ik ook vanwege het casemodden, hij past namelijk goed bij zo'n uber kast 8)
Link naar reactie
[quote:acf068bf38="DukeH"]ASUS of ABIT? Nou , die keus lijkt mij makkelijk 8) ASUS. Ik heb er simpelweg GOEDE en STABIELEN ervaringen mee. Kheb zelf ook een ASUS SocketA bord. Gr, Duke.[/quote:acf068bf38] Jaja, maar een Abit trekt veel hogere volts dan die Asus. Ik zeg niet dat asus slecht is ofzo, maar als je gewoon voor OC'en gaat, zijn de DFI Infinity/Lanparty nForce2 bordjes of de Abit NF7-(S) Toch wel de beste. DFI gaat hoger in de FSB's dacht ik, maar Abit kan er meer volt op doen. Edit: En je moet zeker ook een A7V600 nemen, omdat die het allerstabielst is van alle borden in het algemeen en asus borden in het speciaal, en bovendien ook nog eens het hardst klokken. :roll:
Link naar reactie
[quote:d68468b0e7="Vandread"] Als geheugen zou ik trouwens eens naar [url=http://www.icomputers.nl/product_detail.asp?A_ID=609&SS_ID=759&S_ID=412]mushkin bh6[/url] kijken. Hier is een review ervan op [url=http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2015]anandtech[/url] of anders OCZ EB maar geloof dat je dat uit ierland moet halen ofzo? (RD?) [/quote:d68468b0e7] Yups, Dat geheugen is niet in nederland verkrijgbaar, in belgie, duitsland en Ierland wel, ik heb het uit ierland laten overkomen, heb een e-mail gehad dat het verzonden is, verwacht het PC3700 EB geheugen volgende week binnen te hebben. [quote:d68468b0e7]Wat kost die voeding? momenteel is de tagan 480 een toppertje voor rond de 100 euro. TT lees ik niet zo veel over in het overclock circuit, meer in het mod circuit...[/quote:d68468b0e7] Sluit ik me bij aan, top voeding voor minder dan 100 euri. aanrader. Heb je meer te besteden, neem dan een Antec True Control 550watt.
Link naar reactie
[quote:c0935b5c79="Interficior"][quote:c0935b5c79="DukeH"]ASUS of ABIT? Nou , die keus lijkt mij makkelijk 8) ASUS. Ik heb er simpelweg GOEDE en STABIELEN ervaringen mee. Kheb zelf ook een ASUS SocketA bord. Gr, Duke.[/quote:c0935b5c79] Jaja, maar een Abit trekt veel hogere volts dan die Asus. Ik zeg niet dat asus slecht is ofzo, maar als je gewoon voor OC'en gaat, zijn de DFI Infinity/Lanparty nForce2 bordjes of de Abit NF7-(S) Toch wel de beste. DFI gaat hoger in de FSB's dacht ik, maar Abit kan er meer volt op doen. Edit: En je moet zeker ook een A7V600 nemen, omdat die het allerstabielst is van alle borden in het algemeen en asus borden in het speciaal, en bovendien ook nog eens het hardst klokken. :roll:[/quote:c0935b5c79]Dat zeg ik toch niet :roll: :evil:
Link naar reactie
[quote:31f055cc50="DukeH"]Dat zeg ik toch niet :roll: :evil:[/quote:31f055cc50] nee je zegt dat asus het beste is omdat jij het hebt omdat je voor de rest namelijk geen ervaring hebt met andere merken (in het A-merk segment) en je geeft ook geen ondersteuning bij je keuze. Kijk misschien eens naar mijn post, ik geef de TS keuzes en vertel wat de na en de voordelen zijn....
Link naar reactie
[quote:f648a3577f="Vandread"][quote:f648a3577f="DukeH"]Dat zeg ik toch niet :roll: :evil:[/quote:f648a3577f] nee je zegt dat asus het beste is omdat jij het hebt omdat je voor de rest namelijk geen ervaring hebt met andere merken (in het A-merk segment) en je geeft ook geen ondersteuning bij je keuze. Kijk misschien eens naar mijn post, ik geef de TS keuzes en vertel wat de na en de voordelen zijn....[/quote:f648a3577f]ik zei PERSOONLIJKE ERVARINGEN MAAR DAT ZEGT IEDEREEN HALLO!!!!!! pfffffffffffff............ En ik heb wel ervaringen met andere bordjes hoor :)
Link naar reactie
[quote:562639d4e7="DukeH"]ik zei PERSOONLIJKE ERVARINGEN MAAR DAT ZEGT IEDEREEN HALLO!!!!!! pfffffffffffff............ En ik heb wel ervaringen met andere bordjes hoor :)[/quote:562639d4e7]` dus waarom asus voor overclocken? (waar het ten slotte gaat in dit topic) wil je zeggen dat abit/dfi niet stabiel zijn?
Link naar reactie
[quote:a4c80be15d]@Vandread , Nee dat zeg ik niet , ik wil alleen zeggen , Dat ik zelf goede ervaringen met ASUSTek heb [/quote:a4c80be15d] Dat zeg je wel: [quote:a4c80be15d="DukeH"]ASUS of ABIT? Nou , die keus lijkt mij makkelijk 8) ASUS. [/quote:a4c80be15d] Als je geen antwoord kunt geven waar de topic starter iets aan heeft kun je beter niets zeggen...
Link naar reactie
Duke, jij praat over je gare via plank, dit gaat over de A7N8X, dit is een ander bord met een andere chipset, toevallig van hetzelfde merk, je gaat een volkwagen lupo toch ook niet vergelijken met een Touraeg :P Maar als je serieus wilt overclocken zou ik ook voor de DFI of de Abit gaan PS, hoe ga je de zooi koelen ?? met water ?? 8)
Link naar reactie
[quote:6481ababf6]PS, hoe ga je de zooi koelen ?? met water ?? [/quote:6481ababf6]Nou om te beginnen met luchtkoeling die tt kast heeft ook een goede airflow voor zo ver ik begrepen heb, en ik dacht aan de Aerocool High Tower.[img:6481ababf6]http://www.hiq24.de/images/6210-ht101.gif[/img:6481ababf6]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...