Ga naar inhoud

Vraagje over Geheugen..


Aanbevolen berichten

Ik heb hier Corsair Dual - Channel Valueram , 2x256 Mb.. dit zit dus in dual channel , wat als ik nu 2x twinmos 512mb er bij koop ? , dan heb ik dus 1500 mb geheugen { ongeveer dan :P } lopen ze dan allebei op dual channel ? of moet ik gewoon nog een keer die corsair modules kopen ?? 2x256 erbij nog :-( , 2x512 zou leuk zijn , als het kan maar moet je ze nu alle 4 het zelfde , ? of maar 2 per channel ? ik hoop dat het mogelijk is:-) Grtz \Grey
Link naar reactie
[quote:0b78017389="Chestah"]ik heb nog nooit van 4 dual channel sleuven gehoord, en de vraag is ook of je moederboard wel zoveel RAM aankan[/quote:0b78017389] je hebt 4 sleuven en 2 channels..... dat bedoel ik eigenlijk , maar kan ik in 2 van die sleuven 2x valueram 256 mb , en in de andere 2 , 2x 512 mb TwinMos doen , zonder dat dit problemen oplevert?
Link naar reactie
[quote:0782af9191]je hebt 4 sleuven en 2 channels..... dat bedoel ik eigenlijk , maar kan ik in 2 van die sleuven 2x valueram 256 mb , en in de andere 2 , 2x 512 mb TwinMos doen , zonder dat dit problemen oplevert?[/quote:0782af9191] [quote:0782af9191]Effectieve snelheid en Dual Channel Vroeger verstuurden verbindingen per klokcyclus eenmaal een signaal van een aantal bits. Dat was dan de kloksnelheid. Moderne verbindingen sturen per klokcyclus twee of viermaal een signaal. Op die manier wordt de bandbreedte dus verdubbeld of verviervoudigd, zonder de kloksnelheid te verhogen. Het aantal malen dat een signaal per seconde wordt doorgegeven noemen we de effectieve kloksnelheid. Dual Channel wil zeggen dat dat we twee verbindingen naast elkaar gebruiken. Als beide een bandbreedte van 3,2GB/s hebben, dan zullen ze gezamelijk 6,4GB/s leveren. Er bestaan twee soorten Dual Channel. De meest voorkomende is Dual Dependant Channel, waarbij beide verbindingen alles samen doen. De nForce chipsets gebruiken Dual Independant Channel. Dat wil zeggen dat beide verbindingen elk met een unieke taak bezig kunnen zijn. [/quote:0782af9191] ik verwacht niet dat het kan... wat staat er in je handleiding van je mobo?? k verwacht niets... maar nog ff uit dat stukje uit de fAQ: Als je dus Dual Dependant Channel hebt, zal dat dus zeker niet gaan: ze zijn ongelijk van grote. Als je een nforce hebt zal het ook moeilijk worden omdat 2 modules dan uiteindleijk toch nog hetzelfde doen het kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb (heb niet heel veel verstand van geheugen), maar ik weet wel bijna zeker dat het niet gaat werken...
Link naar reactie
[quote:a221fa6946="egslim"]Ho eens even, dat werkt volgens mij probleemloos!. Elk kanaal krijgt dan 1 256MB module en een 512MB module. Beide kanalen blijven dus identiek en dan zie ik geen enkele moeilijkheid.[/quote:a221fa6946] dom :oops: ik zat steeds te denken met een kanaal van 2x256 en een kanaal van 2x512... :oops: :oops: sry
Link naar reactie
[quote:dafb1f5e02="egslim"]Ho eens even, dat werkt volgens mij probleemloos!. Elk kanaal krijgt dan 1 256MB module en een 512MB module. Beide kanalen blijven dus identiek en dan zie ik geen enkele moeilijkheid.[/quote:dafb1f5e02] dus dan kan ik er wel 1500+ Mb geheugen in doen?? :o ik wil dus dit: Op m'n msi bordje heb je 2x blauw & 2x groen. 1 blauw + 1 groen = dual channel , nu heb ik 1 blauw + 1 groen beiden 256 Mb geheugen en nu wil ik in de overgebleven blauw + groen beiden 512 Mb geheugen. ik hoop dat egslim dit bedoelde want ik begrijp het niet helemaal :p ik geloof dat we hetzelfde bedoelen maar met andere woorden :P
Link naar reactie
Een kanaal is blauw, het andere kanaal is groen. Zolang je dus dezelfde combinatie in de blauwe sloten stopt als in de groene zit je goed. [quote:f4190e63fa]en nu wil ik in de overgebleven blauw + groen beiden 512 Mb geheugen. ik hoop dat egslim dit bedoelde want ik begrijp het niet helemaal :p[/quote:f4190e63fa] Klopt helemaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...