Ga naar inhoud

Na crash langzaam


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn computer is recentelijk gecrasht. Ik heb alles opnieuw geinstalleerd (na formatteren c-schijf en 3 partities gemaakt met F-Disk). Nu is de computer langzaam. Voorbeelden: MP3's in Musicmatch spelen traag en met veel fouten af (muziek blijft soms hangen of is traag). Als dan Outlook even checkt of er mail, is dan stopt de muziek even. In Internet Explorer zit er zo'n geluidje (klik) als je op "Vorige" of "Volgende" klikt. Dat geluidje blijft hangen (ik hoor heel snel achter elkaar meerder (5-10) klikgeluidjes). Dit deed mijn computer niet voor de crash! Ik heb een AMD Duran processor 1.2Ghz. K7SOM mainboard met een Socket 462 processor socket met een SiS 740 chipset (genoeg info?) Wie kan me helpen????? Groet, Maurice.
Link naar reactie
Heb je al gecontroleerd of de harde schijf niet toevallig in de MS-DOS compatibiliteitsmodus staat? Dit kun je kontroleren door in Configuratiescherm-->Apparaatbeheer naar je harde schijf te gaan en daar onder "Eigenschappen" of "Instellingen" te kijken naar de melding die Windows daar geeft. Ik heb zelf Windows Me en ik heb dit dus één keertje meegemaakt, of het bij XP kan weet ik niet maar het is maar een idee. Het duurde 2 weken voor ik daar achter was gekomen! Groetjes Jan Willem :wink:
Link naar reactie
Zou best kunnen, hardware probleem. Het is trouwens gebeurt doordat ik een film aan het downloaden was en de compu was al een uurtje of 15 aan 't downloaden..... Maar nu heb ik geprobeerd om met SiSoftware Sandra er achter te komen om te kijken wat er mis is maar dat lukt me niet. Wie kent er een makkelijker Benchmark programma????
Link naar reactie
[quote:66479fdd05="pvdheijden"][quote:66479fdd05="Wim Sturkenboom"]Chipset drivers wel geinstalleerd?[/quote:66479fdd05] Je was me net voor ! :lol: Waarschijnlijk een "kale" windows zonder dat er enige drivers zijn geinstalleerd. Klopt dit Maurice ?[/quote:66479fdd05]Hmm.... drie kwartier verschil. Net? :-?
Link naar reactie
Weet ik niet? Hoe controleer ik of de chipset drivers zijn geinstalleerd? Als ik naar het configuratiescherm > systeem ga dan staan daar wel alle apparaten met drivers. Er zijn geen onbekende apparaten.... Ik heb Windows 98. Ik merk wel dat hij op een of andere manier maar 95MB gebruikt van het werkgeheugen (128 MB) en dat ie dat ook continue gebruikt (90%-100% gebruik)! Ik ben er alleen nog niet achter of dat is omdat het werkgeheugen kapot is of omdat (zoals iemand anders op dit forum al zei) dat is omdat de rest van het werkgeheugen is gereserveerd voor de videokaart op het moederboard).
Link naar reactie
[quote:6c385b5171="Maurice666"]Weet ik niet? Hoe controleer ik of de chipset drivers zijn geinstalleerd? Als ik naar het configuratiescherm > systeem ga dan staan daar wel alle apparaten met drivers. Er zijn geen onbekende apparaten....[/quote:6c385b5171] Als je niks extra aan mobo drivers hebt geinstalleerd dan staan ze er ook niet op. Kijk even bij de eigenschappen van een aantal apparaten. Hier staat waarschijnlijk dat de driver van microsoft komt. Neem natuurlijk wel een apparaat dat met de chipset te maken heeft. Ga naar de site van de fabriekant van de moederbord en download de nieuwste drivers, installeren en dan kijken of ie beter loopt. Slechter wordt hij er nooit van, ook niet als de nieuwste er al op staan.
Link naar reactie
Thanx Comp-freak. Alleen een vraagje, waar staan die drivers eigenlijk voor de chipset? Ik bedoel, als ik naar configuratiescherm > systeem > apparatenbeheer ga, wat is dan eigenlijk mijn chipset? Ik zie alleen monitors, cd-rom's, muizen, netwerkadapters e.d. staan...... En tja, dan blijft gelden dat ie het voor de crash wel goed deed, met drivers die van de bijgeleverde cd-rom kwamen.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...