Ga naar inhoud

Bios resetten?


Aanbevolen berichten

je moet even in je handleiding van je mobo kijken, kun je ook vaak nog op het internet vinden als pdf file, en daar staat dan wel in welke jumpers je ff moet verwisselen om een bios reset, alias CMos Reset, uit te voeren. Die jumpers staan toch op elk moederbord op een andere plek? Je zou ook de batterij van je mobo eraf kunnen halen voor een aantal minuten, weer terug zetten en je computer weer op starten. Als het goed is werkt dat ook namelijk.
Link naar reactie
ja, ok. Heb ik al gedaan en de plaats van de jumpers is al wel bekend. Weet ook hoe ik ze moet verzetten. Alleen de jumper op de andre pin plaatsen is dus genoeg. Hoef niet de pc op te starten met de jumper op die pin. Dus ff verplaatsen en dan weer op de goede plek zetten en dan pas opstarten.
Link naar reactie
Bij mijn weten moet de (net)spanning wel van de computer. Dit omdat het cmos geheugen anders op die manier stroom zou kunnen krijgen. Als je de batterij eruit haalt, ook de netspanning eraf, en de polen waarmee de batterij contact maakt, even met een stukje draad kortsluiten.
Link naar reactie
Gerben schreef:[quote:ae25f4d8d2]en de polen waarmee de batterij contact maakt, even met een stukje draad kortsluiten.[/quote:ae25f4d8d2]Hmm was dat niet bij de oude comps, tegenwoordig gaat dat toch anders... ? :wink: Ik heb het gedaan door het jumpertje van de CMOS te verzetten, zo'n 10 à 15 sec wachten en weer terug.. met stekker uit stopcontact uiteraard.. werkte goed in mijn geval... :)
Link naar reactie
[quote:7f9126d725="Rebel"]Gerben schreef:[quote:7f9126d725]en de polen waarmee de batterij contact maakt, even met een stukje draad kortsluiten.[/quote:7f9126d725]Hmm was dat niet bij de oude comps, tegenwoordig gaat dat toch anders... ? :wink: Ik heb het gedaan door het jumpertje van de CMOS te verzetten, zo'n 10 à 15 sec wachten en weer terug.. met stekker uit stopcontact uiteraard.. werkte goed in mijn geval... :)[/quote:7f9126d725]Naja heb al een paar keer gehad anders dat ik dat deed terwijl de stroom erop stond en ik heb de pc zelfs een keer aangezet toen ie op de Clear CMOS stand stond. Yup de pc doet t nog steeds hoor ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...