Ga naar inhoud

Problemen met overklokken


Aanbevolen berichten

Ik heb een AMD duron 1200 processor die ik graag wat sneller wil laten lopen. Het Mobo is een Chaintech 7VJL Apogee waar dus ook software bij zit om overteklokken. (apogee Overclocking) Nu heb ik hem eerst maar op default laten zetten wat hij liep op 1154 ipv 1200. Nu wilde ik hem verder overklokken en toen sloeg hij al vast bij 1346. Ik heb het geprobeert door de FSB telkens 1 tik hoger te zetten. Na een de pc uitgezet te hebben en weer een x aantal keren opnieuw opstarten werkte de comp wel weer maar had ik weer de oude waarden. Ik heb er toen ik de pc twee jaar geleden kocht al een nieuwe koeler opgezet (weet zo het type niet meer het is wel een flinke) kan iemand mij tips geven over hoe ik hem sneller kan laten lopen? Ik kan het ook wel via de bios proberen maar aangezien ik er de ballen verstand van heb durf ik dat eigenlijk niet echt aan. Volgens mij moet het mogelijk zijn om de processor wel wat sneller te laten lopen dan 1346 Mhrz.
Link naar reactie
Volgens mij heb je alleen de fsb omhoog geschroefd; om verder te overklokken moet je ook de multiplier wijzigen. Vanaf 10 tikken extra op de fsb kan je problemen krijgen met geheugen dat te ver overclockt wordt en ook je pci sloten worden overclockt waardoor de geluidskaart het vaak niet meer trekt.
Link naar reactie
[quote:c9d9626897="Arend Akkerman"]Volgens mij heb je alleen de fsb omhoog geschroefd; om verder te overklokken moet je ook de multiplier wijzigen. Vanaf 10 tikken extra op de fsb kan je problemen krijgen met geheugen dat te ver overclockt wordt en ook je pci sloten worden overclockt waardoor de geluidskaart het vaak niet meer trekt.[/quote:c9d9626897] het is beter om in het bios te oc'en en je voltage kan je omhoog gooien zodat hij verder kan. er moet echt wel wat meer uit te halen zijn dan die 13xx mhz. maar let wel heel goed op je temps. wat zijn je temps nu misschien dat dat de oorzaak is. anders probeer je de multiplier te verhogen dat kan helpen als het komt doordat je pci of geheugen te hoog gaan. verder is het misschien een idee om ba's guide te lezen, links in de fag
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...