Ga naar inhoud

amd 64 welk is het beste bord ervoor voor te overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:bc682c026b="belske"]rd hij is nu al leverbaar 155 euro of tweakers pricewatch kijk maar maar mijn vraag is zit op dit moederbord ook een pci/agp lock.[/quote:bc682c026b] ik dacht wel dat het gelocked was , maar ik weet het niet helemaal zeker , { wel bijna :P } ik ga zelf ook voor dit bord , aangezien dit gewoon het beste is ;-)
Link naar reactie
[quote:dc03facead="belske"]rd hij is nu al leverbaar 155 euro of tweakers pricewatch kijk maar maar mijn vraag is zit op dit moederbord ook een pci/agp lock.[/quote:dc03facead] MSI K8N Neo en K8N Neo 2 zijn met PCI-AGP lock. Verder moet je wat verder kijken dan de pricewatch, alle winkels die hem erin hebben staan kunnen pas leveren in Juni, geloof mij maar ik zit al weken achter dit moederbord aan. Als ie er al was dan had ik hem al gehad
Link naar reactie
[quote:2da86cd589="@ liq.."]sorry voor deze domme vraag, maar hoe unlock je dat dan?[/quote:2da86cd589] Heuj, volgens mij WIL je die niet unlocken, want dat is juist fijn, maar ik dacht dat je dat gewoon ergens in de bios kon uitzetten. Wat trouwens van deze borden? Abit KV8-Max3 Gigabyte K8N Pro
Link naar reactie
[quote:715afde99c="GreyHornet"][quote:715afde99c="belske"]rd hij is nu al leverbaar 155 euro of tweakers pricewatch kijk maar maar mijn vraag is zit op dit moederbord ook een pci/agp lock.[/quote:715afde99c] ik dacht wel dat het gelocked was , maar ik weet het niet helemaal zeker , { wel bijna :P } ik ga zelf ook voor dit bord , aangezien dit gewoon het beste is ;-)[/quote:715afde99c] pci/agp lock zit tog standaard op elk bord met Nforce chipset?
Link naar reactie
de nForce 3 150 heeft ook PCI/AGP lock maar heeft slechts 600mhz Hyperransport. daardoor is hij niet goed voor het overklokken. de nForce 3 250(GB) heeft een maximaale Hypertransport van 1ghz, en heeft PCI-AGP lock Momenteel zijn nForce 3 250(GB) borden de beste OC kandidaten.
Link naar reactie
Kan me ook zo iets herinneren ja, nForce 3 150 zou het ondersteunen maar het werkte niet. dat heb ik ook ergens gelezen (helaas weet ik niet meer waar) De testen die ik gelezen heb over de nForce 3 250gb schrijven gelukkig over een werkende lock. Heb jij nog geen nForce 3 250gb in de testbank gehad?
Link naar reactie
[quote:b9a4e3177b="egslim"]Voor zover ik begrepen heb werkt de PCI/AGP lock op de meeste (alle?)nForce3 150 borden niet. Met de 250 is dat opgelost. Volgens mij had Anandtech daar een artikel over.[/quote:b9a4e3177b] Dit klopt ja, de AGP/PCI lock werkt maar op 1 nForce 150 bord en dat is de nieuwe van Aopen, verder werken de locks niet.
Link naar reactie
[quote:b56fdc332f="@ liq.."]oh oke...het is dus iets anders als dat de FSB gelockt is...sorry domme vraag :p, maar ik heb nog een HP staan waarbij de FSB gelockt is..[/quote:b56fdc332f] Als je normaal de FSB verhoogd dan stijgen je PCI en AGP snelheden ook, dit kan tot gevolg hebben dat bijv je videokaart of hardeschijf die pci/agp snelheid niet aankan. Als er een PCI lock op zit blijft de snelheid vast staan, zodat je zonder problemen de FSB flink kunt verhogen Hopelijk is dit duidelijk mocht je niet precies weten wat PCI lock inhoudt ;)
Link naar reactie
[quote:782cb02aad="egslim"]Twee zelfs. ;) Die van MSI en van Epox. Maar ik heb ze niet getest op PCI/AGP lock. Het zijn wel erg fijne bordjes![/quote:782cb02aad] Mooi, ik lees de reviews wel in Computer! totaal. denk alleen dat ik tegen die tijd zelf al een MSI K8N Neo heb. ;)
Link naar reactie
't Is zelf zo dat de VIA chipset lekkerder klokt dan die nforce3 150. Alleen bij 240~250 houdt het op door de PCI. [quote:8394e8f17f="YoupY"]Sja heel nf3 is gewoon nog rot, jammer dat alleen de via planken een beetje redelijk gaan, totdat ze tegen 't punt aanlopen dat ze gelocked hadden moeten zijn AGP Gaat idd mee omhoog tot zo'n 240 HTT. Via clockgen kun je 'm dan gewoon bijstellen, daarna zou 't over moeten zijn als 't goed is.[/quote:8394e8f17f] Dus... [url=http://members.home.nl/youpy/a64prom6.jpg]Dit[/url] is op een Gigabyte K8N Pro
Link naar reactie
Leuk maar YoupY heeft zelf ook nog geen MSI K8N Neo met 250gb chipset in handen gehad, deze komen wel makkelijk op 275fsb heb ik in diverse testen gezien, Verder is het niet eerlijk YoupY hierbij te betreken, hij is geen normale overklokker maar een über extreem overklokker
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...