Ga naar inhoud

Asus vs. Abit


Aanbevolen berichten

Welk mobo kan ik het beste nemen voor in het volgende systeem? CPU: AMD athlon xp 2500+ Geheugen: Dimm GeIL Dual Channel 2 x 512MB PC3200 CL2 Golden Dragon DDR400 Kast: XaserV Damier V5000A Voeding: Thermaltake SilentPurePower 480watt active PFC Xaser black Hierbij ga ik de cpu flink overklokken en het geheugen krijgt ook een beetje snelheid erbij. 8) Voornamelijk gebruik ik de pc om te gamen! Ik dacht zelf aan de volgende mobo's: Asus A7N8X-E Deluxe, Abit NF7-S, Abit AN7... alleen ik weet niet welke de beste is :P
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Deze twee plankies zullen mekaar weinig tot niet ontlopen qua prestaties. Maar om de een of andere reden staat Abit toch hoger in de achting dan Asus bij overclockers. Je kan er waarschijnlijk iets verder mee stabiel OC'en ... Verder heb ik een slechte ervaring met een Asus-bord in m'n Palomino-systeempie, deze begaf het een paar weken na aanschaf en is toen maar vervangen door een AOpen. Tenslotte is de Abit ietsje goedkoper dan de Asus. Maar die Asus is weer beter leverbaar geloof ik ... Anyway, ik zou dus de Abit nemen!
Link naar reactie
[quote:54324fe8ff="HardTrance"]Welk mobo kan ik het beste nemen voor in het volgende systeem? CPU: AMD athlon xp 2500+ Geheugen: Dimm GeIL Dual Channel 2 x 512MB PC3200 CL2 Golden Dragon DDR400 Kast: XaserV Damier V5000A Voeding: Thermaltake SilentPurePower 480watt active PFC Xaser black Ik dacht zelf aan de volgende mobo's: Asus A7N8X-E Deluxe, Abit NF7-S, Abit AN7... alleen ik weet niet welke de beste is :P[/quote:54324fe8ff] als je wilt overclocken.... koop geen gelockt xp2500+ maar een mobile (xp2400 en hoger (allemaal barton) die is unlockt en haalt hoge snelheden) Geil geheugen word door overclockers verafschuwed, je kan beter OCZ/mushkin/corsair ofzo kiezen Als je hoge Fsb's wil halen + redelijk goede cpu kan je beter kijken voor een DFI infinity nf2 Als je hoge cpu oc wil abit nf7-s
Link naar reactie
[quote:6a8f112138="hjs"][quote:6a8f112138="egslim"][quote:6a8f112138="bvvelde"]Ik ben een die-hard asus fan.[/quote:6a8f112138] Leuk voor je. :) Maar waarom?[/quote:6a8f112138] omdat ik een bord voor mijn kop heb en niet verder kijk dan mijn neus lang is natuurlijk :P[/quote:6a8f112138] En bedankt hé ! :P Nee, het was idd wel een nutteloze opmerking misschien. @egslim : -> Omdat ik altijd goede ervaringen met asus heb qua stabiliteit en duurzaamheid.
Link naar reactie
[quote:2c67c05a53="bvvelde"][quote:2c67c05a53="hjs"][quote:2c67c05a53="egslim"][quote:2c67c05a53="bvvelde"]Ik ben een die-hard asus fan.[/quote:2c67c05a53] Leuk voor je. :) Maar waarom?[/quote:2c67c05a53] omdat ik een bord voor mijn kop heb en niet verder kijk dan mijn neus lang is natuurlijk :P[/quote:2c67c05a53] En bedankt hé ! :P Nee, het was idd wel een nutteloze opmerking misschien. @egslim : -> Omdat ik altijd goede ervaringen met asus heb qua stabiliteit en duurzaamheid.[/quote:2c67c05a53] maar het gaat hier om overclocken
Link naar reactie
[quote:0dd4fd7deb="Vandread"][quote:0dd4fd7deb="HardTrance"]Welk mobo kan ik het beste nemen voor in het volgende systeem? CPU: AMD athlon xp 2500+ Geheugen: Dimm GeIL Dual Channel 2 x 512MB PC3200 CL2 Golden Dragon DDR400 Kast: XaserV Damier V5000A Voeding: Thermaltake SilentPurePower 480watt active PFC Xaser black Ik dacht zelf aan de volgende mobo's: Asus A7N8X-E Deluxe, Abit NF7-S, Abit AN7... alleen ik weet niet welke de beste is :P[/quote:0dd4fd7deb] als je wilt overclocken.... koop geen gelockt xp2500+ maar een mobile (xp2400 en hoger (allemaal barton) die is unlockt en haalt hoge snelheden) Geil geheugen word door overclockers verafschuwed, je kan beter OCZ/mushkin/corsair ofzo kiezen Als je hoge Fsb's wil halen + redelijk goede cpu kan je beter kijken voor een DFI infinity nf2 Als je hoge cpu oc wil abit nf7-s[/quote:0dd4fd7deb] Kortom: http://www.oc-wear.de/pd-1358155240.htm?categoryId=1 :)
Link naar reactie
[quote:d78c665718]Nee, het was idd wel een nutteloze opmerking misschien. @egslim : -> Omdat ik altijd goede ervaringen met asus heb qua stabiliteit en duurzaamheid.[/quote:d78c665718] Geen nutteloze opmerking, maar je had bovenstaande er beter meteen bij kunnen zeggen. En dat je goede ervaringen hebt met ASUS zegt niets over andere merken. :)
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp (ik ga vooral voor de hoge cpu) moet ik een Abit NF7-S pakken. 8)[quote:93d405e6d3]Geil geheugen word door overclockers verafschuwed, je kan beter OCZ/mushkin/corsair ofzo kiezen [/quote:93d405e6d3]Waarom dan? Ik heb niet zo heel veel verstand van goed overklokbaar geheugen maar ik had begrepen dat die Golden dragen modules van geil net wel goed zijn?! En je behoud je garantie t/m 3.1 volt :o [quote:93d405e6d3]koop geen gelockt xp2500+ maar een mobile (xp2400 en hoger (allemaal barton) die is unlockt en haalt hoge snelheden) [/quote:93d405e6d3]Is zo'n mobile ding niet voor in laptops? :-? Loopt die dan ook gewoon in een normale pc? Ik dacht dat je een 2500+ "normaal" ook kan overklokken?! Maar ik kan dus beter een mobile geval nemen?! Bedankt voor de reactie's tot nu toe :wink:
Link naar reactie
[quote:dcc1d6a7ad]Is zo'n mobile ding niet voor in laptops? Loopt die dan ook gewoon in een normale pc? Ik dacht dat je een 2500+ "normaal" ook kan overklokken?! Maar ik kan dus beter een mobile geval nemen?![/quote:dcc1d6a7ad] lees dit maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/911318
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...