Ga naar inhoud

Gamesysteem


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben bezig een gamesysteem samen te stellen. Tot dusverre heb ik dit: Proccessor: AMD Athlon XP 3000+ (2,17GHz, Boxed) Moederbord: Abit AN7, N-Force2 (Sound 5.1, Lan, SATA) geheugen: Dane-Elec Memory 512 MB PC3200, 400 MHz harde schijf: Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB) 3d kaart: Asus GeForce FX5950 Ultra 256MB, V9980 (Vivo DVI) kast: Coolermaster Centurion 1 Dvd speler: Lite-On 16x48x, LTD-166S Is dit systeem een beetje goed om 2-3 jaar mee te kunnen komen op gamegebied? verder zat ik nog een beetje te twijfelen voor de Voeding. De keuzes zijn in eerste instantie de Zalman ZM400A-APS en de Zalman ZM400A-APF. Welke is beter, of moet ik een andere nemen? Gaarne reacties.
Link naar reactie
Als je het echt als gamesysteem gaat gebruiken, kun je idd beter wachten op de nieuwe serie grafische kaarten die binnenkort op de markt gaan komen. Dus de Geforce 6800 en de Ati X800. Die presteren toch een flink stuk beter. Verder zou je voor je voeding ook eens kunnen kijken naar de Targan 480 Watt. Die is ook erg goed en erg in trek op het ogenblik.
Link naar reactie
[quote:343fa7de10="royzwiers"]1024MB intern geheugen is ook niet gek als je nog een paar jaar vooruit wilt dat begint nu met games toch wel een "must-a-have" te worden...[/quote:343fa7de10]je kunt dat nog beter niet doen en van dat geld een X800 kopen. 512 mb ram erbij prikken kun je altijd nog doen en dat doe je eerder dan een gloednieuwe grafische kaart kopen.
Link naar reactie
Je kunt beter beiden doen, erg frustrend als je Far Cry en UT2004 nog steeds af en toe met horten en storen loopt en je een X800 PRO hebt. 1024mb is een must have. Laatst met een 3ghz P4, ATI X800 XT en 512mb Far Cry gespeeld, bij het begin merkte ik direct dat er 512mb in zat, later speelde het spel wel geweldig door de extreem krachtige videokaart maar de 512mb was toch duidelijk de bottleneck.
Link naar reactie
[quote:3bce1d5ffe="sdh"]Wat is je budget? ik zou in elk geval wel voor de Athlon64 i.p.v de Athlon XP gaan. Verder kun je denk ik beter i.p.v de GeforceFX5950ultra de RadeonX800pro nemen.[/quote:3bce1d5ffe] Budget zal ik morgen vragen. Het is niet voor mezelf :wink: Welke Athlon64 zou ik dan moeten nemen? Over de 3d kaart, die was op nadrukkelijk verzoek van de toekomstig eigenaar erin geplaatst. Geheugen zal ik het ook eens over hebben.
Link naar reactie
Ik denk dat de Athlon64 2800+ niet eens zo gek veel duurder is dan de AMD XP 3000+, en hij presteerd wel een stukkie beter. Maar als ik het goed begrijp had hij die videokaart al? Dan zou ik het idd lekker zo laten. scheelt je weer 400euro. :P En die kaart vind ik ook niet verkeerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...