Ga naar inhoud

Kapotte laptops kopen, voordelig?


Aanbevolen berichten

Laptops zijn tweedehand flink aan de prijs, maar als ze kapot zijn, zijn ze een stuk goedkoper. Als er een HDD-tje kapot is, is dat vrij makkelijk te vervangen. Kapotte behuizing, ook niet erg. Maar wat als bijv, de processor, geheugen kapot is. En vooral het moederbord. Zijn deze belangrijke componenten nog ergens nieuw te koop, en wat zijn de prijzen, of zal je vooral marktplaats.nl moeten afspeuren?
Link naar reactie
Dat zal waarschijnlijk heel lastig worden, zeker met wat oudere laptops (nieuwe laptops zal je i.v.m. garantie niet zo snel 2e hands kapot vinden). Je zou dan twee kapotte laptops van een zelfde type bij elkaar moeten zoeken en dan zorgen dat bij de beide laptops verschillende onderdelen kapot zijn. Ik denk niet dat je bijzonder veel kans hebt dat je op deze manier een goed werkende en goedkope laptop krijgt.
Link naar reactie
Maar over die Compaq kan ik niks vinden ook niet op de compaq-site daar staan alleen de nieuwe pressario´s dus ik kan niks van specs van vinden als ik wist welk mobo erin zat dan was t (denk ik 8) ) zo gepiept... dat weet ik de formfactor ook en kan ik gaan kijken of ze die in S-A uitvoering hebben en dat met een xp 2500-m :P
Link naar reactie
[quote:0312c412ac="jayday"]Maar over die Compaq kan ik niks vinden ook niet op de compaq-site daar staan alleen de nieuwe pressario´s dus ik kan niks van specs van vinden als ik wist welk mobo erin zat dan was t (denk ik 8) ) zo gepiept... dat weet ik de formfactor ook en kan ik gaan kijken of ze die in S-A uitvoering hebben en dat met een xp 2500-m :P[/quote:0312c412ac] Die borden zijn waarschijnlijk speciaal voor een specifiek model laptop gemaakt, de enige manier om een vervangend bord te krijgen is uit een andere laptop van hetzelfde model. Nog afgezien van de koeling die op het CPU model is afgestemd. De CPU is wel te vervangen, maar een stuk moeilijker te bereiken dan in een desktop. Bovendien moet je natuurlijk rekening houden met de maximale CPU snelheid die het moederbord ondersteunt. Geheugen en harde schijven kun je gemakkelijk vervangen. Het beeldscherm is volgens mij onmogelijk en met diskettestations en CD-ROMs heb je volgens mij ook geen algemen standaard. Wel kun je die misschien bij de fabrikant bestellen.
Link naar reactie
Ik denk dat je nog een klein kansje hebt. De meeste mensen weten weinig van computers en zullen een wat oudere kapotte laptop (als die buiten de garantie valt) wegdoen zonder te kijken welk onderdeel precies kapot is. Als dat bijvoorbeeld alleen de harde schijf is kun je 'm wel gemakkelijk weer opknappen. Maar dan moet je dus bij aankoop al weten wat precies het probleem is.
Link naar reactie
Toen ze bij mij thuis de cooler/ ventilator vervingen kon de monteur de processor die onder de cooler zit zo eruit pakken. (niet gesoldeerd) Wat ik wel vreemd vond is dat er geen nieuwe coolpasta nodig was toen de cooler vervangen werd en hij de processer eruit haalde om te laten zien hoe ik de volgende keer de cooler zou kunnen schoonmaken. Moet er nu wel of hoeft er geen nieuwe coolpasta tussen beide onderdelen te worden gesmeerd (dunnetjes) als je ze van elkaar (hebt) (ge)haald? Ik heb een promedion 5600D notebook met een desktop processer erin zo werd mij verteld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...