Ga naar inhoud

vastgelopen pc


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb onlangs van een familielid zijn oude computer gekregen, omdat die persoon een nieuwe ging kopen. Het gekregen systeem, betreft de volgende configuratie Moederbord: chaintech BTM P3 ATX Bus clock 100 megahertz t/m intel P700 Processor:650 MHz Intel Pentium III 256 kb L2 Cache 100 Mhz Hardeschijf: Maxtor 15.3 Gb Diamond Max IDE 5400 Rpm AV Geheugen: 192 Mb sdram 168pins Dimm PC 100 Slot ‘DIMM1’ heeft 128 MB Slot ‘DIMM2’ heeft 64 MB Videokaart: TNT vanta nvidia 16 mb AGP Soundkaart: soundblaster128 pci Cdrom: Aopen 48 Speed Cdrom IDE Diskette: Mitusmi/sony 1.44 mb Software: Windows XP Home Edition service pack 1 Videokaart driver: NVIDIA 5.6.7.2 (nieuwste versie) BIOS versie: Award software International INC: 4.51 PG 12/23/99 Maar nu wordt ik met het volgende probleem geconfronteerd. De pc loopt af en toe vast, waarbij er uit de boxen een hoge pieptoon te horen is. Je kan dan echt niets meer doen, het enigste wat helpt is het resetten van de pc. Aan de software en de videokaart heeft het zeker niet te maken, ik heb er windows XP, ME en 98 opgehad, steeds hetzelfde probleem. Ook de videokaart heb ik vervangen door een NVIDIA geforce 2 MX 32 MB, maar nu liep hij echter steeds vaker vast. Verder ligt het ook niet aan de temperatuur van de CPU, deze is namelijk constant rond de 35 a 30 graden, bij een systeem temperatuur van 20 a 25 graden. Volgens mij heeft het te maken met het moederboard en de processor. Heeft iemand ervaringen met zo’n moederbord en processor, of weet iemand misschien waar het aan ligt en hoe ik het misschien kan verhelpen. Ik heb namelijk op internet eens rondgekeken en het schijnt dat meerdere mensen met een p3 chaintech moederbord met het zelfde probleem hebben te kampen, als het mijne. Alle tips zijn welkom, alvast hartelijk bedankt!! Mzls Bram
Link naar reactie
[quote:7253f92ad6="Br@mbow"]Maar nu wordt ik met het volgende probleem geconfronteerd. De pc loopt af en toe vast, waarbij er uit de boxen een hoge pieptoon te horen is.[/quote:7253f92ad6]Hmm, dit pleit de geluidskaart niet vrij. Het kan nog vele andere oorzaken hebben, maar ook mijn advies luidt: verwijder die geluidskaart eens. Ingeval van een instabiele computer moet je die zo kaal mogelijk proberen op te starten en vervolgens stap voor stap weer aan te kleden om zo te achterhalen wat de veroorzaker kan zijn.
Link naar reactie
ik heb het nagevraagd bij mijn familielid. daar liep ie ook weleens vast, maar hij nam het voor lief. Hij werkte er alleen in word enz. mee. En beste mensen nee de geluidskaart is niet het probleem. deze heb ik al eens vervangen door, die van mijn andere computer, een Creative SB Audigy 2 ZS retail. Nog steeds hetzelfde probleem!!
Link naar reactie
[quote:4b1d620e03="Bosje"]lijkt me eerder zoals gerben aangeeft een sb probleem (kan ook irq zijn) of zelfs een videokaart probleem : zoals je het beschrijft lijkt het eerder een kwestie van de juiste drivers. Heeft ie het uberhaupt wel goed gedaan bij het familielid ?[/quote:4b1d620e03] [quote:4b1d620e03="Br@mbow"]ik heb het nagevraagd bij mijn familielid. daar liep ie ook weleens vast, maar hij nam het voor lief. Hij werkte er alleen in word enz. mee. En beste mensen nee de geluidskaart is niet het probleem. deze heb ik al eens vervangen door, die van mijn andere computer, een Creative SB Audigy 2 ZS retail. Nog steeds hetzelfde probleem!![/quote:4b1d620e03] Dus, het hoeft niet speciaal die geluidskaart te zijn, maar kan dus ook de SB zijn, of een IRQ.
Link naar reactie
Precies, haal die geluidskaart er eens uit [i:c6e4357fcf]zonder[/i:c6e4357fcf] er een andere voor in de plaats te doen. Of stop hem in een lager PCI slot. Probeer ook eens in Windows het volgende; start, uitvoeren, msinfo32. Klik daar op Hardwarebronnen of iets dergelijks en dan op IRQ's en/of Conflicten / Delen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...