Ga naar inhoud

ata of ide


Aanbevolen berichten

Wat is het verschil tussen deze?,ik heb eeb nieuwe moederbord die ata schijven ondersteund.Nu heb ik een maxtor van 60 en 1 van 40 gig.Kan ik deze doormiddel van die ata kabels aansluiten,ik bedoel deze kreeg ik bij mijn mb,het zijn dunne rode kabels sata)? Asus p4p800se de luxe. Wie weet dat. Dank jullie
Link naar reactie
Zowel het ouder paralelle ATA (PATA) als het nieuwe serieele ATA (SATA) zijn een verbinding voor IDE apparaten. Het verschil zit hem in de manier van overdracht. Met parallele overdracht kan er veel in een keer worden verstuurd op een lage frequentie en seriele overdracht verstuurd minder per keer maar op een hogere frequentie. (bijvoorbeeld 2x100 = 200 - parallel - en 8x25 = 200 - serieel -) Nu kun je apparaten met een PATA aansluiting gewoon gebruiken op SATA connectors alleen dan heb je een verloopstukje, ofwel een converter nodig. Waarschijnlijk is dat echter in dit geval helemaal niet nodig, omdat de meeste nieuwe moederborden zowel PATA als SATA hebben. Je kunt dan je twee oude hardeschijven gewoon met hun oude kabels (PATA), op je nieuwe moederbord aansluiten. De ronde SATA kabel heb je dan niet nodig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...